Californisk kongesnog VS grastribet huskat

Vi har fået en californisk kongesnog i pleje i en periode. En 120 cm lang dims
Min gråstribede kastrererede hankat synes det er meget spændende med sådan en "pølse" og vil meget gerne have en nærmere samtale med den. Det kommer til udtryk ved at han bl.a. kan finde på at gå rundt ovenpå terrariet og trampe og kradse. Absolut underholdende!

Her kommer jeg så til at tænke på, hvem af de to, der ville komme sejrrigt (levende) ud fra sådan en "samtale". Ville kattens tænder og kløer gøre kål på slangen, eller ville den med sin hurtighed og kvælerteknik få katten passifiseret?

Jeg har naturligvis ikke tænkt mig at prøve i praksis. Det er bare min nysgerrighed der driver mig til at spørge.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Vi har fået en californisk kongesnog i pleje i en... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Klaus Lundstedt på 29 nov 2013 09:38
Hej.
Katten er så langt det klogeste husdyr vi har. Mig bekendt står det ikke i noget menneskes magt at få 8 - 10 katte til at trække en slæde rundt i en snestorm


Det er en uomtvistelig sandhed!!

Med venlig hilsen
ktm

 

En hund vil straks lægge ørene ned og se bedrøvet ud hvis den bliver taget i at lave noget den godt ved den ikke må (deraf udtrykket: med store våde hunde øjne).

En kat derimod siger bare: Se min røv ! Mens den bare skrider.

Da jeg boede hjemme, vidste vores kat at alle borde var forbudt område (min fars lov), men alligevel lå den hver dag og sov i en stor skål midt på spisebordet når jeg kom hjem fra skole og kikkede ind af vinduet inden jeg gik ind, men den så aldrig ud som om det generede den   

Hvorimod vores schæferhund udemærket godt vidste, når han havde lavet numre, hvis han var alene hjemme, og så fik man de helt store våde hunde øjne når man trådte ind af døren    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Katte er vidst jvf de fleste zoologers mening ikke mere intelligente end hunde - tværtimod.

Humlen er vidst at hunde i kraft af bedre sociale egenskaber samt væsentligt mere effektiv jagtmetode i naturen regnes for mere intelligent.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis