pillebrændeovn seasonheat 1400 a fejl

Hej. Min pille brændeovn er en seasonheat 1400a og den skriver
er02 i fejlkode. Manualen siger at det er en højspændingsfejl ,
Hvordan får jeg den resat så den kan køre igen

jole
Hej. Min pille brændeovn er en seasonheat 1400a og... Vis hele indlægget
86 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg havde for en kort bemærkning en pille ovn stående jeg havde givet 21.000,00 kr. for hos Davidsen, men da det viste sig at så skulle have bygget en helt ny skorsten til 25.000,00 kr. syntes jeg ligesom at det blev for dyrt så jeg retunerede den, den stod stadig indpakket.

Men en levetid på kun 7 år syntes jeg personligt ar alt for lidt især i betragtning af at den også er blevet repareret i den tid. Vi forventer vel alle at eks. en vaskemaskine holder i mindst 10 år inden den begynder at vise trætheds tegn.

Du skriver at den er produkseret i Italien, det gør ikke sagen ret meget bedre, for er der noget de ikke kan finde ud af der nede så er det elektriske komponenter. Tidligere ved jeg at havde man købt en Italiensk motor cykel, kunne man være sikker på at få vrøvl med elektronikken. Jeg har selv oplevet det på min MZpjæt der er af den nyere plastik type, der sad en elektronisk føler i tændnings systemet der styrede tændningen. Den første holdt 5000 km. den næste holdt 500 km. og så fremdeles efter at have fået skiftet 4 gange på garantien blev jeg træt af lortet og fik monteret den goe gammeldags platin tændning. For to år siden fik jeg så en ny elektronisk tændning fra Tyskland og den har der endnu ikke været problemer med.

Det var så lige et sidespring, dog relateret til at Italienerne ikke har evner med elektronik.

Hej. Du kan ringe til quinax og spørge om de har det du skal bruge, og så skal du bestille det igennem den nærmeste jem og fix, for de sælger ikke til  private. Du skal  have fat i serviceafdelingen og be om Hans. Det var på den måde jeg fik dele til min.Held og lykke  håber du får fat i det du skal bruge. Ps    min den køre fint igen, jeg mangler bare at få den indstillet korekt


jole
hej Jole

Det var lige det jeg havde brug for at vide... Takker..
og til Jørgen.... om ikke andet... så var det en god historie... c",)....
Hej Jole,

Hvad fandt du frem til fejlen var ? og hvilke reservedele måtte du købe!?

Jeg skilte min helt ad i går og rensede alt... og den starter også op, men stopper så efter 2-10 min. Hver gang er det røgsugeren som stopper og så er der ikke det her undertryk der skal være og så stopper den med error 2.

Men den tager fine omdrejninger, så kan ikke forstille mig det er selve motoren , men men men ??

Fandt forresten denne vejledning som er bedre beskrevet men som vist er samme styring / menu som vores
http://www.feeltheheatuk.com/downloads/neutro-installation-and-servicing-manual.pdf

hej THansen

Prøv lige at tage strømmen fra ovnen i en 1 time så styringen bliver "kold" og start den så igen.. fandt ud a at min styring i opstartsfasen meldte fejl hvis den var varm.

Mvh Martin
Annonce

Hej.
Har selv pillefyr , Pellux 100 og modsat Håndværkerens kommentar (undskyld Jørgen) ;0)
Gør jeg fyret rent ca hver 2. måned for at tømme askeskuffer og rengøre herden.
Du skriver at glødehovedet er helt rødt, ligger fejlen så ikke i at pillerne glider for langt frem ???
de skal jo ligge over glødehovedet ikke ???
I pelluxen sidder der et fanggitter, der skal bremse pillernes fart, så de ikke glider for langt frem.

Når fyret starter op starter det med en rens, hvor blæseren (i herden) kører for fuld tryk under rensningen, derefter falder den til ca. 25% under optændingen, bliver ved under driften vel ca 3-5 minutter hvorefter fyret begynder at modulere, og her kan blæseren gå ned på 10%.

Tror dine piller ligger for langt fremme, (TROR), da jeg ikke lige kender dit fyr.

 

Hej. THansen. Jeg har fundet min fejl, det var at skorstenen var stoppet oppe hvor overgangen er,der sad to gråspurve som stoppede hullet plus at skorstenfejeren havde været der i sommers og det havde jeg glemt(jeg har en aftale med skorstenfejren om at jeg selv tømmer ovnen)

Der sidder en vacum slange inde bag ved,har du prøvet at suge og puste let i den,for det var det der fik min er02 til at forsvinde. Din føler der sidder i røgblæseren skal være ufattelig rent,impotøren sagde at man skulle ligge den i blød i rensebenzin.ved du hvordan man resetter ovnen ?      Til autoole det var fejlen at den ikke kunne komme af med røgen,og så bliver der ikke vacum og så kommer der ikke luft ind under pillerne og så vil den ikke tænde pillerne


jole

JESUS..... Jeg krydser fingre, men nu har den kørt i 2 timer uden problemer!

Jeg har sikkert også haft skorstensfejer sommeren over... og MIN overgang fra det lille røgrør til det større hul i skorsten var også godt fyldt med aske... dog ikke mere end man ville tro det virkede.

Men efter det er tømt og renset har den kørt !!!! 

Så man må blot antage at vacum føleren er ret følsom...

 

/Thomas

Hej Håber i kan hjælpe mig.

Jeg søger efter hvad reservedel er på en seasonheat modeller og jøtul modeller

Jeg skal bruge det til at skaffe reservedel til kunder da jeg ved at især season ikke bliver solgt mere og folk har problemer med at skaffe reservedel.

gløderør hvor lange er de og er de med gevind eller flance eller glatte

ventilator hvor lange er de og hvad er diameter eller er de en centrifugal og hvor brede er de.

sneglemotor hvad er hastigheden og hvordan ser de ud.

Sre frem til nogle svar og kan evt. give nogle fif )

reservedel til pilleovn

Ja du er i sandhed en Bullerbasse !

Man bryder aldrig ind i en andens tråd med nye spørgsmål.

Der er yderligere 36 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis