Er denne noget værd mon?

Hej

Kunne godt bruge en ny pressetang og faldt derfor over denne: http://biltema.dk/da/Vaerktoj/Handvarktoj/Tanger-og-Sakse/Pressetang-71604/

Hvad er forskellen på den og andre man kan finde til omkring 1500,-? Sagt med andre ord - er den noget værd mon?

Hej Kunne godt bruge en ny pressetang og... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Klaus Lundstedt på 28 nov 2013 20:45

Hej.

Jo, når du kender principperne for lodning.

Som alt andet håndværk er det en form for kunst.

Kan så tilføje, at du må ikke spænde en skrue ind på en fortinnet ledning. Fortinningen vil give efter og give dårlig forbindelse med tid.





mvh


De ledninger der er fortinnede når man køber dem, er det hver enkelt kore der er fortinnet, med et yderst tyndt lag, og kan sagtens skrues fast uden problemer.

Men er det en ledningsende, der er fortinnet, til en "klump", har du da ret

Jeg ville tage kablet i lommen og smutte hen til den lokale autoelektrikker eller lignende fætter. Han har det rette grej, kan sit håndværk og klare det for under 200 kroner.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ville bare give et hurtigt svar som manden spørger efter.. Biltema's produkter har jeg aldrig haft problemer med, og har en del af deres værktøj så jeg tror nu godt til det du skal bruge den tang til, at den ville være god nok - Og så holder den nok rigtig længe til flere opgaver
DeeJay86: Sådan! Kort og præcist! Tak
Skrevet af DeeJay86 på 13 dec 2013 16:08

Ville bare give et hurtigt svar som manden spørger efter.. Biltema's produkter har jeg aldrig haft problemer med, og har en del af deres værktøj så jeg tror nu godt til det du skal bruge den tang til, at den ville være god nok - Og så holder den nok rigtig længe til flere opgaver


Ja tangen skal da helt sikket nok holde i mange år, det store spørgsmål er jo så bare om den kan lave en ordentlig presning, det kunne jeg godt tvivle på.

Jeg ville stadigvæk holde på at blødlodning er bedre (eller få dem presset hos den lokale autoelektrikker) 

Annonce
Skrevet af je__ns på 13 dec 2013 21:09

Ja tangen skal da helt sikket nok holde i mange år, det store spørgsmål er jo så bare om den kan lave en ordentlig presning, det kunne jeg godt tvivle på.

Jeg ville stadigvæk holde på at blødlodning er bedre (eller få dem presset hos den lokale autoelektrikker) 



Det kan jeg følge dig i, men folk der ikke har prøvet tangen kan umuligt vide noget om den, så manden spørger jo ganske enkelt efter spekulationer hvilket han så har fået - Min gamle mester har faktisk en tang som denne, har dog ikke kunne få nogen kommentar ud omkring den da han er på ferie til efter nytår
Tangen du linker til er rigelig fin. Den laver nogle ganske solide presninger. Som nok skal holde. Jeg ahr ikke selv den pågældende tang men min Nabo/makker har tangen og når han har et værktøj så har jeg også og omvendt. Vi har brugt den pågældende tang til at presse 50 kvadrat og 35 kvadrat kabler til nogle 4x4 biler. Hvor vi monterede spil. Og når man trækker 500amp gennem sådan et kabel så er det vigtig at forbindelserne er iorden og har ikke set nogen endnu der ikke har været iorden. ej helder har holdt over tid. Så du kan roligt købe pågældende tang. Og til info så har de også kabelsko der passer i tangen i biltema.

Hvad skal vi med guld og sølv når vi har 4x4 og ØL?
Skovelev: Mange tak for svaret! Det var lige sådan nogle erfaringer jeg ledte efter - tak!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis