Mail problem

Grundet min nye pc til tider underlige opførsel, kan jeg ikke modtage eller sende mails !
Grundet min nye pc til tider underlige opførsel... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 13 jan 2014 17:27



Næh ! Synne jye  bliver jeg aldrig, jeg er fra Sy-fyen  Svendborg er min fø-by



Og jeg har også mine problemer med at forstå de synne jyer men syntes da det er endnu værre at komme norden fjords !







Dem på Christians borg, jamen er det ikke Svensk  så vidt jeg ved er den ø der ovre vest for Storebælt en del af Svensk Guinea

Når du nu  er fynbo, burde du da vide, hvor Fyn er placeret i forhold til Storebælt. Øen vest for Storebælt er, så vidt jeg ved, Fyn, det er i hvert fald den ø, jeg først kommer til, når jeg kører over broen fra Sjællandssiden.. Måske hører Fyn til Svensk Guinea. Selv om sproget på Christiansborg ikke er svensk, kan det godt være uforståeligt. 







fase
Vi er kommet lidt omkring
Fra problemer med e-mail til undertekster på TV-Syd, "dialekter" på Christiansborg m.m.

Jeg vil lige gå et enkelt trin tilbage - ang. ny computer.
Jeg har Windows 7 på en nok 4 år gammel computer og tænkte at det var ved at være tiden at skifte den ud - for langsom - specielt opstart
Men...... Så fik jeg et godt tilbud på en SSD-disk på 128 GB og satte den i, lagde win7 ( boot ), dokumenter,e-mail og billeder derover.
Nu tror jeg at jeg udskød udskiftningen et par år - det rykker, var som at få en ny PC ! Lynhurtig opstart og tilgang til dokumenter og billeder.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hvis din ssd disk er af den type der blot er en lille "æske" uden bevægelige dele, er den godt nok lille i forhold til den der sidder i min, der er på 4 TB
Skrevet af Håndværkeren på 14 jan 2014 12:16
Hvis din ssd disk er af den type der blot er en lille "æske" uden bevægelige dele, er den godt nok lille i forhold til den der sidder i min, der er på 4 TB

Ja, det er sådan en fætter - fylder ikke meget.

Jeg har også 2 stk 1TB almindelige harddiske i - men de er meget langsommere - der er jo bevægelige dele i

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 14 jan 2014 12:16

Hvis din ssd disk er af den type der blot er en lille "æske" uden bevægelige dele, er den godt nok lille i forhold til den der sidder i min, der er på 4 TB


Meget prøver du at bilde os ind, men at du har en SSD disk på 4 TB, tror vi simpelt hen ikke på. Din harddisk er nok en HD med bevægelige dele. Ellers fortæl lige hvad den hedder.


fase
Det havde jeg regnet ud - ellers er det jo noget med at sælge huset for at få råd - tror ikke de findes til almindeligt salg større end 1 TB - og de koster fra ca. kr. 5.000,- og op.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af S. fabrin på 14 jan 2014 13:07


Meget prøver du at bilde os ind, men at du har en SSD disk på 4 TB, tror vi simpelt hen ikke på. Din harddisk er nok en HD med bevægelige dele. Ellers fortæl lige hvad den hedder.

Det er en HP pc og da jeg købte den fik jeg at vide at der sad en af de nye harddiske uden bevægelige dele ( der kommer heller ikke den lyd som en pc med bevægelig harddisk har ) Den er købt med en harddisk på 4 TB hvad sælgeren oplyste mig om. Jeg kan ikke lige finde min manual til den, men ved at det står i den. Jeg har købt den hos Syd energi og der tror jeg ikke man binder køberen en løgn på ærmet.
Der står HP Pavillon P6 series på den !
Når jeg går ind på denne computer, har jeg et C drev og et D drev, på C. står der 1,75 TB ledig af 1,8 TB og på D. står der 1,49 GB ledig af 12,5 GB.

Det er en HP pc og da jeg købte den fik jeg at vide at der sad en af de nye harddiske uden bevægelige dele ( der kommer heller ikke den lyd som en pc med bevægelig harddisk har ) Den er købt med en harddisk på 4 TB hvad sælgeren oplyste mig om. Jeg kan ikke lige finde min manual til den, men ved at det står i den. Jeg har købt den hos Syd energi og der tror jeg ikke man binder køberen en løgn på ærmet.

Der står HP Pavillon P6 series på den !

Nu er Energi Syd jo ikke et socialfilantropisk foretagende, så de sælger dig selvfølgelig en computer til den pris, du vil give, og indretter så bestykningen derefter. Sådan er det. Din harddisk er, efter min bedste overbevisning, ikke en SSD disk, men en ganske almindelig harddisk. En SSD disk på bare 1TB koster ca. 4000 kr., så jeg tør slet ikke tænke på, hvad en på 2TB koster. Du har forhåbentlig ikke givet over 6000 kr. for din PC. Jeg vil ikke sige, at du er blevet bildt noget ind af sælgeren på Energi Syd, men måske er du blevet misinformeret. Måske har du bare ikke fået hele sandheden at vide. En computer magen til din, har jeg købt for lidt under 3000 kr. hos Aldi. De to mærker bliver sandsynligvis lavet samme sted.  

Du kan heller ikke høre en mekanisk HD.


fase
#Håndværkeren

Så har du kun to problemer med din computer hvis du er blevet lovet det:

1. Du har kun 2Tb disk i din computer i stedet for de lovede 4 Tb.
2. Det er med sikkerhed ikke en SSD disk. En moderne roterende disk behøves bestemt ikke at kunne høres.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis