Genkendelse af båd

Foto

Foto
Vi har købt denne båd men er i tvivl om det nu også er en Apollo Merkur 30, er der nogle der kan genkende denne båd?

Karin
Vi har købt denne båd men er i tvivl om det nu... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej


kan fortælle at båden er en Merkur 30 og tegnet og bygget af en mand der hed Erik Wiergang som desværre er død nu. Tror der blev lavet ca 10 stk hvor Erik selv havde en med 2 motorer i som lå i Nørresundby havn.
MVH Ole.
Tillykke med skuden.
Den blev i sin tid omtalt og rost i et af bådbladene, som en meget vellykket selvbyggerbåd, og der blev derefter fremstillet flere.
Apollo er det ikke, men det er brugt af sælgere, nok for at antyde typen, måske også fremme salget af en ret ukendt båd, altså det der med lånte fjer.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Cruze
Det var dog en fantastisk oplysning, du lige kom med der.Jeg tror så, at det har været hans båd vi har, for der er 2 motorer i.Vognmanden som kørte for os, nævnte faktisk, at han aldrig havde set sådan en båd som vores med 2 motorer.Det kunne jo så være fedt, at få fat i eller se omtalte bådblad, så hvis der er nogle derude, der ligger inde med dette blad, kunne jeg godt tænke mig en kopi af artiklen.

Karin
Annonce
Til Lynæs
Tak for indlægget, mon du har omtalte bådblad?

Karin
Det har jeg ikke, sorry.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej
Hvor har i købt båden det var nogle af mine venner der købte den af Erik Wiergang for mange år siden og manden er også død nu så hvis det er den har den stået på land i nogle år. Der skulle ligge 2 stk Volvo motorer i den jeg har selv været med til at sprøjtelakere den engang omkring 1989-90.
mvh ole.
Vi købte den af en mand fra Sunds, han havde købt den af familien til en ung mand, (køber af båden)der kørte galt på MC og lå i koma i 5 år, da de solgte den.Der er 2x perkins motor,kahytten er malet hvid/ lyseblå og der er sorte lædersæder oppe på dækket, hvis det siger did noget.

Karin
så har der været flere med 2 motorer Erik Wiergangs havde Volvo motorer så held og lykke med købet kæmpe stor båd som sejler rigtig godt kunne måske bruge en bov propel men dejlig båd og det er en Merkur 30 bygget af Erik Wiergang fra Aalborg.
MVH Ole.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også