Velux drypper, opfugtet spær, dampspærre ikke tæt endnu, Hjælp!!

Hej.. Jer er igang med at renovere 1 sal og har difflukket undertag på, der er isoleret og forskallet og kommet dampspærre på. Dampspærren er på ingen måder tæt endnu da jeg ikke er kommet til så langt jeg kan gøre det endnu.. 

Problemet er at det står og drypper ret meget fra mine velux og især i det kolde vejr her, det har dryppet så meget at mine spær er blevet ret opfugtet i de spærfelter hvor mine velux sidder og man kan se at der er ved at danne sig noget hvidt, dampspærre har ikke været tæt i 1 måned nok.  

HVAD helvede gør jeg, er det ene og alene fordi min skide dampspærre ikke er tæt endnu ? Der er nok mellemrum mellem undertag og isolering, og syntes det mærkes som om at der er nok ventilaton selvom velux spærre i de spærfelter hvor de sidder og der så kun ventilere med udluftningshætter i kip..Her ses det tydeligt at det er opfugtet
tDet samme her, plus vanddråber på undertag
MAn kan se der render vand langs undertaget
Så meget drypper det på 10 min. VEL og mærke ved alle de steder jeg har lavet velux..

Hej.. Jer er igang med at renovere 1 sal og har... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lige lidt billeder, os af de vinduer jeg har lavet dampspærre nu.. 

Som du kan se sidder vinduerne langt nede, og der er nok ikke mere end 70 cm ned til tagfoden som jo har ventilationsspalte på 2 cm, så tror ikke man behøver en studs lige under.. Har dog nu sat 1 studs over vinduet og samtidig sidder der 3 stk i kip..

Kan du fornemme det med dampspærren ud til muren er lidt omfattende ? :-)
Jeg ville sætte ventilationsstudser under vinduet også for en sikkerheds skyld, da der ellers i princippet bliver tilført luft, men ikke fjernet luft!

Du skal jo under alle omstændigheder have dampspærren ført langs isoleringen ud til et punkt til lige over bagmuren i din "varme" skunk, så der er ikke så langt ned til denne (du skulle have startet her!).
Du kan under alle omstændigheder ikke klæbe den til gulvspånpladen, undtagen hvis du lægger gulvspånplader ude i skunken!
Puha, det er lidt besværgeligt, det havde været nemmere hvis jeg vidste hvor vigtigt det var inden jeg puttede iso osv i.

Der ligger en rem hvorpå spærene står kan jeg 'nøjes' med at fastgøre dampspærren til den ?den ligger op af bagmuren
Det er faktisk bagmuren du skal have fat i, og husk at der skal være isoleret på ydesiden af dampspærren:

Det er ikke nemt at være "håndværker" :-)
isoleret på ydersiden ? :-) er sådan set uddannet tømrer, men har ikke rigtig brugt uddannelsen siden jeg var udlært i 2010, og lavede ikke så meget af det her :-)
Annonce
det er jo bare voldsomt mange steder jeg skal forbi spær og skunkstolper.. shiiit
Brugte selv ca, 14-16 timer på at tætne omkring skunkstolper, hanebånd, kviste, m.m. efter at dampspærren var monteret ved en privat renovering (hos min søn)
Ja det kommer da til at tage lang tid.. hvad mente du med isoleret på ydersiden ? kan jeg ikke bare køre dampspærre som jeg har gjort hvor jeg har forskallet?
Hvis der nu ikke er isolering bag remmen, og du fører dampspærren ned på indersiden klos op af denne, vil det jo være et uisoleret stykke, og fugt vil kondensere på dampspærren.
Fik du nogensinde sat en stopper for det kondens-problem.
Jeg har selv monteret Velux-vinduer på min første sal sidste år, samt etableret dampspærre (også sidste år)
Alligevel samler der sig kondens vand ovenpå dampspærren over vinduet
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis