Hvepse

Hvepse er en plage lige nu. Kender nogen et husråd der kan aflede hvepses opmærksomhed på den gode mad/vin etc. fra de hyggelige grilaftener på denne tid ?
Hvepse er en plage lige nu. Kender nogen et husråd... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tjaaa, jeg ved da godt hvad myggebørn hedder...

Under krigen hed myggebørn kaldt "stikkere", men efterhånden blev de forvækslet med nogle dumme mennesker, og derfor kaldte man dem "stiklinger" biggrin

Mvh
ThomasB
Glemte lige lidt info om myggen:

En hunmygs forplantningsorgan hedder en stikdåse, og prævention hedder en stikpille. Selve forplantningsakten hedder stikkontakt.

Deres sprog er sammensat af stikord, og når de går til eksamen kommer de til en stikprøve.
Hanmyggens forplantningsorgan hedder et stikvåben og han yndlingsværktøj i garagen er en stiksav. På hans arbejde, har han en stikirenddreng der som en stikflamme - farer frem og tilbage som en stiknarkoman.

Forresten spiser myggebørn stikkelbær.

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 04-09-2002).]
Var der nogen der sagde saltstikker? (dem man spiser sammen med øl)

Mvh
ThomasB
Hvad mon en myg gør når den bliver bange...stikker halen mellem benene og stikker af?

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 04-09-2002).]
Åh for en kreativitet, Gyldendahl ringer konstant for at lave en bog med det, men jeg afviser dem selvfølgeligt.
- nej, en bange myg er en stækling, og en myg der er blevet dårlig hedder en stykling, mens moderen, når hun håner manden fortsat er en stikling. En lille hanmyg hedder en mandsling - det gør det sjovt nok også på menneskesprog, og derved mener videnskaben at have bevist, at mennesker og myg begge stammer fra fluen.

Ret overraskende, men se bare Mygins ben - klart som en flues med shorts på.
En stor hanmyg hedder en grosling, og det er fordi store hanmyg er i familie ikke med mennesket og fluen, men med en grævling, som jo alle ved kan føre sine forfædre tilbage til hesten. Derfor lugter den så mærkeligt, når man har den liggende i sin seng.

Det er næsten som på fransk med en hest - hvor den hedder "cheval". Det gør Chevas også, men denne dejlige whisky er alligevel ikke i familie med den franske hest, det har jeg aldrig forstået!

På den måde passer det godt med Leons teori, at de hedder det samme alle sammen, ligesom hans 8 børn.
De er ligegodt produktive de låsesmede - de knokler dag og nat
- ikke Leon.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej igen!

Altså mit bud var bare "MYGSTIK" og det er ikke engang uartigt.

Jørgen - jeg har kun 6 børn, (de er voksne nu) og de blev jo hverken produceret eller født, på samme tid (gudskelov for det), men det blev alle myggebørnene.

Jeg skal fortælle Jer om en praktisk ordning, som låsesmede kan have, og som jeg altså havde.
Jeg gik til ro, flere gange om natten. F.eks. kunne jeg gå i seng kl. 23.00. Kl. 23.55 ringede Hansen og ville lukkes ind, han havde smækket sig ude. Så stod jeg op og kørte ud til Hansen.
Efterfølgende kunne jeg så gå i seng igen f.eks. kl. 01.10, og måske kom jeg uforvarende til at vække min frue. o.s.v.
Der var så den krølle på denne ordning, at det ikke altid var Hr. Hansen, nogle gange var det Fru Hansen.

Thomas - det er min fornemmelse, at myg slet ikke bliver bange, de kommer igen og igen selvom de var lige ved at blive slået ihjel sidst, de kender ikke til frygt.
Jeg ved, og kald det bare snusfornuft, men hvis der kom to store hænder, på størelse med Fejø, og klapsede sammen lige foran, eller bagved mig, så jeg af lufttrykket havnede på skagen, så ville jeg ikke vende tilbage, lige med det samme.
Det ville jo også tage noget tid at komme fra skagen, jeg ved ikke engang om der går nogen bus.

De bedste hilsner
Leon.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også