Velux drypper, opfugtet spær, dampspærre ikke tæt endnu, Hjælp!!

Hej.. Jer er igang med at renovere 1 sal og har difflukket undertag på, der er isoleret og forskallet og kommet dampspærre på. Dampspærren er på ingen måder tæt endnu da jeg ikke er kommet til så langt jeg kan gøre det endnu.. 

Problemet er at det står og drypper ret meget fra mine velux og især i det kolde vejr her, det har dryppet så meget at mine spær er blevet ret opfugtet i de spærfelter hvor mine velux sidder og man kan se at der er ved at danne sig noget hvidt, dampspærre har ikke været tæt i 1 måned nok.  

HVAD helvede gør jeg, er det ene og alene fordi min skide dampspærre ikke er tæt endnu ? Der er nok mellemrum mellem undertag og isolering, og syntes det mærkes som om at der er nok ventilaton selvom velux spærre i de spærfelter hvor de sidder og der så kun ventilere med udluftningshætter i kip..Her ses det tydeligt at det er opfugtet
tDet samme her, plus vanddråber på undertag
MAn kan se der render vand langs undertaget
Så meget drypper det på 10 min. VEL og mærke ved alle de steder jeg har lavet velux..



Hej.. Jer er igang med at renovere 1 sal og har... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Boldten skrev den 14-11-2019 22:57:34Fik du nogensinde sat en stopper for det kondens-problem.
Jeg har selv monteret Velux-vinduer på min første sal sidste år, samt etableret dampspærre (også sidste år)
Alligevel samler der sig kondens vand ovenpå dampspærren over vinduet

Jeg har samme oplevelse, i forholdvis lille omfang, men vil alligevel meget gerne have det stoppet 100%

2 stk. Velux har siddet i med org. dampspærre krave i mere end 1 år.
Tegltag, spær, isolering og alt er nyt, med uventileret diff. Åbent undertag.
Dampspærre er fuldt sammenhængende fra stueetage til kip og fuget omkring alle bjælker, stolper mv.

over det ene velux er der opstået en smule fugt eller kondens, oven på dampspærren, se billede

​Er det normalt, eller skyldes det en utæthed?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis