pillebrændeovn seasonheat 1400 a fejl

Hej. Min pille brændeovn er en seasonheat 1400a og den skriver
er02 i fejlkode. Manualen siger at det er en højspændingsfejl ,
Hvordan får jeg den resat så den kan køre igen

jole
Hej. Min pille brændeovn er en seasonheat 1400a og... Vis hele indlægget
86 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jo men det kan da undre lidt at ovnene får den fejl når de kun er 6-7 år gamle, nærmest som HP printere der efter et bestemt antal print ikke virker mere !

Altså en indbygget fejl

 

Og så iøvrigt velkommen her på LDS. THansen1980

Hej THansen. Har du tjekket din føler den der sidder på røgsugeren,impotøren har sagt til mig at den kan lave de mest utrolige fejl hvis den ikke er MEGET ren,det kunne jo være at du var heldig at det kun var en rengørning


jole
Hej Jole, Det kunne godt være interessant og tjekke... jeg har fundet frem til at røgsugeren ikke startede... så åbnede ovnen og samlede den igen.. og så startede den sådan set op, men gik så i stå og meldte fejlen lidt længere inde i "check" fasen. Så det er helt sikkert i det område fejlen ligger. Der var ret mange sorte slagger, så den får lige en hovedrengøring senere og ser om det ændrer noget.

En pilleovn skal rengøres mindst en gang om ugen lige som alle andre fast brændsels ovne og kedler. Gør man ikke det bruger du for meget brændsel til ingen nytte.

Annonce

Den bliver skam rengjort ret tit, dog kun i brændekammer og omkring. Skiller den ikke ad og gør den rent inde ved mekanikken, og blæsere m.m.

Nu er alt gennemgået og fejlen fortsætter desværre... det lyder til det er et relæ til røgsugeren der klikker fra, da blæseren som sådan kører fint, og i de rigtige omdrejninger. 

Så fejlen ligger desværre nok i boksen, som desuden fik skiftet 9 volts omformer for et års tid siden da panelet gik i sort. så det er nok bare 7 års grænsen for billigere jem og fusk ovne der er ved at være nået :/

Hej igen. Når du siger at den klikker tror jeg at det er den vacum haløj der sidder inde bag det hele, prøv at tage slangen af nede på ovnen og  pust og sug ind til du kan høre at den køre fint igen, det var det jeg fik min fejl væk ved,jeg resatte selvfølgelig den bagefter. Nu har jeg ingen fejl men jeg kan ikke få den til at suge luft ind og så vil den jo ikke starte når der ikke kommer luft ind under pillerne


jole
Hej Alle
Har lige læst tråden igennem hvor der er mange gode forslag... har en magen til og har haft (guderne må vide hvor mange fejl) på den det sidste års tid... hver gang har det været styringen.
Importørens forslag med røg temperatur føleren er et godt bud (hvis det ikke er styringen) da alt bliver styret af den.
Er der iøvrigt en der ved hvor man kan købe en ny da min reparatør er noget træt af at lodde i min c",)...... ?

Mvh Martin

Da i sikkert ikke er de eneste der har haft så meget vrøvl med den ovn, forstår jeg bare ikke at fabrikken der fremstillede dem ikke forlængst har fundet et nyt system til ovnene. Men det er vel noget Kina bras i er blevet praket på, så er der nok ikke så meget andet at gøre end tyre den ud og investere i en ny og af et anerkendt mærke. Den vil nok blive dyrere men tænk så over alle de ærgelser og reperationer i har haft gennem årene. Er det så værd at ofre en krone mere på skramlet ?  Frem for at skifte til noget der virker, jeg kan ikke anbefale en bestemt type, men mon ikke en der er fremstillet i Danmark vil være noget bedre.

Hej Jørgen

Masser af både de billige og de dyre er laver i Italien.. har haft fat i et nogle stykker efterhånden. Jeg har ikke noget problem med at de går i stykker efter 6-7 år, men med at det er noget bøvl at finde stumper til dem.
Har i øvrigt kigget på en pilleovn fra Morsø... og var ikke imponeret.....

Mvh Martin

Der er yderligere 46 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis