Hvepse AndersG 171 4700 12-08-2002 10:45 Hvepse er en plage lige nu. Kender nogen et husråd der kan aflede hvepses opmærksomhed på den gode mad/vin etc. fra de hyggelige grilaftener på denne tid ? Hvepse er en plage lige nu. Kender nogen et husråd... Vis hele indlægget 36 svar « ‹ 1 2 3 › » Følg tråden Der er 10 indlæg før dette. Annonce Annonce Annonce
Leon 109 14-08-2002 23:30 Lige et P.S.Myre kommer jo ud af æg, lige som kyllinger, så mit bud må være Myrekyllinger.Leon.
ThomasB 1608 15-08-2002 07:52 Den med elevatoren kan godt blive god!!Hvad med at tegne en elevator? På den anden side af pappet lader man være med at tegne noget, men graver istedet et hul på 10-13 cm.Når så myrene går ind i elevatoren, falder de ned i hullet på den anden side! På bunden af hullet kan der ligge lidt salt, evt. kan man lave en svag saltsyreopløsning..Vedr. myrebørn, myrekyllinger er nok ikke det rigtige ord, nok nærmere Myllinger, kælenavn kunne være "Mylle"...Forresten så forstår jeg ikke hvad "tue" i myretue betyder...MhvThomasB
Leon 109 15-08-2002 21:16 Hej gutter!Jeg køber ThomsB's elevator version, med hul, saltsyre og det hele. Jeg tror enda den vil kunne virke.Efter moden overvejelse, har jeg fundet ud af hvad disse myrebørn bliver kaldt. "MYREKRYB"Jeg tror faktisk selv deres forældre kalder dem det, somme tider -eller altid.Noget andet er, at vi jo nok skylder Anders G., som startede denne side med hvipse, at forsøge at viderudvikle Thomas's elevator til at virke på hvipse og bier.Jeg er klar over, at det bliver en vanskelig sag, da vi så ikke kan benytte os af tyngdeloven, men må finde på noget andet, for at få hvipsene til at falde ned i saltsyren.Der vil nok ikke gå mange minutter før der her på siden vil komme et spørgsmål om hvad hvipsebørn bliver kaldt, så jeg vil foregribe begivenhedernes gang ved at komme med et bud, som er: "Hvips-tjært"De bedste hilsnerLeon.
JørgenE 2376 4040 17-08-2002 20:35 Elevatoren har vi vel lagt os fast på nu. Kunne man til hvepse og deres hvepsstjærter ikke snyde dem ved simpelt hen at bytte om på op og ned knappen? Når de trykker op kører den ned i hullet med syre. Den er selvfølgelig lavet i syrebestandige materialer. På et skilt over elevatoren kunne man skrive "kun for myrer og hvepse og deres kyllinger og hvepsstjærter".Var det f.eks. til mus og rotter kunne man jo lave en større "kun til mus og rotter og deres muslinger og rottunger". Hvis vi tager patent på det, vil det give uanede indtægtsmuligheder, da man principielt kan lave en type til hver dyreart og måske til mindre støjende børn -der er gysser i det. Saltsyren og saltet skal have et specielt navn og kun dette produkt må anvendes, ellers bortfalder garantien på elevatoren - så sidder vi også på dette marked. Der er gysser i det.For at det lyder bedre synes jeg vi skal kalde det saltsyrén og salto (2 kg er dobbelt salto).Vi kan nok kalkulere med 2-3 elevatorer pr. husstand, som forbruger vel en dobbelt salto pr. uge. Det bliver en million-forretning venner. Mvh. JørgenEPS: helle for at komme saltet på deres haler. Mvh. JørgenE
Jørgen 489 17-08-2002 20:36 Det er med glæde jeg kan oplyse, at siden www.lav-det-selv.dk lukkes fra midnat på grund af forventede fremtidige store indtægter.Tak for nogle gode år, som har givet mig en god idé. farvel.Mvh. Jørgen Med venlig hilsen Jørgen Annonce
Leon 109 17-08-2002 21:54 Hej Gutter!Jamen vi gjorde det igen!!!Jeg skal indrømme, at jeg gled ned fra stolen da jeg læste om Thomas's elevartor trick, med at grave et hul på den anden side.Også nu med dit indlæg Jørgen E.Lad mig sige det som det er, det var en formidbel slutning, DET KAN IKKE BLIVE BEDRE.Jeg kan simpelt hen ikke finde ord. Lad os prøve igen, vi bliver stinkende rige.P.S. Til administrtoren: Nu skal vi holde for øje, at træerne ikke vokser ind i himmelem, SÅ SE AT FÅ ÅBNET DEN SIDE IGEN!!! den kan vi ikke undvære.De bedste hilsnerLeon.
Jørgen 489 17-08-2002 23:30 Ok - der kunne jo selvfølgeligt komme en ny ide´ der kan gøre mig endnu mere stinkende rig, end jeg regner med på den første. Men så skal det være noget alle mennesker må have og ikke kun i Danmark. Hvad med en opfindelse der gør, at man ikke mister håret når man bliver ældre - eller man undgår armsved ved hårdt arbejde - eller "garanti for at blive 130 år". Der er tonsvis af ideer, og kald mig Jørgen, om ikke vi løser det i løbet af et par dage i dette panel.Næste gang skriver jeg fra Bahamas og mit firma hedder "The Elevation solvation for all animals and small naughty child - with salt on their tails".Det er med vilje, jeg har lavet et kort klart navn, der både er sigende, og som passer fremragende til tv-reklamer.Mvh. Jørgen Med venlig hilsen Jørgen
JørgenE 2376 4040 18-08-2002 01:58 Og så tak til dig Leon og Thomas for en skøn fantasi, der flere gange fik mig til at tude af grin, også nu da jeg genlæser alle indlæggene - skønt. Myrekyllinger der kommer ud af æg - myreplager - Myllinger - Myrekryb - GENIALT, og hvor er der skønt at bruge fantasien til noget rent pjat.Men tilbage til alvoren.Thomas spurgte rent faktisk, nu hvor vi har løst myre og hvepseproblemet til alles tilfredshed hvorfor det hed en myretue - alså tue.Vi snakkes ved i morgen.Mvh. JørgenE (og stinkende rig ... snart) Mvh. JørgenE
AndersG Trådstarter 171 4700 18-08-2002 15:02 og så kan der vist ikke bliver kneppet mere på den myrer.....
JørgenE 2376 4040 18-08-2002 23:44 Leon skrev tidligere i dette indlæg:>til forskel for sneglene, dem kommer man jo salt under, før de er døde, og det er vel dyremishandling så det klosser.-----Det gør man da vel ikke mere. Så vidt jeg husker blev det forbudt - det vil jeg da håbe, for jeg kan godt lide at spise snegle, men ikke hvis de skal lide for jeg får noget godt i maven, så vil jeg hellere undvære.Mvh. JørgenE Mvh. JørgenE
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her