mekanisk udluftning

Hejsa

Er der nogen regler for om der skal være mekanisk udluftning ved byggeri af villa ?

100% klamp

Hejsa Er der nogen regler for om der skal være... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
måske skal jeg lige oplyse, at huset bliver 70 M, med loft til kip.
Det bliver med træ beklædning udvendig, og gips indvendig.

100% klamp

Så er det jo ikke et nul energi hus Christian.. Jeg har for mange år siden læst en annonce om Trelleborg huset der skulle være totalt energi frit, opvarmningen skulle ske via de elektriske apparater der var i huset. Køle skab TV radio o.s.v.

Nu er det jo dig der er bygherre Klamp, så må du vel også selv bestemme hvad og hvorfor dit hus skal være som du vil  have det.
0-energi-huse handler ikke om at huset ikke bruger strøm/varme, men at der ikke tilføres varme fra en varmekilde ved en udetemperatur på 0 grader. Se selv http://www.trelleborg.dk/side/0-energi-huset-2
Skrevet af klamp på 19 aug 2014 18:07
mange meninger og holdninger-det er hvis ret svært nøjagtig hvad man SKAL og ikke mindst hvad der fungere bedst.
Jeg kan dog oplyse om en bekendt, der bor i et hus fra 2010, med top isolering og genvex, det er sgu ikke til at være i huset, det føles tryggende og faktisk lidt klamt.
Det er sikkert fordi genvex'en ikke bruges korrekt. Måske i et forsøg på og spare ??? 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af klamp på 19 aug 2014 20:48
måske skal jeg lige oplyse, at huset bliver 70 M, med loft til kip.
Det bliver med træ beklædning udvendig, og gips indvendig.
Du skal under alle omstændighed overholde det der er beskrevet, i det for tiden gældende bygningsreglement. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Jeg bor i et lavenergihus kl 2015. Årligt energiforbrug til lys og varme (jordvarme): 5200 kWh. Slå den!

Jeg har et Genvex anlæg, som jeg vist har beskrevet adskillige gange i tidligere tråde, og det fungerer rigtig godt. Der er altid godt indeklima, ingen fugt eller klam luft. Mit anlæg bruger 20kWh om månden, svarende til ca 240 kWh om året. Det koster altså ca 500 kr i strøm om året
Til gengæld opvarmer det indblæsningsluften, så indtil ca 0º kommer den ind med 2-3º under udsugningsluften. Under 0º bliver indblæsningsluften koldere for at undgå is i veksleren. Afblæsningsluften må ikke komme under +3º

Med en liftmængde på 216 kubik i timen som mit kører med som standardmængde svarer opvarmningen af indblæsningsluften til en genvundet varmeffekt på ca. 1000W.

Man begår en JUMBO BOMMERT, hvis man tror at et ventilationsanlæg er et opvarmningsanlæg. Det er det ikke, og undskyld Hr Bygningskonstruktør in spe, det er noget sludder når du skriver at det opvarmer. Det gør det ikke. Det reducerer varmetabet. Man øger heller ikke sine indtægter ved at skære i udgifterne.

Med hensyn til påstanden om, at gulvvarme sender halvdelen af energien nedad, så er det også noget sludder. Er gulvet konstrueret rigtigt, så er tabet minimalt. Ellers ville der være snefrit rundt om huset om vinteren, og det er der ikke, hvis gulvet er lavet som det skal. De steder, hvor man ser at der er snefrit 15 cm fra huset har man en varmeregning der ikke er til at spøge med. Yderligere ville der, hvis du havde ret i påstanden, blive betydeligt varmt under huset, så flamingoisoleringen ville smelte. Det gør den ikke.

Med hensyn til tæthed, så er mit hus målt til 0,28 liter pr kvm pr sekund ved 50 Pascal. Det svaret til, hvis man samlede alle utæthederne i et rundt hul, så skulle det have en diameget på under 15 cm.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jamen så må jeg da lige prøve at konfrontere vores energi ingeniør med det du siger, her på mandag, med det han fortalte os i går
Altid godt med nogen godartet konflikter.

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Skrevet af Den Studerende Bygningskonstruktør på 19 aug 2014 23:21
Jamen så må jeg da lige prøve at konfrontere vores energi ingeniør med det du siger, her på mandag, med det han fortalte os i går
Altid godt med nogen godartet konflikter.

Du var det ikke en ide, du sørger for klart og tilkendegive hvem det er du reflekterer på/til ???   

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Den Studerende Bygningskonstruktør på 19 aug 2014 23:21
Jamen så må jeg da lige prøve at konfrontere vores energi ingeniør med det du siger, her på mandag, med det han fortalte os i går
Altid godt med nogen godartet konflikter.


Jeg kunne så godt tænke mig at hører, hvilken slags ingeniør han er. Energi ingeniør er mig bekendt ikke en beskyttet titel, så det kan alle og enhver jo kalde sig.
Jeg kan nu godt undværer godartet konflikt til fordel for korrekt information.

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skal vi ikke have dokumentation fra begge sider? Det er en meget interessant teori at tage op...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også