krydsningsafbrydere spørgsmål ?

Hello folkens

Jeg står i den situation, at jeg skal lave en installation med 2 korresponceafbrydere og en krydsningsafbryder i midten... indtil videre har jeg lavet installationen som en b-korrespondance, men så kommer jeg til krydsningsafbryderen, WHAT TO DO !!!!

Jeg har et 5-ledet kabel imellem den ene afbryder og til lampested

Et 5-ledet kabel fra krydsningsafbryderen til lampested

Et 5-ledet kabel fra krydsningsafbryderen til den sidste afbryder.

 

HJÆLP !

Hello folkens Jeg står i den situation, at jeg... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Svend Høst på 11-11-2014 22:03

Man kan da sagtens lave en jord (gul-grøn) leder i en kabel ende  om til hvad man nu mangler brun sort eller blå leder , man skal selvfølgelig gøre det i begge kabel ender , når det er lavet rigtigt er der ingen der kan se det.......jeg ved godt at der nok måske vil falde brænde ned over mig..................

 

Ja selvfølgelig kan man bruge den gul/grønne til alt andet en jordforbindelse...

(jeg kunne aldrig finde på at gøre det, men nu er jeg jo heller ikke elektrikker)

Men det ændre jo ikke på at det er ulovligt (også selv om man kamuflere enderne med flex)

 

Skrevet af je__ns på 11-11-2014 22:52

 

Ja selvfølgelig kan man bruge den gul/grønne til alt andet en jordforbindelse...

(jeg kunne aldrig finde på at gøre det, men nu er jeg jo heller ikke elektrikker)

Men det ændre jo ikke på at det er ulovligt (også selv om man kamuflere enderne med flex)

 

Svend Høst og je_ns det er dog alligevel sa....s,  det må da snart være gået op for jer, at gul/grøn eller som det rigtigt hedder grøn/gul er beregnet til beskyttelsesledning og intet andet, så de tricks undlader I lige med at rundkaste. det kan da ikke være så svært, vel?

 

 

 

 


fase

Bare rolig fabrin jeg kunne ikke drømme om at lave det lille trick hos en kunde , men på hjemmebane  ville jeg gøre det , hvis alternativet var at udskifte 20m kabel..............


   elektriker fra jævnstrømmens tid
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis