Puch Maxi K vil ikke starte..

Jeg har denne puch maxi K, som lige pludselig ikke vil starte. Den har stået omkring 1½ måned uden at være brugt. Sidst da jeg brugte den, ville den gerne starte, men jeg kan ikke få den til at starte nu, og jeg har ikke pillet ved den.

Nogen der evt. kan hjælpe?


Vh. Peter
Jeg har denne puch maxi K, som lige pludselig ikke... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej igen og tak for tippet.

Jeg prøver at købe sådan en dims hos Thansen i dag. Tændrøret skulle være helt nyt men det kan jo godt være fugtigt.

Jeg kom vist nok til at tømme ølien ud af knallerten da jeg troede at der muligvis var benzin i krumtaphuset, - det lignede ihvertfald ikke benzin, - det var sort. Så jeg skal også købe noget ny olie hos Thansen, - ved du hvilken type det er?

 

mvh

 

Godowsky

Skrevet af Godowsky på 28-02-2015 07:34

Hej igen og tak for tippet.

Jeg prøver at købe sådan en dims hos Thansen i dag. Tændrøret skulle være helt nyt men det kan jo godt være fugtigt.

Jeg kom vist nok til at tømme ølien ud af knallerten da jeg troede at der muligvis var benzin i krumtaphuset, - det lignede ihvertfald ikke benzin, - det var sort. Så jeg skal også købe noget ny olie hos Thansen, - ved du hvilken type det er?

 

mvh

 

Godowsky

Tja og E.   Nu skal vi først have fundet ud af om det er en Puch Maxi med automatkobling (kaldet 1 gears) eller en to gears vi snakker om.

På den med automatkobling skal der special olie på, der vist plejer og være rødt. Du SKAL have noget der er beregnet til det man kalder en P og K Maxi model. Ellers vil koblingen ikke fungere ordenteligt.

En togears skal der vist almindeligt tynd gearkasseolie på. 

Intet af olien nå dog være sort så jeg kunne godt mistænke der er blevet fyldt spildolie på modellen en gang. 

Vil du vide præcist hvad olien til lige DIN model skal hedde, kan du prøve og kigge på http://www.puchvenner.dk/  , der kan du også finde alt andet om lige nettop din model. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej igen,

det er en puch maxi k fra 1991.

Der er ingen gear

Ak, jeg skulle vist aldrig have pillet ved den!

 

vh

 

Godowsky

Skrevet af Godowsky på 28-02-2015 09:13

Hej igen,

det er en puch maxi k fra 1991.

Der er ingen gear

Ak, jeg skulle vist aldrig have pillet ved den!

 

vh

 

Godowsky

Det lærer du så overhovedet ingenting ved.  

Har du ikke lavet andre ulykker, er det da til at overse. Ikke så opgivende. 

PS. Det er det her olie du skal have efter T. Hansens udsagn: http://www.thansen.dk/product.asp?n...1388086075

Husk ikke og fylde mere på, end op til nivo hullet/skruen nederst på siden af koblingshuset. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

hehe, - nej, det er naturligvis rigtigt. Jeg skimmede lige bogen om motorcykler inde på puchvenner.dk

Det ser jo spændende ud

Nå, - kan du sige mig hvor jeg skal hælde olien i? Der sidder jo en del skruer og jeg er lidt i tvivl om hvad der er hvad. Og er der forskel på motorolie og gearolie??

 

vh

 

Godowsky

Skrevet af Godowsky på 28-02-2015 09:29

hehe, - nej, det er naturligvis rigtigt. Jeg skimmede lige bogen om motorcykler inde på puchvenner.dk

Det ser jo spændende ud

Nå, - kan du sige mig hvor jeg skal hælde olien i? Der sidder jo en del skruer og jeg er lidt i tvivl om hvad der er hvad. Og er der forskel på motorolie og gearolie??

 

vh

 

Godowsky

Download instruktionsbogen fra puckvenner til liiiigggggggge din model, så er du ikke i tvivl om hvor. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hovsa.

Og ja, er der  forskel på motorolie og gearkasseolie. Ellers havde man ikke forskellig benævnelse for de to typer.     

Og så bliver jeg vist nødt til og lige minde dig på, der skal olieblandet benzin på motoren, ellers lever den ikke mange km. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
hehe, - den med benzin og olie havde jeg fattet.
Nå,. - men det er altså motorolien jeg har tømt og ikke gearolien

Jeg har skruet på de skruer der hedder nr. 8 i manualen på side "maxi 1-1/0-1".

Først tippede jeg maxien lidt så væsken kunne løbe ud, - så læste jeg et sted at man skulle skrue skruen i bunden ud i stedet. Begge steder kom den samme sorte væske ud, - syntes faktisk den lugte af benzin men det gør olie vel også

Nå, - afsted til thansen..

Du kender vel ikke til eksistensen af et knallertværksted i Københavnsområdet??

Vh og tak for hjælpen.

Godowsky
Jeg har nu hældt rød olie ind der hvor den store skrue sidder, - ca. 200 ml. Mht. tændrøret så sidder det så stramt at jeg ikke kan løsne det. Øv, øv, øv

vh

Godowsky
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også