Nyt fra LDS: Største opdatering længe

LDS er blevet opdateret! Faktisk er det anden del af en større opdatering, som må siges at være den største i mange år.

Mange af jer har fulgt arbejde med opdateringen, som nu er lykkedes, og mange har hjulpet med at teste og give god feedback - TAK FOR DET!!

Første del af opdateringen skete for nogle uger siden og handlede om det bagvedliggende system (det man ikke ser). Det gav masser af problemer med at skrive indlæg

Nu er forummet blevet opdateret. En opdatering der har grebet om sig, da det krævede at aktivitetslisten på forsiden og brugerprofilerne også blev skiftet ud.

Her er nogle af nyhederne:

Nemmere upload af billeder
Fremover vedhæfter man billeder direkte fra editoren ved at trykke på billede-knappen:

Nu kan man uploade mange billeder på én gang og man kan "drag & droppe" billederne ind. De må fylde op til ca. 20 mb og når de uploades bliver de AUTOMATISK tilpasset i størrelsen, der bliver sat en mini-udgave ind i indlægget, som man kan klikke på for at se den store version. Jeg håber at vi med denne funktion kan få ENDNU flere billeder af projekter på LDS!

"Vedhæftede filer" er lavet helt om!
Almindelige filer, dvs. pdf, zip mv., vedhæftes under "Vedhæft andre filer end billeder": 

Det er forsimplet kraftigt, så man nu bare vælger sin fil, trykket upload og ikke andet! Så slut med "Mine filer", thumbnails, indsæt link og alle de andre mærkværdigheder vi har været vant til.

Ny brugerprofil-side
Brugerprofilerne har fået en overhaling og er blevet mere simpel og overskuelig. Klik ind på en bruger eller vælg menuen "Medlemmer" -> "Profil" og se den nye måde at vise brugerprofiler på. Arbejdet med brugerprofilen er ikke slut endnu - der kommer mere til dén side og en ny medlemsoversigt. Men vi starter med første version, som allerede nu er en kraftig forbedring i forhold til det gamle.

Ny "aktivitetsliste" (Nyt på LDS):
Aktivitetslisten, dvs. listen over nye indlæg på forsiden (og på brugerprofilerne) er skiftet ud. Det ligner sig selv, men man kan nu hente flere indlæg ved at klikke på den grønne knap under listen (virker pt. kun under brugerprofilen).

Performance-forbedringer:
De to opdateringer har tilsammen optimeret LDS på mange punkter. Statistikkerne viser nu, at gennemsnitshastigheden for at få vist en side på LDS er faldet med 1-2 sekunder pr. sidevisning. Det er en markant forbedring, som selvfølgelig også dækker over en række fejl som er rettet. Fejl der har gjort, at man i nogle tilfælde skulle vente meget lang tid på at se en side.
 

Det var nogle af de større nyheder. Derudover er der en række små forbedringer, som jeg tror I bliver glade for.

Der er stadig lidt småknas pga. opdateringen, dvs. småproblemer som nok skal blive løst.

Sig gerne til, hvis I oplever problemer eller har ideer og ønsker til nye tiltag. Med denne opdatering er vi ikke længere så låst som vi har været i mange år. Dvs. vi kan i højere grad ændre og lave nyt på LDS.

 


Mvh. AllanE
LDS er blevet opdateret! Faktisk er det anden del... Vis hele indlægget
94 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Lars ON på 05-09-2014 18:57

Beklager hvis det allerede er anført af andre, men jeg synes links er meget svagt fremhævede (på Chrome/Win 8). "Links" er et link.

 

Hvordan lavede du ordet "Links" som et link ? for det ka a inte hit u a 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

 Hulk, og mine evner rækker ikke til at indsætte et link overhovedet:  http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/194391#378990


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ok Eisoe der fik du mig 

Jeg kan godt læse ordene i dit Word dokument, med det er helt sort snak for min hjerne, så jeg har svært ved at se hvordan jeg skal lave et link her, med en tekst feks "Klik her" som dækker over et link ?

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/af...j/2#378998

Nu vil den ikke lave et link  selvom det ser fint ud, når jeg er i svarboksen, men lige så snart jeg sender så er linken "ikke klikbar"  

(jeg kan i øvrigt ikke højreklikke og sige indsæt, direkte i boksen) 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Efter den store opdatering af LDS, kan jeg ikke besvare indlæg, når jeg bruger internet explore 11. lige nu bruger jeg crome, som jeg dog ikke bryder mig om.

Jeg kommer kun til dette billede (ctrl+v hjælper ikke)

 

 

Internet Explorer har det problem i mange fora. Prøv at slå Kompatibilitetsvisning (link) til/fra


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Det kan jeg ikke forstå! Har selv brugt editoren i IE11.

Kan du se en fejlmelding i IE? Prøv feks at trykke F12 (åbner IEs udviklerværktøj) og se om der står noget dér.

Takker

Mvh. AllanE

Når jeg trykker F12

Den melder 1 fejl sidste billede.

 

Mærkeligt.

Gider du at klikke ned på menupunktet "Emulering" og se hvad der står under "Dokumenttilstand"?

 

 

PS: Jeg kan godt forstå, at Internet Explorer ikke længere er den mest udbredte browser  (Chrome har overhalet i Danmark nu og på LDS for første gang). Der er SÅ mange udfordringer med dén browser! Hver version af IE håndterer HTML-kode mv. på sin egen måde og for at gøre det forvirringen komplet, kan man sætte nyere versioner til at opføre sig som gamle versioner ("Dokumenttilstand".


Mvh. AllanE
Der er yderligere 64 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis