Jeg er ved at blive skør!
Jeg har en SAAB 9-3, der for ca. 14 dage siden begyndte at hugge efter start om morgenen.
OKAY tænkte jeg: det er tid til nye tændrør, kabler, rotor og dæksel. Fint, det hjalp.
En tur til Düsseldorf og hjem igen uden problemer.
I denne uge begyndte den så igen. Starter fint, får på alle cyl. kører ud af garagen og stiger ud for at lukke porten, så går den istå.
Drejer nøglen igen, starter. Kommer ud på vejen og den hugger, men kører videre.
Har idag været i Horsens. Når den er kold hugger den. Prøvede at dreje varme op på max. og kunne se at udetemperaturen steg og så stopper huggeriet hele vejen til Horsens og hjem igen. Holdt derned i ca. 1 time. Startede og kørte uden problemer.
Den trækker stadig med samme kraft, som da den var "normal".
Bemærkede også, at ved start var aktionsradius på tank indholdet halveret når den er "kold". Når den så kører kommer aktionsradius op på normal igen.
Skal lige huske, at udetemperatur føler ved nummerpladen er defekt, så temperaturen har idag været 50 gr. udenfor?.
Den bruger ikke vand eller olie. Når dæksel til vandbeholder løsnes, kan jeg høre at der er tryk, der luftes ud.
Er der en her i dette forum, der har et godt råd til hvad det kan være.
På forhånd tak.
Johnny