Puch Maxi K vil ikke starte..

Jeg har denne puch maxi K, som lige pludselig ikke vil starte. Den har stået omkring 1½ måned uden at være brugt. Sidst da jeg brugte den, ville den gerne starte, men jeg kan ikke få den til at starte nu, og jeg har ikke pillet ved den.

Nogen der evt. kan hjælpe?


Vh. Peter
Jeg har denne puch maxi K, som lige pludselig ikke... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu tager det ikke mange sekunder at skrue toppen af, hvis det er groet sammen, så kan putte en mindre sø WD40 ned i buen i toppen så det kan stå og trænge ned i gevindet, hvis det er dette der går det til at sidde fast. Men et tændrør må ikke spændes særlig stramt. Det er ikke et godt tegn hvis din forgænger har været alt for stærk med alle skruer og bolte. Sådan nogle knallerter har jeg mødt mange af i min ungdom. Når toppen skal på igen skal den spændes med moment, dette står også i manualen er jeg sikker på. En moment nøgle er god at have med i livet. Det skal ikke være en der kan tage alt for mange kg. for så er den svær at finindstille.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skrevet af Godowsky på 28-02-2015 12:11
Jeg har nu hældt rød olie ind der hvor den store skrue sidder, - ca. 200 ml. Mht. tændrøret så sidder det så stramt at jeg ikke kan løsne det. Øv, øv, øv

vh

Godowsky

Det lyder fornuftigt med både rød olie og 200 ml. Kan helt ærligt ikke huske hvor meget det er man foreskriver.

Ja, det lyder ikke godt med tændrøret. Der er ikke andet for at du tager fat og skruer det ud. Enten kommer det ud, eller også gør du topstykket øg da gevindet så følger med tændrøret ud.  

Kender du en der har et rigtigt 1/2" topnøglesæt, er det ikke umuligt der også er en tøndrørstop med og så skal det sgi nok komme ud hvis du strammer musklerne i højre arm en smule.  

Men rolig, et nyt topstykke og pakning koster næsten ingenting nu om dage. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Godowsky på 28-02-2015 10:29

Du kender vel ikke til eksistensen af et knallertværksted i Københavnsområdet??

Vh og tak for hjælpen.

Godowsky

Nej det gør jeg ikke i den fjerne ende af landet. 

Håber du får den stanneret. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ham jeg købte den af ser på den i morgen, ellers kommer den på værksted i Birkerød på mandag.
Tak igen for de gode råd og opmuntrende ord

Vh

Godowsky
Skrevet af Godowsky på 28-02-2015 22:17
Ham jeg købte den af ser på den i morgen, ellers kommer den på værksted i Birkerød på mandag.
Tak igen for de gode råd og opmuntrende ord

Vh

Godowsky

Så lad os høre hvad der sker. Det er altid, såå spændende når der kommer et nyt indlæg efter et stykke tid.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Nyt tændrør så virker den igen, dejligt
Skrevet af Godowsky på 01-03-2015 18:33
Nyt tændrør så virker den igen, dejligt

Ja igen må det konstateres, at liden tue kan vælte stort læs.   Godt du fik den i gang. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tilgengæld kom jeg til at spilde noget benzin ud på stellet hvorefter malingen boblede op og skallede af.... ak, ak, ak!
Skrevet af Godowsky på 01-03-2015 21:04
Tilgengæld kom jeg til at spilde noget benzin ud på stellet hvorefter malingen boblede op og skallede af.... ak, ak, ak!

Hmm, så er det ikke den orginale maling/lak. Umiddelbart burde alt maling, der er egnet til metal, kunne tåle lidt benzin. Du må til og pletmale. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også