Opdatering i nat

Hej alle,

Jeg går i gang med en opdatering af det bagvedliggende system lige om lidt. Der er primært tale om forbedringer i "maskinrummet", så dvs. ikke noget I kommer til at mærke umiddelbart.

Men da der er tale om en større omgang (går fra Dotnetnuke version 6 til 7), kan det give nogle følgevirkninger - læs: fejl

Jeg har testet opdateringen grundigt i et testmiljø, meeeeen erfaringen siger at der alligevel kan opstå problemer.

Så hvis I ser noget der ser forkert ud, så sig lige til.

Takker!

Mvh. AllanE
Hej alle, Jeg går i gang med en opdatering af... Vis hele indlægget
65 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af AllanE på 18 jul 2014 21:39
Ja, det er ikke godt nok. Jeg lukker med og starter backup-arbejdet.

Endnu engang tak for hjælpen, Leif!
Det er ok og ærgeligt Allan. 

Men sådan er det jo. Pøj pøj, det får du vist brug for. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Så er LDS oppe igen efter den længste nedetid i MANGE år. En hel time!

Men SUK - jeg måtte opgive

Det virkede eller simpelt nok: 1) Indlæs gammel backup 2) kopier alt nyt til den indlæste og så er den hjemme. Men ikke helt. Der er ca. 100 tabeller i LDS's database, hvoraf ca. 30 af dem var relevante for denne øvelse. Men da de fleste tabeller hænger sammen på kryds og tværs, kan man ikke "bare lige" indsætte noget data i udvalgte tabeller. Det er det smarte ved en såkaldt "relationsdatabase", at man kan relatere data på kryds og tværs. Bare ikke så smart, når man gerne vil indsætte brudstykker af data bag scenen, én af gangen i bedste LDS-stil

Alternativt skulle vi indlæse backup'en uden at kopiere ny data og dermed slette ALT hvad der er sket på LDS siden natten til torsdag. Dvs. nogle hundrede indlæg, gallerikommentarer, stemmer og 20 nye venlige LDS'ere. Men netop fordi der trods alt er skrevet så mange indlæg, så må problemet være til at leve med for nu. Det var værre hvis ingen havde skrevet.

Så det betyder, at vi må klare os med editor-problemerne indtil videre. Jeg prøver lige at løse det med at skrivefeltet fortsætter MEGET langt ud til højre, men ellers render jeg på ferie i denne weekend, så jeg når ikke at løse det grundlæggende problem foreløbigt.

Hvis/når I ikke kan skrive indlæg, så prøv at genindlæse/refreshe siden med tryk på F5 eller CTRL-F5. Det virker nogen gange. Hvis der er mulighed for det, så prøv også at skifte browser.

Over & out for nu

Mvh. AllanE
Så prøvede jeg F5 en halv snes gange, og vupti så kom skrivefeltet op.
Det lægger dog ud, uden nogen cursor blinker, men så snart jeg begynder at skrive, virker det normalt.
Men nej, linierne bliver for lange ud til højre.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA-AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Jeg kan dog foretage et manuelt linieskift.
Spændende hvordan det nu vil se ud i virkeligheden 

Det er igen i Chrome

Med venlig hilsen
ktm

kører her win7 IE10
Ser man på de forskellige indlæg i eks denne tråd har de forskellig bredde og reklamerne ligger ovenpå.
se billed.

Årsagen til at layoutet så helt forkert ud i denne tråd var, de mange AAAA'er som KTM satte ind. Jeg har sat en bindestreg, så linjen bliver delt. Det er iøvrigt en anden ting jeg håber at jeg kan fikse - har en ide til hvordan...

Mvh. AllanE
Annonce
Skrevet af AllanE på 19 jul 2014 08:15
Årsagen til at layoutet så helt forkert ud i denne tråd var, de mange AAAA'er som KTM satte ind. Jeg har sat en bindestreg, så linjen bliver delt. Det er iøvrigt en anden ting jeg håber at jeg kan fikse - har en ide til hvordan...

Det var nu ikke bare for at obstruere eller provokere, at jeg satte den stribe A'er ind. Kun for eksemples skyld. Nu kan jeg se, at også det jeg skriver her, bliver alt for bredt.
På min skærm var der rigtig mange indlæg, der var alt for brede og gik ind under reklamerne i højre side, før jeg begyndte på min "sabotage". Det er nu rettet - - -   (Nu begynder det lige pludselig at blive mærkeligt, med ord fra tidligere linier )   rettede sig (disse 2 ord kom fra noget andet?)

Godt det ikke er mig, der skal forsøge at finde ud af det!!

Med venlig hilsen
ktm

Nå!! resultatet blev helt anderledes, end det jeg så i editoren på min skærm!! Mærkeligt!

Med venlig hilsen
ktm

Skrevet af ktm på 19 jul 2014 09:01
Nå!! resultatet blev helt anderledes, end det jeg så i editoren på min skærm!! Mærkeligt!

Tja, det er med computer som med franske bilers elnet. Når det virker er det dejligt, når der går udu bryder helvedet løs da nærmest ingen kan finde ud af og reparere skramlet.  

Nej, det var sgi meget nemmere i de gode gamle dage. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 19 jul 2014 09:13

Tja, det er med computer som med franske bilers elnet. Når det virker er det dejligt, når der går udu bryder helvedet løs da nærmest ingen kan finde ud af og reparere.  

Klog tale!!
sagde manden, der blev svag og ikke turde købe en C5

Med venlig hilsen
ktm

Mvh. Leif.

Onliner:
Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis