opel ASTRA fra 1998

hej min opel astra vil ikke starte for det meste men den vil godt nogen gange og så kører den i nogle minutter og så går den ud igen 
der kommer ikke strøm ud til tændrør når den ikke vil starte vi har prøvet og skifte forskellige dele  men vi kan bare ikke finde ud af hvad der er galt er der nogen der har en ide til hvad vi skal gøre 
hej min opel astra vil ikke starte for det meste... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med krumtapsensor?


 

hvad krumtapsensor ???

spør jeg dum
det er den sensor der måler på krumtappen om motor køre rundt og måler tændingspunkt
det er nr 36 på diagram
Og den fortæller styreboksen hvornår den skal påbegynde indsprøjtning og tænding. I nogle tilfælde kun en af delene, men humlen i det er at hvis styreboksen ikke får det signal er det ikke sikkert at den prøver at tænde ellers indsprøjte benzin. Sådan en sensor kan virke periodisk og nogle gange når den er kold men ikke varm og omvendt, så den skal måles ud. Det kan også være tændingsmodulet/sluttrin. (Har den det? Kan ikke se diagram så tydeligt på iphone) men i morgen kan jeg muligvis skaffe nogle måleværdier på det hele som du kan få på mail.


 

Annonce
jeg kan ikke se tændingsmodulet/sluttrin har ledt efter dette
sidder det ikke der hvor strømfordeler plejer at være
Sluttrin kan vist sidde lidt over det hele. Ved nogen Audi sidder de inden i bilen bag noget beklædning og ved Mercedes i motorrum, men prøver lige at finde data i morgen.


 

Evt skal vi se om din model kan blinke fejlkoder i instrument.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis