Genkendelse af båd

Foto

Foto
Vi har købt denne båd men er i tvivl om det nu også er en Apollo Merkur 30, er der nogle der kan genkende denne båd?

Karin
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej kesm.

Og velkommen her på LDS.

Jeg har søgt i mine gamle båd revyer der går fra 1970 til 1984, og i dem er der ingen Apollo med det efter navn, og da slet ikke på 30 fod.

Så hvor gammel er båden ?

Hej Jørgen
Tak for hurtigt indlæg.
Nej, jeg har heller ikke kunnet finde lige netop denne model, jeg har søgt,søgt og søgt, siden vi købte den sidste år, uden resultater men så for lidt siden dukkede der et billed op, under Merkur 30 (Apollo) årgang 1980, der skulle vores efter sigende også være fra.
Billedet er tro kopi men indretningen dog langtfra.
Okay, så langt men hvor finder man så noget info om båden, det kan jeg så heller ikke finde.Jeg tænker her L+B og lign.

Karin
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Se dette link:

www.nauticboat.dk/MERKUR%2030/MERKUR%2030.htm

1691

Sjovt link, det virker ialfald ikke.

Men vent til Lynæs kommer på banen, han har være bådforhandler engang og ved en hel del om tingene.

Linket virker fint hvis du kopierer det og sætter det ind i adresselinien ;-)
Men.... der er ikke så meget info og da slet ikke længde og brede på campingsvo... øh jeg mener båden... og så alligevel, for mon ik den er 30 ft. så'n en apollo 30! ;-) (spøg til side og kun kærligt ment)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tak til 1691, det var det jeg fandt.
Tak til Jørgen, håber Lynæs kigger forbi tråden
Også tak til Anders, joh man skulle jo nok tro, at den er 30 fod men når man omregner vores båds antal m til 30 fod, stemmer det ikke overens, derfor kunne jeg rigtig godt tænke mig lidt  yderligere info og det ser jo da i hvert fald, ikke ud til, at der er så mange af slagsen.

Karin
Husk nu lige at der er forskel på en Dansk og en Engelsk fod, både opmåles i Engelske fod.
Tak men det giver dog ikke den store forskel (kun 0,60 cm).

Karin
Med fare for at være irreterrende så:

Altså en dansk fod er 0,3138535 30 danske fod giver derfor 9.415605 mtr.
engelske fod er 0.3047 og giver derimod 9.141 mtr (9 mtr)
Altså dvs. 9 mtr og 41.5 cm minus 9 mtr og 14.1 cm = forskellen er altså på 27,4 cm og ikke 0.60 cm (som er meget lidt:-)

Tænker du at det måske er en Apollo 32 (hvilket det ligner)?? i så fald er Dimensionerne:
Længde 9,75 mtr.
Bredde 3,35 mtr.
Dybgang 1,00 mtr.
Deplacement 5.500 kg.

Hvis Dimensionerne er ca:
Længde 9,15 mtr.
Bredde 3,10 mtr.

Ja så har du nok en 30'er (som ganske rigtigt ikke er til at finde noget på)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Kan det egentlig ikke være lige meget, bare du er glad for båden og med det under vands skrog går den sikkert rimeligt i søen. Du valgte med garanti heller ikke din frue ud fra hendes navn
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også