Berlingo vil ikke stoppe

Hjælp min Citroen Berlingo 1,9 d fra 1998 vil ikke stoppe. Når jeg drejer nøglen for at stoppe og tager den ud,  slukker lys og instrumentlyset og lamper, men motoren fortsætter med at kører, hvad er der galt??  Jeg kan stoppe motoren ved at sætte den i 1 gear, og så slippe koblingen hurtigt, men hvorfor stopper den ikke normalt med nøglen????


Med venlig hilsen







GBN
Hjælp min Citroen Berlingo 1,9 d fra 1998 vil ikke... Vis hele indlægget
60 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er helt med på hvad du mener polobjørn, jeg har faktisk klippe ledning nr. 8 , og jeg kan også samle den med en 2 leder ledning og føre den ind i kabinen og montere en afbryder på, så kunne jeg stoppe den på afbryderen og samtidig er den lidt "tyverisikret". Nå men det smarteste er selvfølgelig at tilslutte den til centrallåsen hvis jeg kan finde en ledning hvor der er strøm på når tændingen er slået til og også når den er drejet om til starter. Jeg ved ikke om jeg kan det, og et andet problem er at fører en ledning fra motorrum og ind i kabinen, jeg har ikke lig fundet en vej ind. Det var mere smart, hvis der var en terminal i motorrummet hvor begge betingelser var opfyldt, mon der er det?.


Med venlig hilsen







GBN

Og så mit andet problem med at den ikke vil blinke, hverken katestrofe blink eller retningsviser med tænding på. Det slutter  kun når jeg trykker på katestrofe knappen, også uden tænding. Her er relæet der slutter:

Jeg gik ud og købte et nyt relæ, ikke det originale , men et med det samme antal ben (4), og el diagrammet påtrykt var det samme. Det hjalp selvfølgelig ikke, problemet var nøjagtig det samme. Med den viden jeg har om el, så kan jeg sku ikke se hvordan dette relæ kan blinke, der må være noget andet der styre relæet, og hvad er det??? Er der nogen den kan forklare eller tegne det for mig??  


Med venlig hilsen







GBN
Det virkede jo inden du tog alle relæer op så hvis du ikke har brændt en sikring af ved at rode med relæer skal fejlen jo ligge ned ved boxen med relær i. Med mindre fejlen først kom da du rodede oppe ved tænding nøglen
har lige læst tråden, og må se at der gives masser af råd, men at det stadig ikke virker, spørgsmålet er om han ikke bare skal æde lorten og køre den på et citroen værksted og betale dem for at lave den.
Der er forskel på biler, det kan godt være folk siger at franske biler er blevet bedre, men de er altså stadig ikke gode nok.. japanske og tyske biler er stadig langt de mest trofaste biler, som ADAC undersøgelser viser hvert eneste år...
Skrevet af gbn på 11 feb 2014 22:47



Og så mit andet problem med at den ikke vil blinke, hverken katestrofe blink eller retningsviser med tænding på. Det slutter  kun når jeg trykker på katestrofe knappen, også uden tænding. Her er relæet der slutter:

Jeg gik ud og købte et nyt relæ, ikke det originale , men et med det samme antal ben (4), og el diagrammet påtrykt var det samme. Det hjalp selvfølgelig ikke, problemet var nøjagtig det samme. Med den viden jeg har om el, så kan jeg sku ikke se hvordan dette relæ kan blinke, der må være noget andet der styre relæet, og hvad er det??? Er der nogen den kan forklare eller tegne det for mig??  

Værsegod: www.google.dk/#q=diagram+blinkrel%C3%A6 










Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ok Leif.

Fint nok, med det er kun et funktionsdiagram, med kasser. Hvad er kasse nr. 3 og hvordan virker blinkrelæet. det er der ingen oplysninger om. Det mangler jeg stadigvæk svar på. Jeg har også søgt på Google uden at finde det jeg søgte.


Med venlig hilsen







GBN

Jeg har fundet ud af ved at søge på nettet, Nagares hedder alle relæer, det grønne relæ er slet ikke er et blink relæ, men et arbejdsrelæ.

Mit relæ er gråt og det indeholder spole, kontakter og hel masse elektronik, så nu giver det hele mening, det kan jo selv blinke ved hjælp af tre ledninger.

Jeg har afprøvet det på værkstedet og "øv" det virker, så fejlen ligger sikker også et sted, hvor man skal være akrobat eller også skal det halve af bilen splittes.

  Bare det at komme om bagved til relæsoklerne ser for mig næsten umuligt ud.


Med venlig hilsen







GBN
Har der været fugt i stikket, stikbenet på relæet ser anløben ud.
Skrevet af gbn på 12 feb 2014 13:44

Jeg har fundet ud af ved at søge på nettet, Nagares hedder alle relæer, det grønne relæ er slet ikke er et blink relæ, men et arbejdsrelæ.

Mit relæ er gråt og det indeholder spole, kontakter og hel masse elektronik, så nu giver det hele mening, det kan jo selv blinke ved hjælp af tre ledninger.

Jeg har afprøvet det på værkstedet og "øv" det virker, så fejlen ligger sikker også et sted, hvor man skal være akrobat eller også skal det halve af bilen splittes.

  Bare det at komme om bagved til relæsoklerne ser for mig næsten umuligt ud.

Jaee, du skulle bare kigge lidt længere nede.  Men hvordan det virker indvendig er vel ligemeget.

Kontroler om der er både stel og 12 volt på soklen. Så må du tage den der fra.

Er der tyverisikring i bilen ???




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis