Halvdelen af integreret Garage bygges om til soveværelse

Hej

Vi flyttede i 2010 ind i vores nybyggede hus, men nu står vi og mangler lidt plads, derfor overvejer vi at indrage halvdelen af vores integrerede garage på 46 kvm. Det skal enten være soveværelse eller kontor/legeværelse.

Alt dette er på plads, MEN det store problem er at vores facade mod vejen bliver væsentligt ændret og vi vil derfor hører om der er gode råd til pæne løsninger.. Vi har overvejet at sætte stort vinduesparti i "hullet", hvor porten er i dag. Men vi er bange for at det kommer til at se "mærkeligt" ud.

Håber i kan hjælpe med input.. Er meget åben for alternative ideer :-).. Jeg har vedhæftet billede af facade og plantegning.

Mvh
Johnny

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøver lige at vedhæftet billedet her..  Det er porten, hvor bilen holder vi overvejer.. Men udelukker ikke at det evt. kan være den anden port.. Det vil dog kun være muligt at lave legerum/kontor her, da det så ikke kan integreres med badeværelse/walkinn.
Helt enig mht. Harmoni.. Her kommer billederne af de 3 andre facader.. Dog kan man ikke se den ene ordentligt.. Kan det bruges?entligt.. 
Når huset er så nyt, vil jeg foreslå, at få muret port hullet til, med samme slags sten som huset, og så et højtsiddende vindue som de andre i huset.
Enten som Jens foreslår, eller 2 høje, smalle vinduer, så I undgår den direkte sammenmuring med tydelige samlinger, som kan være vanskelig at dølge.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Hej Begge

Tak for input..

Jeg vil lige hører jeg til en anden ting, som er en mere midlertidig løsning til børnene er store (min. 10 år).. Der er et forslag om at etablerer kontor/legerum i den anden side, så man har vinduerne på siden af garagen til at skabe lys. Så vil vi lade porten sidde og lave en væg indenfor og isolerer op i mod porten.
Tænker heller ikke det vil se tosset ud med et pænt vinduesparti og resten af hullet dækket ind i hardi plank:-)
Så har du jo slet ingen garage, og må stå ude i regn, frost, sne, kulde, storm, orkan og anden vederstyggelighed og skrabe islag af dine bilruder.
Det synes jeg er mere end forfærdeligt, og tænk på din multihundredetusinde bil står og går til grunde ude i elementerne, i stedet for at stå inde i en lun, affugtet garage, med bedre helbred for dig til følge.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har jo stadig en garage, hvor bilen kan holde.. Det er ikke hele garagen der skal laves om..
Husk nu at få styr på byggetilladelsen inden du går i gang da du inddrager et uopvarmet rum til beboelse.

Jeg har eksempeltvist for tiden 2 sager, hvor jeg skal prøve at redde nogen ud af suppedasen med ulovligt byggeri.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis