Digital antenne.

Vi har en digital stueantenne og kan dermed se DRs kanaler. Men vi bor tæt på den tyske grænse og det må derfor være muligt at kunne fange nogle tyske (NDR, ZDF). Men hvordan gøres dette?

Vi har en digital stueantenne og kan dermed se DRs... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jah jeg er jo et gammelt vrøvle hoved og antennen som jeg anbefaler er jo slet ikke en digital antenne O.S.V.

Men har du læst specifikationen på den jeg henviser til min gode Leif ?

Skrevet af Håndværkeren på 08-12-2014 22:19

Jah jeg er jo et gammelt vrøvle hoved og antennen som jeg anbefaler er jo slet ikke en digital antenne O.S.V.

Men har du læst specifikationen på den jeg henviser til min gode Leif ?

Nej, det har jeg nu ikke, da de specifikationer der betyder noget for antennens evner som modtager garenteret ikke er nævnt.   

Så har jeg måtte læse og som forventet er der ikke rigtigt noget der kan bruges. Gain på forstærkeren i "antennen" er opgivet men siger ikke ret meget, ville hellere kende støjtallet. Ligeledes er der ikke noget udstrålingsdiagram på selve antenneelementet vist, hvilket så gør det helt umuligt og se noget fornuftigt. Men jeg tvivler bestemt ikke på at antennen kan fange nogle signaler, bare de er meget meget store.

Og hvad skuer mit ywe. Svampen kan minsanten også bruges til modtagelse af FM båndet, uagtet man højt og tydeligt skriver den dækker frekvensområdet 167-230 og 470-790 mHz. Ja ja, den er sikkert så utæt den snupper alt bare signalet igen er meget stort.

Hovsa, du kan da vist også stå og se over på Flensborgsenderen, hvis du skruer en kikkert på ywnene dine ???   

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

En skam at jeg ikke er så velbeslået at jeg kunne forære dig en, så kunne du jo selv prøve den.

Min er koblet til mit Sony soround anlæg hvor jeg også kan bruge FM radioen , fra anlægget går den  op i mit TV så jeg kan bruge TV-et  uden at tænde soround anlægget, der også indeholder min DVD afspiller.

Nå men sålænge du ikke har afprøvet den kan du ikke udtale dig om dens evner.

Skrevet af Håndværkeren på 09-12-2014 02:38

En skam at jeg ikke er så velbeslået at jeg kunne forære dig en, så kunne du jo selv prøve den.

Min er koblet til mit Sony soround anlæg hvor jeg også kan bruge FM radioen , fra anlægget går den  op i mit TV så jeg kan bruge TV-et  uden at tænde soround anlægget, der også indeholder min DVD afspiller.

Nå men sålænge du ikke har afprøvet den kan du ikke udtale dig om dens evner.

Nej det kan du ikke. Og kan godt give dig en en god grund mere. Jeg har før forsøgt og få en nogenlunde magen til og fungere ved en nabo på Thisted senderen. Nu er der så det at den lokale sender er lodret polariseret, hvilket resulterede i den skulle ligge ned for at kunne fungere nogenlunde. Der er signal men intet i forhold til en god gammeldags tagantenne for og bruge en jagong jeg formoder du forstår.  

Og jo, det kan jeg sagtens med mit kendskab til antenner Jørgen. Det er en nødløsning man kan prøve og få til at fungere på en campingvogn eller lignende huse. Det svarer nogenlunde til du tror du får en Honda Gold Wing og så er det en gammel et gears SCO med en 39 cm3 motor og pedaler som man skal bruge flittigt hver gang det går op af bakke. 

I øvrigt skulle det overhovedet ikke undre mig dit TV/radio bliver helt vildt hver gang der er en mobiltlf. i nærheden. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Svend Høst på 09-12-2014 10:08

Jepp..en renseri bølje ville virke lige så godt.............

Helt sikkert meget bedre, hvis den blev klippet i mål. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Sålænge de herre ikke har afprøvet antennen, er diskutionen håbløs, hermed slut fra mig.

Hej.

Så kan vi prøve at sætte snuden i sporet igen.

Triaxen er meget retningsbestemt. Jeg kender ikke om der et sendemønster i Tyskland, altså forskellige programmer på forskellige master.

Man kan også få seriøse rundstråleantenner. Har selv en Banten marineantenne der også giver både tv og fm. Jeg har kun brugt den lidt så jeg kan ikke rigtig udtale mig om kvalitet og ydeevne, men det kan da være jeg lige skulle give det et skud.

mvh


 varmetossen

Det der gør en antenne god er en masse direktorer en dipol og en reflektor kort sagt en Yagi antenne , den der tingest fra HN kan umuligt have ret megen indmad og virker sikkert lige så godt som renseribøjlen.............


   elektriker fra jævnstrømmens tid
Skrevet af Håndværkeren på 09-12-2014 10:34

Sålænge de herre ikke har afprøvet antennen, er diskutionen håbløs, hermed slut fra mig.

Jamen Jørgen dog. Erindre dit eget ordsprog, der skulle lyder nogenlunde sådanne: Køb kvallitet og græd en gang i stedet for skrammel og græd hver anden dag.   Men det har du måske helt glemt ???  

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis