Puch Maxi K vil ikke starte..

Jeg har denne puch maxi K, som lige pludselig ikke vil starte. Den har stået omkring 1½ måned uden at være brugt. Sidst da jeg brugte den, ville den gerne starte, men jeg kan ikke få den til at starte nu, og jeg har ikke pillet ved den.

Nogen der evt. kan hjælpe?


Vh. Peter
Jeg har denne puch maxi K, som lige pludselig ikke... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Altså jeg havde glemt at lukke benz tanken, men skal jeg bare tømme svømmerhuset eller hvad?

Vh. Peter
Skrevet af Peter_Kjær på 17-12-2014 09:18
Altså jeg havde glemt at lukke benz tanken, men skal jeg bare tømme svømmerhuset eller hvad?

Ja det anede mig nok Peter. 

Det får vi nemt has på da der under krumtaphuset sidder en skrue der specielt er beregnet til tømning. Den sidder på det laveste sted og har lige kærv hvis den er orginal. Hovedes diameter er ca 1 cm. Den skruer du ud, rejser knallerten op samt træder stille og roligt på kickstarteren 5 gange og skruer skruen i igen. Husk lige at den fiberskive der sidder på skruen skal være hel. Så bliver tændrøret ikke vådt mere og motoren bør starte fluks. 

Hvis du ikke kan finde skruen, så lad mig det vide da jeg så helt sikkert kan finde et billede her på nettet der viser dens placering. 

ADM: Upassende tale

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tror jeg ved hvor det er, men kan du ikke lige finde et billede, så jeg er helt 100p på hvor jeg skal gøre det?

Vh. Peter
Skrevet af Peter_Kjær på 17-12-2014 12:24
Tror jeg ved hvor det er, men kan du ikke lige finde et billede, så jeg er helt 100p på hvor jeg skal gøre det?

Det viser sig så jeg ikke lige kan finde et foto.   Derimod har Puchvenner et reservedelskatalog liggende som jeg tillader mig at anvende.

Hvis linket ikke virker må du kopierer det ind i din browsers adresselinie:  http://www.puchvenner.dk/pdf1/maxi1.pdf

Du skal scrolle ned til side 8, den der er mærket Maxi 1-1/0-1 for neden. På øverste tegning er det den skrue der hedder nr 8, du skruer ud for at tappe benzinen af krumtaphuset. 

Bemærk!!!  Der længere bag på motoren sidder en aftapningsbolt, med et sekskanthoved og en lige kærv. Den er til aftapning af gearkasseolie og det er naturligvis ikke den du skal skrue ud.  På tegningen hedder den nr 6.

Kan du umiddelbart ikke løsne skruen, anvender du en slagskruetrækker eller giver skruen et par bestemte slag med en hammer i enden af skruetrækkeren. Husk dog at skruetrækkeren skal passe i kærven, ellers smadre du denne.

Håber det giver klarhed Peter. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har fundet ud af det.
Tusinde tak for hjælpen, den kører igen!

Vh. Peter
Annonce
Skrevet af Peter_Kjær på 17-12-2014 15:52
Jeg har fundet ud af det.
Tusinde tak for hjælpen, den kører igen!

Selv tak Peter, det er skønt når tingene omsider lykkes.   

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej,

jeg tror at jeg har samme problem. Jeg startede min puch maxi og efter ca 40 sekunder gik den død. Den har ikke været til at starte siden.

Jeg tænkte om jeg måske havde sat den i forkert position da jeg sidst havde kørt på den og at den derfor druknede. Jeg har nu tømt krumtaphuset for benzin, - der var en hel del i, - men den starter stadig ikke. Skal der gå noget tid?

 

mvh

 

Godowsky

Skrevet af Godowsky på 27-02-2015 10:27

Hej,

jeg tror at jeg har samme problem. Jeg startede min puch maxi og efter ca 40 sekunder gik den død. Den har ikke været til at starte siden.

Jeg tænkte om jeg måske havde sat den i forkert position da jeg sidst havde kørt på den og at den derfor druknede. Jeg har nu tømt krumtaphuset for benzin, - der var en hel del i, - men den starter stadig ikke. Skal der gå noget tid?

 

mvh

 

Godowsky

Andet/nyt tændrør eller lad det gamle ligge en times tid på en varm radiator. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
tak, - jeg kan ikke få tændrøret ud da jeg ikke har det rigtige værktøj

Jeg må hellere få den til reparation, - findes der mon nogen i København/Vesterbro der kan fikse det?

vh

Godowsky
Skrevet af Godowsky på 27-02-2015 13:49
tak, - jeg kan ikke få tændrøret ud da jeg ikke har det rigtige værktøj

Jeg må hellere få den til reparation, - findes der mon nogen i København/Vesterbro der kan fikse det?

vh

Godowsky

En tændrørsnøgle og et nyt tændrør koster ikke mange håndører ved eks T. Hansen eller den lokale knallert/scoter-forhandler. Prøv lige det først.  

Husk på, man ikke bliver rig af og forbruge penge i stride strømme, det bliver man til gengæld af og spare penge i stride strømme. 

Men et hvert knallertværksted, med respekt for sig selv, kan reparere en simpel Puck Maxi. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også