Så er LDS oppe igen efter den længste nedetid i MANGE år. En hel time!
Men SUK - jeg måtte opgive
Det virkede eller simpelt nok: 1) Indlæs gammel backup 2) kopier alt nyt til den indlæste og så er den hjemme. Men ikke helt. Der er ca. 100 tabeller i LDS's database, hvoraf ca. 30 af dem var relevante for denne øvelse. Men da de fleste tabeller hænger sammen på kryds og tværs, kan man ikke "bare lige" indsætte noget data i udvalgte tabeller. Det er det smarte ved en såkaldt "relationsdatabase", at man kan relatere data på kryds og tværs. Bare ikke så smart, når man gerne vil indsætte brudstykker af data bag scenen, én af gangen i bedste LDS-stil
Alternativt skulle vi indlæse backup'en uden at kopiere ny data og dermed slette ALT hvad der er sket på LDS siden natten til torsdag. Dvs. nogle hundrede indlæg, gallerikommentarer, stemmer og 20 nye venlige LDS'ere. Men netop fordi der trods alt er skrevet så mange indlæg, så må problemet være til at leve med for nu. Det var værre hvis ingen havde skrevet.
Så det betyder, at vi må klare os med editor-problemerne indtil videre. Jeg prøver lige at løse det med at skrivefeltet fortsætter MEGET langt ud til højre, men ellers render jeg på ferie i denne weekend, så jeg når ikke at løse det grundlæggende problem foreløbigt.
Hvis/når I ikke kan skrive indlæg, så prøv at genindlæse/refreshe siden med tryk på F5 eller CTRL-F5. Det virker nogen gange. Hvis der er mulighed for det, så prøv også at skifte browser.
Over & out for nu