Velux drypper, opfugtet spær, dampspærre ikke tæt endnu, Hjælp!!

Hej.. Jer er igang med at renovere 1 sal og har difflukket undertag på, der er isoleret og forskallet og kommet dampspærre på. Dampspærren er på ingen måder tæt endnu da jeg ikke er kommet til så langt jeg kan gøre det endnu.. 

Problemet er at det står og drypper ret meget fra mine velux og især i det kolde vejr her, det har dryppet så meget at mine spær er blevet ret opfugtet i de spærfelter hvor mine velux sidder og man kan se at der er ved at danne sig noget hvidt, dampspærre har ikke været tæt i 1 måned nok.  

HVAD helvede gør jeg, er det ene og alene fordi min skide dampspærre ikke er tæt endnu ? Der er nok mellemrum mellem undertag og isolering, og syntes det mærkes som om at der er nok ventilaton selvom velux spærre i de spærfelter hvor de sidder og der så kun ventilere med udluftningshætter i kip..Her ses det tydeligt at det er opfugtet
tDet samme her, plus vanddråber på undertag
MAn kan se der render vand langs undertaget
Så meget drypper det på 10 min. VEL og mærke ved alle de steder jeg har lavet velux..



Hej.. Jer er igang med at renovere 1 sal og har... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Som lass0094 skriver, er det bagmuren du skal have dampspærren tætnet mod, og husk at dampspærren hele tiden skal være på den varme side af isoleringen eller max. 1/3 inde i denne!

Dampspærren kan også tætnes mod en evt dampspærre i stueetagen, men husk tæthed omkring bjælker o.l.
Der er ingen dampspærre i stueetage. Jeg tænker i forhold til isolering, hvis den skal helt derud og ha fat kan jeg ikke isolere helt ned og samtidig fuge det, det virker ret vanskeligt. Du mener ikke at man bare kan køre den ned langs skunke og fuge til gulvspånplade? Har sat en ico ventilation studs i over vinduerne og luftet rigtig godt ud, det er os stoppet med at dryppe :-)
Hvis du lader dampspærren stoppe ved gulvspånpladen, har du et gevaldigt hul fra gulvspånpladen ud til bagvæggen, hvor fugten kan vandre ud i tagkonstruktionen og kondensere.

Du må jo også skal have en eller to ventilationsstudse lige under vinduerne (man sætter altid ventilationsstudse ude i siden af spærfagene), men du skal jo også sørge for at den borrtventilerede fugtige luft, kan komme væk fra spalten mellem tagbeklædningen/undertag og ud til det fri.
Annonce
Kan godt se din pointe med dampspærren, Hmm.

Hvordan sikrer jeg mig at det fugtige luft kommer væk ?

Mener ikke det er nødvendigt at sætte studser under da der må komme masser af luft fra tagfoden og vinduerne sidder kun 1 meter derfra
Det kommer jo selvfølgelig an på en konkret vurdering, men hvis dit Veluxvindue spærrer fra spær til spær, har du en uventileret "lomme" under vinduet, og luften skal stige fra spærfod og opefter!
Jeg tror nu at der bliver ventileret nok under vinduet og som sagt så sidder der nu 1 studs under hvert vindue og studser i kip :-) syntes det virkede til da jeg sætte studs i over vinduet at man sagtens kunne mærke det begyndte at trække en del mere.

Den skide dampspærre er jeg bare træt af at skulle have ud til muren :-(
Tager et par billeder 15 min
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis