SAAB 9-3

Jeg er ved at blive skør!

Jeg har en SAAB 9-3, der for ca. 14 dage siden begyndte at hugge efter start om morgenen.

OKAY tænkte jeg: det er tid til nye tændrør, kabler, rotor og dæksel. Fint, det hjalp.
En tur til Düsseldorf og hjem igen uden problemer.
I denne uge begyndte den så igen. Starter fint, får på alle cyl. kører ud af garagen og stiger ud for at lukke porten, så går den istå.
Drejer nøglen igen, starter. Kommer ud på vejen og den hugger, men kører videre.

Har idag været i Horsens. Når den er kold hugger den. Prøvede at dreje varme op på max. og kunne se at udetemperaturen steg og så stopper huggeriet hele vejen til Horsens og hjem igen. Holdt derned i ca. 1 time. Startede og kørte uden problemer.
Den trækker stadig med samme kraft, som da den var "normal".

Bemærkede også, at ved start var aktionsradius på tank indholdet halveret når den er "kold". Når den så kører kommer aktionsradius op på normal igen.
Skal lige huske, at udetemperatur føler ved nummerpladen er defekt, så temperaturen har idag været 50 gr. udenfor?.

Den bruger ikke vand eller olie. Når dæksel til vandbeholder løsnes, kan jeg høre at der er tryk, der luftes ud.

Er der en her i dette forum, der har et godt råd til hvad det kan være.

På forhånd tak.

Johnny
28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når den hugger er der så nogle advarsels lamper der bliver tændt
Hej Makeit

Tak for din henvendelse.

Når den hugger, kan jeg høre et relæ i "strømtavlen" der klaprer og motorlampen kommer med et lille blink, også kører den lidt igen til næste hug. Det er lige som om at brændstof tilførsel bliver kappet et split sekund.

Det lyder som relæet til mororstyringen eller noget i den henretning.
Jeg havde et lignende problem med min Skoda Octavia. Er ny relæ til 125 kr løste problemet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tak for dit input.

Også når den kører fint, når udetemperaturen i display kommer op?

Jeg kan selvfølgelig åbne til "strømtavlen" og føle mig frem til det relæ, der klaprer.

Skal nok vende tilbage med info, så andre kan få glæde af resultatet.

Johnny
Så har jeg været igang

Har åbnet til relækasse og vippet bagsæde for at have alle sanser igang.

Starter går 1 min i tomgang, relæ begynder at klapre. Når den går istå, kommer der en lyd som en hæs høne. Tror måske det er brændstofpumpen, der driller.

Vender tilbage med mere.
Annonce
Det vil sige at det er kun når den er i open loop den gør det
Makeit

Den starter fint. Kører jeg den ud og vil lukke porten, begynder den at gå lidt ujævnt og så kommer huggeriet og den går istå.
Starter fint, kører 30 - 40 meter huggeri, med mere gas holdes igang. Kører til nærmeste kryds så går istå. Starter igen, kører lidt længere hugger igen. Efter 3 - 4 km. kørsel er der ikke mere?.

Den er lidt svær tror du skulle få ud læst fejlkoder og så ligge dem her ind. Det er kun for at du ikke skulle komme rode med en masse dyre dele.
Kan måske være din krumtapsensor. Hvis motorstyringen ikke får signal fra den kan den godt lukke af for brændstof.

Hej Grossmann

Burde den så køre, når den er varm?
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis