Er denne noget værd mon?

Hej

Kunne godt bruge en ny pressetang og faldt derfor over denne: http://biltema.dk/da/Vaerktoj/Handvarktoj/Tanger-og-Sakse/Pressetang-71604/

Hvad er forskellen på den og andre man kan finde til omkring 1500,-? Sagt med andre ord - er den noget værd mon?

Hej Kunne godt bruge en ny pressetang og... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 28 nov 2013 16:54

Øh jeg får ofte på puklen når jeg skriver noget i ikke syntes om, lige nu syntes jeg faktisk at i er tæt på det punkt, for spørgeren har ikke sagt hvad han skal klemme og hvor mange volt der er hvis det over hovedet har noget med strøm at gører

Polsko med skrue klemme fra firmaet F.Usk & K.Lamp ØH !

På puklen kunne du godt risikere at få  også denne gang. Som EISO skriver vokser varmeudviklingen med kvadratet på strømmen, og har ingen forbindelse med antal volt.

I en atmosfære, hvor der kan forekomme høj luftfugtighed, er beskyttelse mod korrosion vigtig og dermed også de rigtige sko og presseværktøj. Jeg kan kun give EISO ret i bedømmelsen af det foreslåede værktøj.

Mr. Højspænding anfører, at slaglodning giver en bedre beskyttelse mod vibrationer end presning. Jeg håber du taler mod bedre viden.




fase
Men nu skal tangen og de dertilhørende forbindelser jo bruges i en gammel sejlbåd og ikke i en rumfærge/passagerfly - så vil egentlig bare gerne vide om tangen er af nogenlunde kvalitet, og hvad jeg forr ved at give 1500,- ekstra får en anden tang.
Klaus Lundstedt: Der skulle selvfølgelig have stået Ah og ikke kun A!
Nu var det ikke lige en sådan jeg tænkte på, men en model hvor du stikker kablet ind i et rør og skruer en skrue tværs ginnem kablet. Dem du tænkte på har jeg selv i båden.
Skrevet af kimsekamse på 28 nov 2013 19:43
Men nu skal tangen og de dertilhørende forbindelser jo bruges i en gammel sejlbåd og ikke i en rumfærge/passagerfly - så vil egentlig bare gerne vide om tangen er af nogenlunde kvalitet, og hvad jeg forr ved at give 1500,- ekstra får en anden tang.

Tjah du kan jo få den forkromet og hænge den op hjemme i stuen til skræk og advarsel om hvordan men lige bruger 1500,00 kr. + forkroning, for at lave to polsko til båden.
Annonce
Hej.
Så vil jeg sige du køber den krympetang, der spænder over de kvadrater du skal bruge og jeg ville ikke være nervøs over en fra de almindelige firmaer.

mvh

 varmetossen

Når du spørger sådan, må svaret være Spar de penge tangen koster og lod kabel og sko sammen. Hvis du absolut vil bruge pengene på en tang, så er jeg stadig af den mening, at det er en hobbytang, og at du skal have brug for mange presninger, for at det er lønsomt at bruge penge til tangen. 

Afgørelsen er jo til slut din.


fase
Håndværker
Den du nævner er jeg Heller ikke glad for, den spænder på alt for lidt på kablet, og det knækket sidenhen..

Til tråd starter

Køb dog tangen, den er fin og god tilndit brug. Og glæden ved at have den i skuffen er stor

Det bedste er hvis kabler/ledninger til brug i både, er fortinnede.

Så er de også nemme at lodde, så hvorfor ikke gøre det, en billig og effektiv løsning.

Hej.
Jo, når du kender principperne for lodning.
Som alt andet håndværk er det en form for kunst.
Kan så tilføje, at du må ikke spænde en skrue ind på en fortinnet ledning. Fortinningen vil give efter og give dårlig forbindelse med tid.


mvh

 varmetossen

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis