Kold radiator

Hej,

Jeg har en radiator som ikke bliver varm. Jeg har udluftet den, og skiftet pakdåsen uden det har hjulpet. Er der andet man kan gøre selv, eller skal jeg have fat i en VVS mand?

Vh

Nicolai

Hej, Jeg har en radiator som ikke bliver varm.... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Problet her er at dem der sidder og laver websider ikke altid ved hvad tingene er eller hedder. Men hvis det kun er den del du har skiftet, kan du starte forfra, for det er hele ventilen der skal skiftes incl termostaten. Husk at trykket skal tages af før du skifter hele ventilen.

Skrevet af Håndværkeren på 03-12-2014 22:07

Det er jo det han har gjort Nitter, det vi kalder en ventil, kalder han en pakdåse

  Nej nej nej nej nej Jørgen, det har du fuldstændigt helt misforstået.  Den såkaldte "pakdåse" er en del af ventilen.  Sætter du så et termostathoved på ventilen, har du på forunderlig vis pludselig en termostatventil. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ja ja Nitter det ved én da godt, men hvad hjælper det at skifte "pakdåsen" hvis selve ventilen i ventilhuset ikke virker eller termostaten for den sags skyld.

Jeg skiftede pakdåsen fordi stiften var groet fast. Når vi nu har terminologien på plads, hvordan skifter jeg så nemmest ventilen?

Du skal have lukket trykket af systemet så du kan afmontere den gamle termostat ventil, en sådan kan du købe komplet med termostat og så videre. Der ud over skal du bruge lidt pakgarn og pasta en skifte nøgle og en rørtang.

Når du har monteret skal der sikkert luftes ud igen.

Annonce
ok, tak for svar

Hej.

Nej nej nej.

Du skal have vandet af anlægget for at skifte hele ventilen !!

Og når det er gjort, så start med at tømme radiatoren ved at løsne returen med en opvaskebalje

under og måske et lag aviser. Det er noget sort vand, der kommer ud.

Så kan du skrue ventilen af.

mvh


 varmetossen

ev elmand, det er altså ikke nødvendigt at tømme hele anlægget for at skifte en ventil, blot trykket tages af kan der skiftes en ventil. Det er selvfølgelig en god ide at lukke for vandet igen når trykket er taget af, så der ikke kan komme luft ind den vej så vandet løber ud over gulvet i stedet for.

Men spørgsmålet er så om der over hovedet kan tages tryk af, hvis jeg forstod det rigtigt så er det en etage ejendom og så vil det jo kræve at alle mister varmen. Så mon ikke spørgeren vil være bedst tjent med at lade en vvs mand ordne det.  Det kan også lade sig gøre at fryse røret lige før og efter radiatoren ned med tøris men det skal der stadig fagfolk til da tøris udvikler en giftig gas.

Skrevet af Håndværkeren på 04-12-2014 12:5

  Det kan også lade sig gøre at fryse røret lige før og efter radiatoren ned med tøris men det skal der stadig fagfolk til da tøris udvikler en giftig gas.

Hvad er  det for en giftig gas?

 

 

 


fase
tøris er frosset CO2
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis