Vil tilskudsvarme virke?

Hej LDS'ere

Jeg leger jo lidt med at lave en vindmølle der skal drive et varmelegme, og har læst op på en masse praktisk og teori bag deres konstruktioner.

Men så kom jeg i tanke om det overhovedet kan lade sig gøre, lad os sige jeg sætter et varmelegme i mit fyr, og fyret kører med 60grader. Lad os så sige at møllen laver 500w, skal varmelegmet med de 500w til, så have en højere temperatur end de 60grader for at tilføre de 500w til fyrets vand? Eller vil legmet automatisk blive det, hvis dets "start temperatur" er 60 grader (fordi det har fyret varmet det op til)?

Er der nogen der ved noget om den slags?

 


Mvh

Morten

Hej LDS'ere Jeg leger jo lidt med at lave en... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Klaus Lundstedt på 01-01-2015 18:15

Hej.

Du kan nu godt risikere at tage fejl om det med den landlige frihed.

Vi har et hus der er nedrivningsmodent. Det ligger i en lavning, hvor der så er fyldt op, så vejen går forbi gavlen 3m væk i højde med 1. sals gulv. Indgangen går i smat forår og efterår, dog ingen problemer med vand i huset.

Vi søgte om at flytte huset op på grunden, hvor det ville komme til at ligge vel en meter højere og selvfølgelig væk fra vejen.

Det er en fritliggende grund i landzone, og det kunne ske uden på nogen måde at genere nogen i nærheden, men vi fik afslag, da planloven siger at ved genopførelse af et hus i landzone skal det nye have fat i den gamle sokkel. Det vides ikke i hvor høj grad det skal overholdes, for vi holdt op med at stille spørgsmål.

Og der gives ikke dispensation.

Men havde det ligget i landsbyen kan det bare flyrtes rundt på grunden, sååh.

 

mvh

Jeg er ret sikkerpå han mener der er højt til loftet blandt naboer og beboere på landet.. kommunen og div andre offenlige myndigheder er de samme regelryttere uanset hvor man bor..

 

 

Hmm ja det med varmeforskellen giver jo faktisk god mening, om det har noget at sige hvis man regner på det aner jeg ikke, det er jo fystik

Jeg ville ikke have sat den efter, men i fyret, men igen det koldere vand giver god mening..

Altid dejligt med andres tanker i sådan nogle projekter


Mvh

Morten

Skrevet af Pizzabager på 01-01-2015 18:21
Jeg er ret sikkerpå han mener der er højt til loftet blandt naboer og beboere på landet.. kommunen og div andre offenlige myndigheder er de samme regelryttere uanset hvor man bor..

Nemlig  


Mvh

Morten

Skrevet af Juel på 01-01-2015 17:39
Nitter: ja men hvis man skal lave en mølle der kan lave 10kW så skal den sq være ret stor Det er kun ment som tilskud

Der gælder andre regler herude på landet, hvor der er laaangt til naboen, så lov og lov... bum bum Det er jo ikke inde i byen hvor alle liguster betjentene vader rundt og ikke kan bruge deres liv til andet, end genere andre med alle mulige regler og love

Her ude er der højt til loftet, og naboerne kan te sig som de vil, og det er skønt

Vel ikke teknisk når du bruger pillefyret til og "toppe" din fremløbstemperatur efter møllen har lavet det den kan. 

Tja, nu bor jeg også på landet og ved tilfældigt at de helt samme regler gælder, ligegyldigt om der står 4700 eller 7700 ud for postnummeret.   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Juel på 01-01-2015 18:30

Hmm ja det med varmeforskellen giver jo faktisk god mening, om det har noget at sige hvis man regner på det aner jeg ikke, det er jo fystik

Jeg ville ikke have sat den efter, men i fyret, men igen det koldere vand giver god mening..

Altid dejligt med andres tanker i sådan nogle projekter

Det simpleste du kan gøre er helt rigtigt at sætte varmelegmet/merne i returen, før den går på shuntkredsen. Du skal bare have en idiotsikker strategi for hvad du vil gøre hvis møllen laver mere energi end huset kan aftage.  Ellers begynder "skidtet" sgi og koge, og det er overhovedet ikke sjovt hvis der er noget der går hen og revner, da slet ikke hvis der er en person i nærheden.

Der er også regler for hvordan et varmeanlæg skal indrettes. Reglerne gælder også i postnummer 4700 til orintering. 

For dem der ikke ved det, så udvider vand sig ca 1700 gange mere når det kommer over kogepunktet.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Juel. Der findes masse vindmøller der ikke kræver den samme godkendelse. Det jeg tænker på er vertikale vindturbiner.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej.

Ev elmand. Det lyder interessant. Kan du henvise til noget dokumentation der beskriver dette åbenbart store hul i lovgivning / lokalplan. Jeg vil tro, der er mange interesserede.

mvh


 varmetossen

Jeg tror ikke det er et hul i lovgivning. Jeg har læst det på Phønix hjemmeside, De sælger vertikal vindturbiner og skriver at de kan placeres inde i byen, og på hustage. "enkel godkendelse procedure"

http://www.phonixtag.dk/sites/defau...urbine.pdf


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 01-01-2015 19:41
Juel. Der findes masse vindmøller der ikke kræver den samme godkendelse. Det jeg tænker på er vertikale vindturbiner.

NjjjAAAAAiiiiiiiiiiiiiEEEEEEE. Der gælder skam nøjagtig de samme regler, ligegyldigt hvad de bliver kaldt. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Afstands krav på 4 x møllehøje til boliger og 1 x møllehøjde til jernbaner m.m. er lette at opfyld. At de ikke støjer ja, så er det problem også løst. Kan de så give mere end 2 x den energi som trevingede horisontale møller, er det da noget man bør interessere sig for.
Jeg tror der måske skal laves et par stykker på mit carport tag.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis