36m2 tilbygning, materialer samt ca. priser til budget

Hejsa Folkens 

Jeg sidder og overvejer at lave en tilbygning efter at kommunen har fremlagt at jeg må tilbygge 36m2 til mit hus. Jeg vil gerne bygge en stue. 

Jeg har som udgangspunkt lavet en materiale liste i MEGET grove træk, men mangler jeg noget væsentlig så skriv det gerne. 

Jeg har selv indkøbt de fleste materialer til gennemrenoveringen af selve huset, der er blevet totalrenoveret. Jeg kan lave slavearbejdet ikke finesse. Men har et godt netværk. 

Jeg har svært ved at finde ud af hvad det vil koste at få støbt fundamentet. Eftersom der ikke skal kloakeres mm. Jeg har fundet en pris på 1000 kr. hvor det fremgår at det er inkl kloakering. Men hvad skal man udgangspunkt regne med? ca. 

Derudover har jeg overvejet at få lavet gulvvarme i tilbygningen. Kan man som udgangspunkt regne med en m2 pris? 

Nedenstående priser er nogen jeg har fundet via. nettet. 

Det er som udgangspunkt det helt store ting, jeg mangler "mellem tingene i mit skema" så i må meget gerne bidrage til tingene.

Det skal lige påpeges at jeg har en del af vinduerne 6 styk. 
 

Den vedhæftede plantegning er kun vejledende, og i skal ikke ligge for meget i den, blot for at give jer et billede af hvordan jeg håber det kommer til at se ud. 

 

På forhånd TUSIND TUSIND tak  

Fundament= ????
Inderbeklædning: Gips dobbelt =  2880
Yderbeklædning Iverplank= 15800
Skelet= 15.000 
 Tagsten = 5000
Loft = Troldtext = 3000
Vinduer = 3 store vinduer = 8000
Døre = 1 terassedør = 3000
Brændovn + Skorsten = 8000
Isolering = 5000
El = 10.000
Gulvvarme= ????

 

 

Hejsa Folkens  Jeg sidder og overvejer at lave... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

En ydermur der bliver indermur  er i sig selv ikke noget problem. Og så vidt jeg kan se er den allerede pudset, så der bliver vel kun tale om reperation og maling. Du skal dog være opmærksom på kuldebro. Der skal skæres et lodret stykke af ydermuren væk, ud for dine nye ydermure. Så kan ny isolering nå ind til gammel isolering (hvis den findes)

 Jeg mener godt du kan lave flad tag. beklædt med tagpap, men din murhøjde er nok alligevel ikke høj nok til at det nye tag kan gå ind under tagrenden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Aha . Det med kuldebro vidste jeg ikke! men det må tømren vide.

Jeg har lige været ude og måle. Jeg tror godt det nye tag ville kunne gå ind under det gamle hvis hældningen ikke er så voldsomt. 15/30 grader. Det er nemlig 270 cm fra jorden og op til hvor taget starter.

Mvh Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Men det er heller ikke nok. Din gulvhøjde er sikkert lidt over terræn højde. Du skal have samme gulvhøjde i dine rum, + 30 cm isolering, lidt udluftning under tag, og en loftshøjde på mindst 240 cm. Men der er naturligvis gode løsninger selv om det ikke går ind under tagrende.

Tidligere skrev du at du måtte bygge højt, Men det hjælper ikke så meget da det er etageareal man skal regne med i bebyggelses %. Der var også mangel på oplagsplads. Før du evt. beslutter dig for kælder, skal du vide om regn vands kloak ligger lavt nok i gaden, så du kan få drænvand afledt. Kælder, hems o.s.v. behøver ikke at tælle med i etageareal

Du bør som altid holde dine mål / drømme for øje, og så indgå de kompromier som regler og pengepung tilsiger.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Personligt ville jeg ikke spare gulvvarmen væk..Jeg ville sløjfe den radiator og ligge gulvvarme...Hvis du alligevel skal støbe gulv, så er det ikke det store problem at ligge slangerne ned på nettet, du kan snildt have brandeovn sammen med gulvvarme.

Nu ved jeg heller ikke hvilke terassedør/vinduer du har kik på, men syntes ikke de beløb lyder af specielt meget.
i den sidste skitse du har lagt op, vil jeg sløjfe den dør du har ind til tilbygningen, og "nøjes" med den åbning ved spisebordet. Syntes døren tager for meget vægplads inde i tilbygningen

Hvad med maling/spartelmasse osv. syntes ikke du har det punkt på dit budget....men der kan du søge inspriation på malgodt.dk...der får vi 25% i rabat

Jeg har for godt ordens skyld intet med malgodt.dk at gøre, ud over at handle der til mine lds ting

Jeg får ikke lavet kælder under jeg har allerede 33m2 kælder. (der er gennemrenoveret og med 2 strengs gulvvarme)

Resten af huset har kun 1 strengs. Dvs. medmindre hele hytten skal brækkes op inkl. de to helt nye badeværelser. og resten af huset .

Men ja hvis der skulle laves gulvvarme i bygningen ville det nok være lettest at kører det over det nuværende system da der allerede skal fjernes en radiator og man ville kunne tage det derfra, men det ville igen bare blive enstrengs medmindre man laver det som en seperat afdeling af gulvvarmen dette er gjort ved kælderen.

Mht. til hvordan sammenbygningen skal være, må tømren hellere blive spurgt til råds. Da jeg egentlig ønsker den billigste løsning men stadig en holdbar løsning.

Jeg ved godt der er "glemt" en buffer, men i første omgang prøver jeg bare at indskrive de "store ting" de ting som jeg selv ved skal indkøbes. (mht priserne på materialer, så får jeg dem til næsten indkøbspris)

Maling får jeg bech og jørgensen til en ganske favorabel pris ca. 40-50% rabat og så fejler kvaliteten intet.

Min far er uddannet vvs'er og ville nok kunne lave gulvvarmen, selvfølgelig skal der også en autoriseret til at tilkoble det. Men det ærger mig bare lidt at det også bliver enstrengs .

Hele huset er iøvrigt pakket ind i plastikvinduer samt døre.

Jeg mangler stadig pris på hvad det vil koste at få

-støbt fundament samt gulv.

-Pris på hvad gulvvarmen ca koster til 36m2 i rent materialer

-Hvad vil et typisk skelet ligge i samt spær.

Så hvis man har en ca. pris på dette bare til mit budget vil det blive taget imod med kyshånd.

Mvh Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Da vi byggede til for fire år siden, havde jeg flere entreprenører ude for at give tilbud på udgravning + støbning af fundament med gulvvarme. Priserne lå på mellem 1800 - 2200 kr. + moms. pr. m2.

Jeg synes dog det blev for meget til vores budget, da vi trods alt skulle have lavet 83m2. Det endte med at vi lavede det selv, med 200mm stampet leca-nødder, membran, 300mm styrolit, rio-net, gulvvarmeslanger og 100mm beton leveret med pumpebil. Renderne ligeledes med beton leveret fra pumpebil, i 100cm dybde, samt sokkel i lecablokke med styrolit imellem (sandwich konstruktion, for at mindske kuldebroer). Alt blev købt ved Stark i Roskilde og endte med at koste ca. 50.000 - 55.000 kr. inkl. moms. Derudover udgifter til leje af lille gravemaskine og bortkørsel af jord. Ca. 7.000 kr. alt inkl.

Gulvvarmeslanger koster ikke mange kroner pr. meter og der går vidst noget med 3,5meter pr. m2, men du skal selvfølgelig bruge nogle fittings til at koble det på dit centralvarmesystem...


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Du bør helt sikkert vælge samme højde og hældning på taget, som på dit eksisterende hus. Det ville give bedst harmoni og ikke få din tilbygning til at se malplaceret ud.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

ja okay 1800-2200 er lige voldsomt nok synes jeg . Jeg har fundet et sted hvor du kan få det lavet inkl kloakering for ca. 1200 kr. Derudover kommer gulvvarme så.

Så det må jeg indhente tilbud på. Synes ihvertfald det er lige peberet nok med 2200 plus moms.

Mht. Hældning og samme højde, så er mit problem at jeg ikke rigtig kan fortælle mig hvordan en sammenbygning ville se ud og hvad det ville koste .

Mvh Thomas
 at jeg ikke rigtig kan fortælle mig hvordan en sammenbygning ville se ud ...

Det har du set 1000 gange, bare prøv at gå en tur i nabolaget. En hurtig skitse.

Du fjerner det nødvendige antal eksisterende tagplader, og bygger ud efter dette princip.

 


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Hej!

Tusind tak for den fine tegning!

Jeg vil helst undgå at skal til at pille ved det gamle tag alt for meget, da jeg ved der ligger gammelt eternit under, så der er 2 lagstag.

Tænkte egentlig på at hvis det selvfølgelig kunne lade sig gøre, at lave det så taget ikke har noget med det andet tag at gøre.

Hvis du kan forstille dig hvad jeg mener?

mvh Thomas
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også