Spartling af gipsloft og vægge

Hej,

Jeg skal have sat filt op på gipsloftet i mit hus (det er 58 m2 loft). Loftet er fra husets oprindelse i 1984, og er lavet af lange gipsplader (ca 6 meter) der er 1 meter brede. Samlingerne er med spartelgrøfter, men loftet er oprindeligt bare blevet malet.

Jeg spurgte efter råd i en Sadolin-forretning, og der fik de mig så overtalt til at fylde med filler. Jeg er bare i tvivl om hvorfor for alle steder jeg læser, ser det ud som om at det er sandspartel der anvendes.

Så hvordan skal jeg anvende filler? Eller skal jeg droppe filleren og købe noget sandspartelmasse i stedet? Jeg har ikke købt papirstrimler til samlingerne, er det noget jeg kan lægge i filler også? Og som sagt, til sidst vil jeg slutte med filt - er det så nødvendigt at fuldspartle hele loftet først?

Og hvad så med forankringsgrunder - det er en let forgrundet filt jeg har købt, men jeg er i tvivl om hvorvidt man skal behandle samlingerne med noget eller ej, så hvis der var en der kunne forklare hele processen, ville det være en stor hjælp!
Hej, Jeg skal have sat filt op på gipsloftet i... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af jenshøj på 13 dec 2013 14:09
Hos Beckers hedder den J - ikke LH. Se deres produktblade.
J: http://beckers.resolutmrm.com/3B2_ROOT/3B2MMS/Company/Beckers/media/G2Instance/PDF/G2In_12_0188_16.pdf
LH: http://beckers.resolutmrm.com/3B2_ROOT/3B2MMS/Company/Beckers/media/G2Instance/PDF/G2In_12_0193_16.pdf

Men som Jacko skriver er det lidt teoretisk. Mange malere bruger den anden.

Har lige snakket med Jill fra deres servicecenter fyn, de har netop skiftet indholdet i deres LH sandspartel, det er et private label produkt, så derfor har de ændret det.

Du har ret jenshøj 

Forlader tråden nu, tror spørgeren har fået sine svar og nu er det rent navlepilleri - hav en god jul 

www.malermester-hansen.dk
Undskyld mig Hr MalerMartin inden du begynder at beskylde andre for, at fyre noget vrøvl af, bør du måske tænke dig om!
Fordi du ikke sælger den i din butik eller bruger den i dit firma er det ikke ensbetydende med at det er vrøvl jeg siger!! Jeg har selv som maler brugte den spartel masser af gange til at lægge strimler i med!!!! Det

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også