Skrevet af gbn på 12 feb 2014 13:44
Jeg har fundet ud af ved at søge på nettet, Nagares hedder alle relæer, det grønne relæ er slet ikke er et blink relæ, men et arbejdsrelæ.
Mit relæ er gråt og det indeholder spole, kontakter og hel masse elektronik, så nu giver det hele mening, det kan jo selv blinke ved hjælp af tre ledninger.
Jeg har afprøvet det på værkstedet og "øv" det virker, så fejlen ligger sikker også et sted, hvor man skal være akrobat eller også skal det halve af bilen splittes.
Bare det at komme om bagved til relæsoklerne ser for mig næsten umuligt ud.
Hej
Det sidste relæ du har tegnet er et blinkrelæ !!! det var det første IKKE
Vi starter lige med dit stop problem
Det jeg mener er at du skal klippe ledningen ude i motorrummet på relæ pin 8 og forlænge den der går til relæet - den fører du ind i kabinen på nemmeste måde (kun EN leder) så finder du med hjælp af en prøvelampe den ledning på tændingslåsen som der kommer spænding på når du tilslutter tænding (kontroller at den holder spænding når du drejer nøglen til start) den forbinder du så til din "nye" ledning fra relæet i motorrummet ! så virker det !!
Så til det med blinklyset
Hvad sker der når du slår dit blinklys til en af siderne ? lyser lamperne konstant eller sker der intet ? hvis intet så prøv at forbinde de 2 klemmer i relæstikket på vognen som svarer til kl.49 & kl.49A på relæet, så skal dine blinklys være konstant tændt til den side som blinkarmen står til !! er de det ???
ellers skal du kontrollere med prøvelampe at der er spænding på kl. 49 når du har tænding på - hvis ikke der er det så prøv med prøvelampen tilsluttet kl.49 og tænde og slukke katastrofeblink kontakten hårdt nogle gange - kom der så strøm ???
Kasse 3 på dit diagram er afviserkontakten (den der er vist tilsluttet kl. 49A)
Mere følger når du har svaret (og jeg har set det)
Hilsner Polobjørn