Gilleleje havn smadret - hvad mere?

Trist:
Der er et rigtig trist og dramatisk billede - det ligner en krig:
http://politiken.dk/indland/ECE2153782/oejenvidne-i-gilleleje-havnen-er-fuldstaendig-smadret/
http://politiken.dk/indland/ECE2153...g-smadret/
mvh A

To ulykker kommer sjældent alene.
Trist: Der er et rigtig trist og dramatisk... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Naturligvis skal man være kritisk over for alt nyt - det lærer de unge i skolen, når de skriver fristil - det kaldes kildekritik.

Hvis vi kun er ueneige om hvorvidt klimaændringerne er menneskeskabt eller ikke, så skal vi jo bare stoppe med udledning af CO2 - så er vi jo 100% sikre på, at det ikke er vores egen skyld.

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Chr, du kan ikke drille mig med mine solceller. Jeg er måske den, der undrer sig mest over, at alle, måske lige på nær dig, mig og især den absolut klogeste, nemlig Bjørn Lomborg, ikke kan se, at den er helt gal og uholdbar med vind- og solenergi. Hvad gør man så en frostkold, tåget, vindstille periode?
De to kilder er åbenbart dem, som enhver rødgardist og feel good politisk korrekt tror er lig med verdens frelse. Jeg føler mig ikke som en verdens frelser pga mine solceller eller pillefyr!! Bemærk venligst, at jeg er sikker på at der sker en klimaforandring, nu som igennem de sidste årmilliarder.

Helt upåagtet sendes der jævnligt TV-programmer om, hvorledes vilkårene her på jorden har ændret sig utallige gange. Det er bl.a. konstateret i de utrolig interessante isboringer på Grønland og ved arkæologiske fund og studier, klimaændringer som man rask væk accepterer. er sket som følge af f.eks. vulkanudbrud i voldsomt omfang, meteornedslag og ikke mindst udstrålinger fra solen.
Dog har jeg endnu ikke hørt, at jordskælv, vulkanudbrud og meteornedslag er sket som følge af CO2-udledning, mine gamle biler eller Dansk Folkeparti. I mine unge dage, var det et almindeligt scenarie klimaeksperter talte om en nært forestående ny istid!!!

I dag er det noget af det mest forfærdelig politisk ukorrekte at stille spørgsmålstegn ved de af rødgardister og feel good politisk korrektes vedtagne forklaringer. Det er også det samme segment, som mener, at det er kulturberigelse, hver gang en saracener kommer og forlanger socialhjælp, samtidig med at denne begår allehånde gerninger, som politisk ukorrekte, som mig, er mindre begejstrede over.

Ingen, overhovedet ingen, vil acceptere, at det største problem vi har, ganske enkelt er overbefolkning. Selv i rødgardisternes højborg, Kina, er man klar over, at man kan ikke tillade en fuldstændig utæmmet yngel med overbefolkning til følge, med sult, nød og forurening til yderligere følge.
Alle disse nye mennesker, skal have steder at bo, veje til at færdes på m.m.m. og mere mad. Laver man en ekstrapolation, vil man støde ind i det paradoks, at med flere arealer lagt ud til boliger og infrastruktur m.m.m., vil arealerne man kan dyrke blive mindre, og man vil tilmed forhindre en bedre udnyttelse af de tilbageblevne arealer, man kan producere på, ved forbud mod gødskning og genmaipulation m.m. En ting der kan hjælpe lidt på den situation, er mere CO2 i luften, som planterne rent faktisk lever af.

Tillader man sig at gøre opmærksom på det problem, som åbenbart kun jeg kan få øje på, bliver man straks udråbt til at være nazist. Det er jo også en let måde at stoppe yderligere diskussion, hvor man kunne blive nødt til at tage stilling til de reelle problemer, verden står over for. Det klarer man så ved at blive fornærmet eller i værre fald, udøve censur.
Ift overbefolkning er klimaforandringen et sekundært problem, men overbefolkningsproblemet er desværre uløseligt bl.a. pga religiøs sindssyge i de værst ramte områder.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af Ellida på 15 dec 2013 13:19

Hvis vi kun er ueneige om hvorvidt klimaændringerne er menneskeskabt eller ikke, så skal vi jo bare stoppe med udledning af CO2 - så er vi jo 100% sikre på, at det ikke er vores egen skyld.

mvh A.
Det er et gratis argument i og med at vi alle ved, at det ikke kan lade sig gøre.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Chr. på 15 dec 2013 14:38
Det er et gratis argument i og med at vi alle ved, at det ikke kan lade sig gøre.

Chr.
Joh da. Vi skal blot aflive 95-98% af jordens befolkning og gå tilbage til stenalderniveau. Problemet er blot: Hvem skal være de tilbageblevne???


Med venlig hilsen
ktm

 

Og så lige en begmand til det politisk korrekte feel good segment:
http://bt.bilen.dk/bilnyheder/2013/12/saa-meget-sviner-elbilerne/

Med venlig hilsen
ktm

 

Så må man jo konkluderer at hvis man skal køre totalt co2 frit, kan det kun lade sig gøre hvis man er indhaver af et sol el panel hvorfra ladestrømmen hentes, så kan man med lidt held kører en gang om ugen og ikke over en strækning større end 80 km. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis