Californisk kongesnog VS grastribet huskat

Vi har fået en californisk kongesnog i pleje i en periode. En 120 cm lang dims
Min gråstribede kastrererede hankat synes det er meget spændende med sådan en "pølse" og vil meget gerne have en nærmere samtale med den. Det kommer til udtryk ved at han bl.a. kan finde på at gå rundt ovenpå terrariet og trampe og kradse. Absolut underholdende!

Her kommer jeg så til at tænke på, hvem af de to, der ville komme sejrrigt (levende) ud fra sådan en "samtale". Ville kattens tænder og kløer gøre kål på slangen, eller ville den med sin hurtighed og kvælerteknik få katten passifiseret?

Jeg har naturligvis ikke tænkt mig at prøve i praksis. Det er bare min nysgerrighed der driver mig til at spørge.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med kattens reflexer vil du nok kunne stege "ål"
Min datter har både katte og slanger, og der er da "smuttet" et par slanger en gang i mellem når en af kattene er brudt ind i terrariet, så jeg holder også på katten!!

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jeg synes da helt bestemt, at det skulle afprøves og gerne optaget på video, så alle kunne få det at se!!
Det var da et fælt kræ at have i pleje. Den er sikkert også giftig. Lad Tiger ordne den!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Det formoder jeg faktisk at bette tiger vil, dog forudsat at katten er vant til og jage ( er ikke er en lukket-inde-kat   ).

Det er ikke noget problem for en kat og nappe/snuppe en fed blankål på (70+ cm). Det kniber den mere at få den fortæret af en gang.

Vellerbekommen til T I G E R.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg tror på slangen (har selv haft 8 stk)
med 120cm er det en pæn størrelse, med en hel del muskler.
Skal da sige at når mine lagde sig omkring armen og halsen (hvor de foretrækker at være) så kan man bestemt godt mærke trykket.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Holder på katten... Begge mine forældres 2 katte var habile hugormejægere. Når man så dem napse dem var det tydeligt at katten var hurtigere.
Det her må simpelthen afgøres. Jeg sætter også mine penge på Tiger, hvis ellers han er vant til at jage!

Var det en af mine, nu hedengange, rundstrikkede, nordvestsjællandske jagtkatte, ville de ordne sådan en giftig ka'l, som en mis!.
Jeg er overbevist om at alle slanger er giftige!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg kan ikke forstå at det kan være et "kæledyr"
Da jeg for mange år siden flyttede ind i en lejlighed i Sønderborg, var der en ung mand der brugte lejligheden oven på som teraie, han havde tre store slanger liggende frit i hvert rum og det var altså nogle basser på omkring 2 m. Han kom hver 14 dag og gav dem en levende rotte hver hvorefter han kørte igen. Det fik jeg heldigvis sat en stopper for. Hvis de ikke kan spises sø skal de udryddes.
man kan jo også have slanger for interessen i dem, og ikke kun for at kæle med dem.
Men den du ommtaler Håndværker, er også ret extrem.
Men bortset fra det så kan sagtens spises, og smager også ganske udemmærket :-)

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis