Beklædningsbrædder slipper i fer og not

Hej Forum

For ca 1 månedstid siden, påbegyndte jeg, at male mit træhus fra den oprindelige gule farve til sort. Efter jeg blev færdig med den ene side, så har træet givet sig rigtig meget, og nogle steder slipper brædderne fer og not. Nogle steder er det så grelt, at man kan se hvad der gemmer sig inde bagved.

Er det normalt og vil træet "vende tilbage" så det igen hæfter ved fer og not?

Bør jeg iøvrigt være bekymret over, at træet har givet sig så meget?

vh Michal
Hej Forum For ca 1 månedstid siden, påbegyndte... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

bump

Jeg tror ikke du kommer det nærmere i et lds-forum - men hvis brædderne er skudt fast skal du kunne se søm-hovederne udefra. Jeg kan ikke afgøre om det er en forsikringssag at den oprindelige bygherre (måske) ikke har brugt en valid metode.

Jeg vil gentage min opfordring til dig om at kontakte en fagperson - en tømrer vil lynhurtigt kunne hjælpe dig ift at afgøre den anvendte metode, om den er korrekt og sikkert også give konstruktive forslag til hvordan det kan fikses på nemmeste vis.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
BOFH skrev den 28-06-2017 22:01:40

Jeg tror ikke du kommer det nærmere i et lds-forum - men hvis brædderne er skudt fast skal du kunne se søm-hovederne udefra. Jeg kan ikke afgøre om det er en forsikringssag at den oprindelige bygherre (måske) ikke har brugt en valid metode.

Jeg vil gentage min opfordring til dig om at kontakte en fagperson - en tømrer vil lynhurtigt kunne hjælpe dig ift at afgøre den anvendte metode, om den er korrekt og sikkert også give konstruktive forslag til hvordan det kan fikses på nemmeste vis.

/BOFH


Hej


Der er ingen af brædderne hvor man kan se sømhovederne. Jeg formoder at alle sømmene er blevet dykket og hullerne spartlet.


jeg prøver at kontakte en tømmer.

 Tak for hjælpen.


vh

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også