Opdatering i nat

Hej alle,

Jeg går i gang med en opdatering af det bagvedliggende system lige om lidt. Der er primært tale om forbedringer i "maskinrummet", så dvs. ikke noget I kommer til at mærke umiddelbart.

Men da der er tale om en større omgang (går fra Dotnetnuke version 6 til 7), kan det give nogle følgevirkninger - læs: fejl

Jeg har testet opdateringen grundigt i et testmiljø, meeeeen erfaringen siger at der alligevel kan opstå problemer.

Så hvis I ser noget der ser forkert ud, så sig lige til.

Takker!

Mvh. AllanE
Hej alle, Jeg går i gang med en opdatering af... Vis hele indlægget
65 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Allan.

Har lavet en screenshot til dig i Chrome med den nye editor. Har kun Chrome virksom på min maskine da kælekatten jo i fordums tid gik catwalk på mit tastetur og dermed gjorde IE øg. Har du ikke en mailadresse jeg kan sende skudet til ??? Kan ikke finde noget på det af din profil jeg kan se.

Men kort går det ud på at alle to linier til formatering af tekst og indsætning billeder, links osv. mangler. Kan godt afmærke hele skrivefeltet (lyseblå baggrund) men ikke skrive da der ingen curser er og finde, ej heller tekst. Det syntes som om editoren er fyldt op med space uden det er mulig at komme til enden. Alle smilie er på plads og send knappen vist også. Prøver lige om det er muligt og sende noget. Undskylder hvis det kommer til og se sjovt ud. :-)

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Fandt endelig feedback knappen. Du har fået et "skud" omend jeg vover den påstand mit er meget flottere, hele editoren er faktisk med. ;-)

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Okay folkens!

Det dur ikke, det her. Nitter har lige sendt screenshots, som ser helt galt ud. Viser sig, at de screenshots jeg har fået fra jer via "feedback"-knappen IKKE viser det rigtige...eller...for at være mere præcis: ikke viser det FORKERTE Jeg har derfor ikke kunne se nogen fejl på jeres screenshots.

Nu ser jeg det. Og da jeg ikke kan genskabe fejlen på min egen maskine, har jeg besluttet at rulle tilbage til backuppen, som jeg tog torsdag aften inden jeg opdaterede. Bagefter må jeg rode med det i testmiljøet igen, inden vi prøver en gang til. Jeg er ved at finde ud af, hvordan jeg kan redde de mange indlæg der er skrevet siden, de nye brugere der er kommet og alt hvad der ellers er sket siden torsdag midnat.

Når jeg går i gang, vil jeg lukke LDS indtil backuppen er genskabt. Det kan godt tage nogle timer - så I må se noget fjernsyn imens

Tak for alt jeres hjælp indtil nu.

Mvh. AllanE
Skrevet af AllanE på 18 jul 2014 20:35
Okay folkens!

Det dur ikke, det her. Nitter har lige sendt screenshots, som ser helt galt ud. Viser sig, at de screenshots jeg har fået fra jer via "feedback"-knappen IKKE viser det rigtige...eller...for at være mere præcis: ikke viser det FORKERTE Jeg har derfor ikke kunne se nogen fejl på jeres screenshots.

Nu ser jeg det. Og da jeg ikke kan genskabe fejlen på min egen maskine, har jeg besluttet at rulle tilbage til backuppen, som jeg tog torsdag aften inden jeg opdaterede. Bagefter må jeg rode med det i testmiljøet igen, inden vi prøver en gang til. Jeg er ved at finde ud af, hvordan jeg kan redde de mange indlæg der er skrevet siden, de nye brugere der er kommet og alt hvad der ellers er sket siden torsdag midnat.

Når jeg går i gang, vil jeg lukke LDS indtil backuppen er genskabt. Det kan godt tage nogle timer - så I må se noget fjernsyn imens

Tak for alt jeres hjælp indtil nu.
Tøven kende hvis muligt Allan. På min W7 maskine virker editoren tilsyneladende UG i Chrome. Øh, den glemmer bare og skifte linie som ved KTM.   Surt show. Er det ikke en simpel variabel i editoren der bestemmer skrivebredden det bla. er galt med. ???

Ver i Chrome er her 35.0.1916.153 m som vist er den samme som på den anfden maskine.

Mvh. Leif.

Onliner:
Mja, det med linjen kan nok fikses. Men på din anden maskine var det Chrome 36, dvs. en version nyere. Måske spiller dét ind.

Jeg har rettet én ting, som måske kan hjælpe. Men jeg har efterfølgende opdaget, at hvis jeg refresher/F5'er siden tilpas mange gange, så går det galt i Firefox også. Så fylder editoren kun én linje...

Så helt godt går det ikke

Vil du tjekke om det virker på den anden computer nu også? Tvivler på det, men man har vel lov til at håbe

Mvh. AllanE
Annonce
Skrevet af AllanE på 18 jul 2014 21:13
Mja, det med linjen kan nok fikses. Men på din anden maskine var det Chrome 36, dvs. en version nyere. Måske spiller dét ind.

Jeg har rettet én ting, som måske kan hjælpe. Men jeg har efterfølgende opdaget, at hvis jeg refresher/F5'er siden tilpas mange gange, så går det galt i Firefox også. Så fylder editoren kun én linje...

Så helt godt går det ikke

Vil du tjekke om det virker på den anden computer nu også? Tvivler på det, men man har vel lov til at håbe

F5 virker Allan. 

Mvh. Leif.

Onliner:
AHA!

Og hvis du trykker f.eks. 10 gange på F5 - virker den så hver gang eller bøvser den engang imellem?

Mvh. AllanE
Ups, glemte og fortælle jeg er på W8.1 igen. Og dette er skrevet i + editoren efter F5. 

Dog er antallet af karekterer vel stort efter min mening men ......

Mvh. Leif.

Onliner:
Jamen dog. Den er kommet nu de to sidste gange UDEN F5. Men trykker jeg så F5 efter og have skrevet noget tekst går vælter editoren og kommer ikke til sig selv igen.  

Stadig er der ALT for mange karekterer på en linie. 

Mvh. Leif.

Onliner:
Ja, det er ikke godt nok. Jeg lukker med og starter backup-arbejdet.

Endnu engang tak for hjælpen, Leif!

Mvh. AllanE
Der er yderligere 35 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis