Digital antenne.

Vi har en digital stueantenne og kan dermed se DRs kanaler. Men vi bor tæt på den tyske grænse og det må derfor være muligt at kunne fange nogle tyske (NDR, ZDF). Men hvordan gøres dette?

Vi har en digital stueantenne og kan dermed se DRs... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Her ville den snart berømte renseribøjle også virke , 20- 30 km til en kraftig sender er ikke noget., jeg har læst om dette her vidunder og det er en 2 element antenne med en 20 db forstærker , den skulle virke både på VHF og UHF og både lodret og vandretl og er ikke retningsbestemt , det er jo lige til nobelprisen i snyd og bedrag ................


   elektriker fra jævnstrømmens tid
Skrevet af Svend Høst på 10-12-2014 22:22

Her ville den snart berømte renseribøjle også virke , 20- 30 km til en kraftig sender er ikke noget., jeg har læst om dette her vidunder og det er en 2 element antenne med en 20 db forstærker , den skulle virke både på VHF og UHF og både lodret og vandretl og er ikke retningsbestemt , det er jo lige til nobelprisen i snyd og bedrag ................

  Ja folk vil bedrages, bare prisen er lav nok. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Svend Høst på 10-12-2014 22:22

Her ville den snart berømte renseribøjle også virke , 20- 30 km til en kraftig sender er ikke noget., jeg har læst om dette her vidunder og det er en 2 element antenne med en 20 db forstærker , den skulle virke både på VHF og UHF og både lodret og vandretl og er ikke retningsbestemt , det er jo lige til nobelprisen i snyd og bedrag ................

Bøjlen er afprøvet til DVB-T her fra matriklen. Den virker rimeligt til nogle af DR kanalerne, men ikke HD og den virker ikke til øvrige kanaler sendt fra Danmark eller de fra Sverige.

 

 

Skrevet af Chr. på 09-12-2014 18:32
Jeg har selv en billig stueantenne, og den fungerer OK. Det vil sige, at jeg kan tage de danske kanaler fra de nærliggende sendere. Og det rækker til mit behov. Jeg skal ikke have betalingskanaler eller andet.
Men jeg har da ladet mig fortælle, at det skulle være muligt at modtage tysk TV, hvis man har en rigtig antenne i god kvalitet. (er der nogen der kan vurdere, om det kan have sin rigtighed. Alle i nabolaget har kabelTV).

Og angående det med digitalantenner mm.
Antennen er bedøvende ligeglad med, hvad bærerbølgen er moduleret med. Om det er dansk eller grønlandsk tale eller digitale bits. Den æder det hele og sender det til behandling i (superheterodyn-)modtageren. Skulle en eller anden være i tvivl, så fungerer bilradioens antenne ganske fint til både FM og de underliggende RDS-signaler (som er digitale), og også hvis man skifter ud til en DAB-modtager.

Chr.

 hej

det sidste som omhandler DAB radio vil jeg nu betvivle kraftigt fordi alle de autoradioer som jeg har set med DAB har alle haft en helt speciel antenneindgang for DAB antenne og det er også et helt andet stik !!! RDS signalet er ganske rigtigt digitalt MEN det bliver sendt fra den samme sender som alm. FM signal som blot indeholder de digitale koder som så bliver omsat i autoradioen (Radio Data System)

Hilsen Polobjørn

 

 


"AUTOELEKTRIKEREN"
Skrevet af polobjørn på 11-12-2014 18:49
 hej

det sidste som omhandler DAB radio vil jeg nu betvivle kraftigt fordi alle de autoradioer som jeg har set med DAB har alle haft en helt speciel antenneindgang for DAB antenne og det er også et helt andet stik !!! RDS signalet er ganske rigtigt digitalt MEN det bliver sendt fra den samme sender som alm. FM signal som blot indeholder de digitale koder som så bliver omsat i autoradioen (Radio Data System)

Hilsen Polobjørn

Jamen, der kommer jeg til at bøje mig.

Det var en kollega, der sagde til mig, at den kunne bruge den gamle antenne.

Så lærte jeg noget nyt i dag.

 

Chr.

 

 


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis