Salg af Dong

Hvis man er utilfreds med at dele af Dong skal sælges til en grådig amerikansk bank som enda er i skattely ,så kan man skrive under her:  skrivunder.net
Vi er mere end 100000 der har skrevet under................

   elektriker fra jævnstrømmens tid
36 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er gjort!!!
Desværre er det løb nok allerede kørt. Formentlig ligger der lokumsaftaler bag, som vi ikke får indblik i før om nogle år. 

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for tilbudet

Når jeg har fået sat mig ind i
- om jeg ikke for længe siden skulle have sagt noget om folketingsbeslutningen af 2004 om salg af selskabet, hvis man skal tage mig alvorlig.
- i hvilket omfang selskabet i virkeligheden har et kapital behov på nuværende tidspunkt, og hvis vurderingen er at behovet er der, om det så bedst kan tilvejebringes ved lån eller investering. Idet et lån jo vil være ensbetydende med, at jeg skal medfinansierer via min skattebillet.
- om det alene er amerikanske investeringer, der er uacceptable eller om der er andre lande, der også skal blacklistes.
- om det alene er andelens størrelse, der gør, at udenlandsk investering ikke er OK.
- om det overordnet er i dansk interesse at lave hindringer for udenlandske investeringer i Danmark (udvikling i DK, men også konsekvenser for danske investeringer i udlandet)

for ellers er min underskrift vel bare et udtryk for, at der er noget jeg ikke forstår, og så hellere være imod end tro på at andre kan træffe en oplyst beslutning.
Hvorfor ikke se i øjnene at der ikke findes noget der er dansk...alt handler i sidste ende om ussel mammon, alt andet er bare ord om detaljer

Men hvorfor stoppe her, der er gode penge i: kongehuset, militæret, fængselsvæsnet, hospitaler...eller hvad med Bornholm ? jeg er sikker på Amerikanerne vil betale vores udenlandsgæld for at kunne opsætte et par store ører, og et par missiler der ovre.

Vi kunne jo lave en lille auktion over Bornholm... hvem byder mest ?


























PS: dette er skrevet i ironi, hvis nogen skulle være i tvivl.    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Synes det er helt galt at sælge ud til såkaldte "tvivlsomme" udenlandske opkøbere når Danske pensions kasser vil give mere. (der er vel alm. godt købmandskab at sælge til højst bydende) Og kan det så oven i købet blive på Danske hænder. 

Det forekommer mig en anelse arrogant.

Skal dog tilføje at jeg ikke har sat mig grundigt ind i handelen, ved det bare fra medierne. 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skrevet af maskinsnedker på 28 jan 2014 12:41

Synes det er helt galt at sælge ud til såkaldte "tvivlsomme" udenlandske opkøbere når Danske pensions kasser vil give mere. (der er vel alm. godt købmandskab at sælge til højst bydende) Og kan det så oven i købet blive på Danske hænder. 

Det forekommer mig en anelse arrogant.

Skal dog tilføje at jeg ikke har sat mig grundigt ind i handelen, ved det bare fra medierne. 

Vi kan da hurtigt blive enige om at det er godt købmandsskab at sælge til højestbydende. Det folk opponerer imod er vel,  at det bliver solgt til netop blodsugerne i Goldman Sachs.  Det er uforståeligt at vores statsminister Helle Torning-Schmidt/Margrethe Vestager kan fravige socialdemokratisk politik.

Det er i den grad arrogant at statsministeren ikke har sagt fra for længe siden og har bedt finansministeren om at finde pengene hos staten. Måske har finansministeren selv aktier i DONG??

 


fase
Annonce
Skrevet af S. fabrin på 28 jan 2014 12:59  

Det er i den grad arrogant at statsministeren ikke har sagt fra for længe siden og har bedt finansministeren om at finde pengene hos staten. Måske har finansministeren selv aktier i DONG??



 



Vil finansministeren så ikke være inhabil?




Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Pensionskassernes "bud" er åbenbart dybt useriøse, da de på ingen måde har deres bagland i orden. Der forstår jeg godt Corydon.
Men sporene fra tidligere store salg af statsvirksomheder, skræmmer mig. Det er altid endt op med nogle kedelige overraskelser, som kvajpanderne ikke lige havde tænkt over inden de skred til et salg. Når man sætter børnehavepædagokker med rundkredspædagogik som spidskompetance, til at vurdere og godkende en sådan handel, ja så står jeg af.
Det pisser mig også i den grad af, at forhandlerne har en kæmpe personlig fordel ved at få lukket en handel hurtigst muligt og i mest mulig hemmelighed. AL incitamentsbetaling skal i min optik ud af sagen, for at de involverede kan holde fokus på sagen og lade egen grådighed ude af billedet. Egen grådihed og personlig fortjeneste må ALDRIG på indflydelse på beslutningen. Resultatet af den slags så vi med rystende tydelighed i finansverden op til den nuværende krise, hvor kriminelle bankfolk satte egen gevinst over hensynet til bank og ikke mindst kunder.
Jeg er 1.000 % sikker på, at Goldmann Sachs' folk er noget klogere på den her slags handler, end tilfældige børnehavepædagokker med rundkredspædagogik som spidskompetance og partifunktionærer uden praktisk uddannelse er. Man skal huske på, at der var engang et gammelt ordsprog, der lød noget i retning af: "Den kloge narrer den mindre kloge!" Men det er jo ikke sikkert, at det gælder længere.
At køber så er et yderst anløbent og brutalt firma er så yderlige en bekymrende faktor. Jeg tror ikke på, at deres "hjertebarn" er billig energiforsyning til dansken.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af maskinsnedker på 28 jan 2014 13:05

Vil finansministeren så ikke være inhabil?







Jo i mine øjne, men der jo ingen der har stillet det spørgsmål. Jeg har i hvert fald ikke hørt det stillet, men jeg hører ikke alt . Jeg forstår stadigvæk ikke, han har kunnet skaffe flertal for et salg til netop den bank.




fase
Hej.
På bonderøvsvis generer det mig hvis aftalen ikke aftalen lægges frem i fuld udstrækning i god tid før en afgørelse.
Og så at der entreres med et firma, det ikke har generet at være med til at starte en økonomisk verdenskise, og i den grad har vist evne til overlevelse.
Det kan vist kun føre til noget dårligt på sigt.

mvh

 varmetossen

Skrevet af ktm på 28 jan 2014 13:08



Pensionskassernes "bud" er åbenbart dybt useriøse, da de på ingen måde har deres bagland i orden. Der forstår jeg godt Corydon.



Men sporene fra tidligere store salg af statsvirksomheder, skræmmer mig. Det er altid endt op med nogle kedelige overraskelser, som kvajpanderne ikke lige havde tænkt over inden de skred til et salg. Når man sætter børnehavepædagokker med rundkredspædagogik som spidskompetance, til at vurdere og godkende en sådan handel, ja så står jeg af.



Det pisser mig også i den grad af, at forhandlerne har en kæmpe personlig fordel ved at få lukket en handel hurtigst muligt og i mest mulig hemmelighed. AL incitamentsbetaling skal i min optik ud af sagen, for at de involverede kan holde fokus på sagen og lade egen grådighed ude af billedet. Egen grådihed og personlig fortjeneste må ALDRIG på indflydelse på beslutningen. Resultatet af den slags så vi med rystende tydelighed i finansverden op til den nuværende krise, hvor kriminelle bankfolk satte egen gevinst over hensynet til bank og ikke mindst kunder.



Jeg er 1.000 % sikker på, at Goldmann Sachs' folk er noget klogere på den her slags handler, end tilfældige børnehavepædagokker med rundkredspædagogik som spidskompetance og partifunktionærer uden praktisk uddannelse er. Man skal huske på, at der var engang et gammelt ordsprog, der lød noget i retning af: "Den kloge narrer den mindre kloge!" Men det er jo ikke sikkert, at det gælder længere.



At køber så er et yderst anløbent og brutalt firma er så yderlige en bekymrende faktor. Jeg tror ikke på, at deres "hjertebarn" er billig energiforsyning til dansken.

Du kan værre fuldstændig sikker på, at det stadig gælder, at den kloge narrer den mindre kloge. Goldman Sachs gør det naturligvis ikke for danskerne skal have billig energi, men det modsatte. De skal tappe så mange penge som overhovedet muligt. De er fuldstændig kolde i den nederst del af ryggen over, hvad du og jeg skal betale for  vores energi.

For øvrigt består energi prisen mest af afgifter.








fase
Der er yderligere 26 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis