Overstrygning af tag - vindhætter eller??

Endnu et spørgsmål - taget på mit hus, som er cementtagsten, er tæt, men det er lidt medtaget, og jeg vil gerne forlænge dets levetid, da jeg ikke har råd til et nyt tag de næste år. Jeg har lige renset tagrenderne og i den forbindelse fik jeg jo kigget lidt nærmere på det. 

På nordsiden af taget (den side, som ikke ses på min avatar) er der ret meget mos, hvilket jeg selv vil fjerne. Samtidig overvejer jeg så, om ikke det var en god ide at overstryge taget, da det i nogle fuger ikke har det sådan supergodt. 
Men hvis man gør det, kan jeg forstå, at taget idet det bliver tæt, skal have en anden form for ventilation, på tagfirmahjemmesider skriver de vindhætter. 
Nogen af jer, der ved, hvordan man gør sådan noget - eller er der andet, der er en bedre ide end at overstryge det? 
Jeg tænker også på at give det en form for overfladebehandling (maling eller andet) efter at have fjernet mossen og renset det, er der nogen af jer, der har gode forslag til, hvad man kunne give det af behandling? 
Jeg kan en af de nærmeste dage tage nogle nærbilleder af nogle af tagstenene, hvis det er nødvendigt

På forhånd mange tak. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Endnu et spørgsmål - taget på mit hus, som er... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu bor jeg i landlige omgivelser i et lejet hus med 1000 m2 grund hvor jeg kan gøre hvad jeg har lyst til uden ejeren kommer og blander sig. Jeg har også boet inde i byen i et to etagers række hus med naboer både til siden og oven på. Nu er jeg selv af den mere rolige type, og fik da også dresseret mine naboer til at være det samme. Jeg havde have hvor jeg også kunne lave hvad jeg havde lyst til.  Efter sigende havde jeg den mest velholdte have i det kvarter, hvilket ikke var særlig svært da over halvdelen lignede lodse pladser. Der fik jeg også lige et par stykker til at rydde op, der skal ikke så meget til for at hjælpe andre lidt igang.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også