Californisk kongesnog VS grastribet huskat

Vi har fået en californisk kongesnog i pleje i en periode. En 120 cm lang dims
Min gråstribede kastrererede hankat synes det er meget spændende med sådan en "pølse" og vil meget gerne have en nærmere samtale med den. Det kommer til udtryk ved at han bl.a. kan finde på at gå rundt ovenpå terrariet og trampe og kradse. Absolut underholdende!

Her kommer jeg så til at tænke på, hvem af de to, der ville komme sejrrigt (levende) ud fra sådan en "samtale". Ville kattens tænder og kløer gøre kål på slangen, eller ville den med sin hurtighed og kvælerteknik få katten passifiseret?

Jeg har naturligvis ikke tænkt mig at prøve i praksis. Det er bare min nysgerrighed der driver mig til at spørge.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Vi har fået en californisk kongesnog i pleje i en... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Det har måske ikke så meget med slanger at gøre, men katte. Og der er mange sjove hits på youtube.
Her ude i haven sidder katten tit og kigger på fasanen og helt klart tænker: Skal skal ikke - det er jo mad, men lidt stor. Den har ikke prøvet endnu

Men tror også på katten.

mvh

 varmetossen

Skrevet af ktm på 28 nov 2013 16:34
Det her må simpelthen afgøres. Jeg sætter også mine penge på Tiger, hvis ellers han er vant til at jage!

Var det en af mine, nu hedengange, rundstrikkede, nordvestsjællandske jagtkatte, ville de ordne sådan en giftig ka'l, som en mis!.
Jeg er overbevist om at alle slanger er giftige!
Det er heller ikke med min gode vilje at dette krapyl er i hytten, men når ny ældstesønnen ikke kan have den hos sig selv pt, og moderen havde sagt ja, så accepterer jeg, men på den klare betingelse at den bliver inde i sit glasbur så længe jeg er i nærheden. Løsgående slanger (bortset fra i fri natur) skal i min opfattelse håndteres med en spade!

Skulle jeg sætte kampen i gang, så kan det jo godt være jeg 
1) vil sørge for at den rundstrikkede er varmet godt op til kamp.
2) vil have ladet slangen (vekselvarmer) ligge uden varmelampen i et par timer.
Det vil sgu gøre ondt i mit brutale hjerte, hvis den gråstribede skulle lide nederlag, så der ikke længere er nogen i huset der altid forstår mig.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Citat
Det vil sgu gøre ondt i mit brutale hjerte, hvis den gråstribede skulle lide nederlag, så der ikke længere er nogen i huset der altid forstår mig.
Citat slut!

Nemlig! En kat er et meget klogt, forstående og godt dyr.
Jeg er nu uden kat, idet den sidste, Lillemis, blev rigtig meget syg med blod ud bagi osv.
Så måtte jeg afsted til vist nok Danmarks dyreste dyrlæge og få den aflivet, formedlest 850 kr. De bebrejdende øjne hun sendte mig, glemmer jeg ikke lige foreløbig!

Jeg er jævnligt overladt til mig selv, når min hustru tager afsted som amme for vore børnebørn, øglerne. Der opstod et meget fortroligt forhold mellem min gamle kat og mig, idet vi var meget enige om det positive i at freden sænkede sig over hjemmet og vi ikke skulle flygte for støvsuger, koste, gulvvask, oprydning og andre sindsoprivende hændelser. Uanset hvor meget jeg øffede over verdens dårskab og idioti, var hun altid enig med mig, og missede indforstået med sine misseøjne, deraf navnet!

Helt reflektorisk kigger jeg jævnligt over til hendes stol, men nej.
Det ville have været et syn for guder at slippe hende løs på en slange!!
Alt skulle dræbes, men hun gad dog ikke jage fasaner og duer på sine ældre dage. De nederlag gad hun ikke mere!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.
Katten er så langt det klogeste husdyr vi har. Mig bekendt står det ikke i noget menneskes magt at få 8 - 10 katte til at trække en slæde rundt i en snestorm


 varmetossen

ja okay,, jeg kan godt se jeg må overgive mig.
Ser klart ud til at jatten vinder :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Skrevet af Klaus Lundstedt på 29 nov 2013 09:38
Hej.
Katten er så langt det klogeste husdyr vi har. Mig bekendt står det ikke i noget menneskes magt at få 8 - 10 katte til at trække en slæde rundt i en snestorm
Det argument kan lukke munden på selv den mest begejstrede hundeejer!
Haps, jeg har taget den til mig.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis