Pris på ændring af tagkonstruktion

Hej Jeg har et bungalow fra 1941 på 89 kvadratmeter med tegltag, se vedhæftede foto, hvor jeg godt kunne tænke mig at skifte tage og få en 1.sal

,og lavet et mansardtag eller københavner tag, i tagel, tagpap, zink, så jeg får en nogenlund helt 1.sal, hvad vil et forsiktigt bud på dette være, altså en ny tagkonstruktion samt isolering og ydre væge. jeg vil selv stå for opførsel af værelseopdelingen el. , vvs, ect.  

håber i kan hjælpe mig, eller anbefale nogen som er gode, til en god pris, eller en anden løsning til en 1.sal, prisen er en vasenlig faktor. 

Hilen Henrik

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Henrik.

Og velkommen her på LDS.

Det er meget svært at give dig nogle priser for ombygning ud fra den ene oplysning du giver.

Først skal du have under søgt om dit hus vil kunne bære vægten af en første sal o.s.v. Så skal du have under søgt om du må bygge om ! For selv om det er dit hus, så er der regler i tonsvis der skal overholdes.

Hej Jørgen mange tak.
Det burde være muligt efter bygnings reglementet samt lokalplanen, og jeg har kun udnyttet 15% af byggeprocenten på de 25%.
hvilken konstruktion 1.salen bliver bygget af, har ikke den store betydning, ellers overvejer jeg har bygge ud i stue plan, men bliver det ikke dyrere, men taget er snart 74 år så det skal skifte inden længe. men mere så man har et ca. beløb at gå ud fra, også om det overhovede er relevant, der for er jeg interesseret en 1.sal som et stort rum, så man få de ekstra kvadratmeter og nyt tag, også kan man efterfølgende bygge rum, vvs, el, bad etc.
der vil selvfølig være nogle ekstra omkostninger hvis huset ikke kan bære det, men hvis vi antaget det kan det.


Kun 74 år, mit tag blev lagt i 1904 og det fungere stadig udmærket, der er et par knækkede tagsten, men kan vedlige holdes.

Det du skal tænke på er bla. at en trappe til førstesalen også tager plads ! Og skal væggene forstærkes er det ikke noget man bare lige gør. Der vil en ny stue i stue plan være en meget bedre løsning.

Men prøv at gå ud på din vej og se hvor mange der har fået bygget om eller til inden for de sidste 10 år. Det er ikke altid bygge procenten der er afgørende for en tilladelse.

Ved tagsten er det de første år, at de fleste knækker. Det er dem der er dårligst tørret eller brændt. De der har været igennem 74 år, vil holde mange år endnu. Det er endda sådan at man anbefaler at bruge genbrugstagsten, på bevaringsværdige bygninger. Det er ikke kun på grund af patina, men også at de har vist deres holdbarhed. På den afstand som dit billede er taget på, ser taget meget sundt ud. Jeg ville uden at rødme give det 74 år mere, med kun lidt vedligeholdelse.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Mange tak for alle jeres svar.
vil det så være en bedre og billiger løsning at bygge en tilbygnning der hvor terrassen er idag, den har jeg gravet ud til jord nivau ca 70 cm under stuegulv, skulle man hele forlænge huset 25 kvadratmeter og så lægge tagpap tilbygningen? og så med endnu et 3 fag vindue?

Hilsen

Henrik
Man kan ikke give dit tag en seriøs vurdering udfra det billede du har lagt op. Så få en tømrer ud og kig det igennem og brug så den viden til at træffe den beslutning der overordnet set er korrekt for dig og din familie.

Typiske vil der være problemer med dine rygningssten der givet er lagt i en bastard mørtel/beton og den slags er ikke billigt at lave om.

Det vil helt sikkert være langt billigere at lave 25 m2 tilbygning i forhold til ny hat på hele huset. Og en lille bungalow med tagpap ville også være ok, rent synsmæssig.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er tæt på umuligt at give et bud på hvad der er bedst, hvis taget er ved at være færdig er der jo ikke meget sjov i at bygge en tilbygning for så om 5 år skulle skifte taget alligevel.
Og lige netop disse fine gamle bygninger ville en arkitekt nok være at fortrække til at komme med lidt input til at hvad der bliver bedst, MEN få nu en tømre ud og se på taget om det er "bevarings" værdigt.
Personligt vil jeg mene at en tilbygning med fladtag ville være synd, det er og bliver aldrig kønt i mine øjne, at man så rent økonomisk kan blive overtalt til det er en anden ting.
Naturligvis ikke flad tag. Et bungalow tag, og så tagpap på, med trekantliste under.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis