Skrevet af Otto Andreasen på 26 aug 2014 22:49
Mine evner med denne knallert er = 0 :-) så i kan tro at der var jubel da jeg fik den at starte :-))
Cyklen har stået stille i ca 15 år, jeg skiftede bensinen (har ikke kommet 2T olie i bensinen, jeg vidste ikke bedre) :-)
Siden tog jeg bundkarret af karb. tog dysen ud og blæste i den (jeg kan lige skimte igennem den) skal man rigtigt kunne se igennem?
Luftfilter er ikke eksisterende ( det er bestilt)
og til sidst er det indstillingen af karb - tomgangsskrue og luftskrue. Skal jeg starte med at skrue dem helt ind og så arbjede dem ud?
og i hvilken rækkefølge skal jeg gøre det? tomgang først eller luft først?
Og til sidst har jeg planer om at rense udstødningen, er det nødvendigt tror i?
Alt er standard på cyklen, ingen tuning af nogen art.
vh
Otto
Ps. her var en hel masse spørgsmål :-)
Så er muligheden for at lære noget nyt absolut til stede.
Du kan ikke regne med at kunne indstille karburator når luftfilteret mangler. Så du må vente til det kommer hjem. Et manglende luftfilter gør at motoren vil gå alt for magert, dvs du skal hive i chokeren for at kunne få motoren til og trække.
Luftskruen skal være skruet ca 1-1,5 omdr ud som udgangspunkt. Men ellers stiller du luftskruen, derefter tomgangsskruen, finjuster luftskruen, stiller tomgang endeligt.
Udstødning, kunne ikke på nogen måde forestille mig at motoren vil gå ringere efter rensning, så ...............

Husk lige der sidder en snor omkring fløjten som du bør forny samtidig.
Pøj pøj og lad os høre om resultatet af anstrengelserne.
Mvh. Leif.
Onliner: "Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.