Skrevet af Otto Andreasen på 04-11-2014 23:07
Tak for nyttig info :-)
Jeg har stillet nålespidsen på hak nr 2 fra oven.
jeg har også stillet platinerne før jeg stillede tændingen
jeg tror at blandingen er for mager ud fra de symptomer du skriver.
Da jeg har den 15mm karburator (som jeg åbenbart ikke skulle have købt :-) ) den har nr 70 dyse
skal jeg så prøve med større f.eks 72 og 76
Slutresultatet ville jeg ønske, var at den kunne køre ca 50 når projektet er slut.
Trækkraften er dog vigtigere end tophastighed.
pga. alle bakkerne vi har på Færøerne
Hvis det kan opnås med den gamle firkantede karburator så har jeg stadig den, den skal sikkert bare renses.
Den skal dog både se og lyde så lovlig som det kan lade sig gøre, da min datter skal køre på den :-)
vh
Otto
Ja ok Otto. Tror gerne den får for mager en blanding. Selv den orginale karburator, har efter min sølle mening en vel stor lysning til den er nem og få til at gå helt perfekt. En lovlig Puch Maxi går faktisk bedst med en karburator fra en af de blæserkølede gearmotore. Den har til gengæld "kun" en lysning på 9 mm og er også ulovlig at montere.
Du skal nok ikke forvente, at Maxien futter op af fjeldet lige så hurtigt som en af de moderne scooter.
Mvh. Leif.
Onliner: "Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.