Skrevet af FiberSnedker på 06-12-2014 19:34
Hehehe... Og netop derfor sidder vi fast bag idioter, som ikke er klædt på til at trodse vintervejret. Nærige mestre, som mener sommerdæk kan køre til månen og blablabla. Der er INGEN argumenter for at køre om vinteren uden ordentligt mønstrede vinterdæk, så man sikrer fremkommeligheden for sig selv og alle andre. Sommerdæk på danske vinterveje er ren idioti. Det eneste sted de hører til på den tid af året, er i garagen. Eller på loftet... i skuret. Alle andre steder end på vejen.
Vælger man ikke at sko sin bil til årstiden og forholdene, må det jo være fordi man har tid til at vente med at køre til føret bliver bedre, og fred være med det.
Hvilket fodtøj ville I vælge til 50km march i blødt sand med 35kg på ryggen? Nok ikke stiletter vel?
Måske du lige bør overveje hvordan du omtaler andre, du ikke lige mener deler dine anskuelser.
Men jeg kan fortælle dig jeg i mange vintre har kørt på sommerdæk uden og lave uheld eller sidde (mere) fast end folk på vinterdæk. Tværtimod plejer jeg og kunne komme frem hvor vinterdækfolket bliver når jeg sætter snekæder på den trækkende aksel.
I øvrigt er det min erfaring at de ringeste billister er dem der råber op om andres laden og gøren i tide og utide. 
Min erfaring siger mig at i over 90% af fastkørsler i sne med personvogne, sker fordi bilen kommer til at hænge på bunden så den trækkende aksel ikke kan få ordentelig fat i vejbelægningen. Derfor hjælper vinterdæk sjældent på fastkørsler i sne. Men der er ingen tvivl om vinterdæk vil give kortere en bremselængde ved lave vejtemperature og på is. Men dengang jeg for rigtig mange år siden tog kørekort, lærte vi at man skulle køre efter forholdene, hvilket også inkluderer køretøjets udrustning. Men det lærer man vist ikke mere efter hvad jeg se ude i trafikken.
Og nej, kan ikke finde på og marchere den tur, men det er fordi jeg overhovedet ikke kan gå i stiletter. Men det kunne lyde til du har masser af erfaring siden du ved ???