SAAB 9-3

Jeg er ved at blive skør!

Jeg har en SAAB 9-3, der for ca. 14 dage siden begyndte at hugge efter start om morgenen.

OKAY tænkte jeg: det er tid til nye tændrør, kabler, rotor og dæksel. Fint, det hjalp.
En tur til Düsseldorf og hjem igen uden problemer.
I denne uge begyndte den så igen. Starter fint, får på alle cyl. kører ud af garagen og stiger ud for at lukke porten, så går den istå.
Drejer nøglen igen, starter. Kommer ud på vejen og den hugger, men kører videre.

Har idag været i Horsens. Når den er kold hugger den. Prøvede at dreje varme op på max. og kunne se at udetemperaturen steg og så stopper huggeriet hele vejen til Horsens og hjem igen. Holdt derned i ca. 1 time. Startede og kørte uden problemer.
Den trækker stadig med samme kraft, som da den var "normal".

Bemærkede også, at ved start var aktionsradius på tank indholdet halveret når den er "kold". Når den så kører kommer aktionsradius op på normal igen.
Skal lige huske, at udetemperatur føler ved nummerpladen er defekt, så temperaturen har idag været 50 gr. udenfor?.

Den bruger ikke vand eller olie. Når dæksel til vandbeholder løsnes, kan jeg høre at der er tryk, der luftes ud.

Er der en her i dette forum, der har et godt råd til hvad det kan være.

På forhånd tak.

Johnny
Jeg er ved at blive skør! Jeg har en SAAB 9-3... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej til alle, der har været flinke til at komme med input.

Bilen har nu stået i Århus i nat. Computer på i morges. Har lige fået melding, at den spinder igen som en symaskine. Hvad det var, ved jeg imorgen, når jeg henter den. Men stort var det ikke. Kr. 850,00 alt incl. Sender ny besked, når jeg ved hvilken del der drillede.

Johnny
Så gutter, så kører den.

Selv om jeg indenfor den sidste måned, har skiftet tændrør, kabler, rotor og dæksel, så var det der fejlen lå. Skal aldrig mere købe sådanne vitale dele hos FTZ, Mekonomen eller Auto-G. Modstanden i kablerne var allerede næsten 25% over. (Triscan), tændrør færdige (BOSCH), rotor knækket (BOSCH), dæksel lille micro flænge (BOSCH).

Der er nu monteret OE dele og den kører igen som en drøm, og jeg er ikke skør mere.

Tak for hjælpen for denne gang.

Johnny
Lur mig om de originale tændingsdele ikke er fra bosch. De står bare bag rigtig meget teknik i bilerne efterhånden. Tit er det samme reservedel fra samme fabrik bare med et andet nummer på når de laver eftermarkeds dele. Et eksempel er audi's bærearme af aluminium. De koster en bondegård original. Køber du dem hos lemförder får du samme bærearm som original bare uden logoet. Det er fordi lemförder laver det originale ophæng men når det er til eftermarkeds brug må logoet ikke være der.

Det jeg vil frem til er at nogle gange er det ikke fabrikken eller leverandørens skyld, men blot monteringen af delene der er problemet.

Men jeg er glad for at din bil kører igen og mange tak for tilbagemeldingen :-)

Kunne se, at dem jeg købte ved den lokale autogrossist havde en elektrode og et ben under. Dem, der er monteret nu er med elektrode og tre ben under. ! Dem havde grossisten også, men sagde det ikke var nødvendigt at betale 3 x så meget, når de andre er lige så "gode".

Nå, det er Lemförder der laver styrtøjsdele nu, da jeg var i autobranchen var det KE Form i Danmark

Johnny
Ke form har jeg aldrig hørt om men ja lemförder står for det nu. Vi havde en mand fra fabrikken ude at fortælle til noget FTZ akademi her for nylig. Af ren interesse - så du hvem der havde lavet det originale til din bils tænding? Jeg køber meget sjældent oe varer fordi mit indtryk af ftz varer generelt er rigtig gode.

Annonce
Køb ikke flere stumper men køb den nye 9-3.

René
KE Form var leverandør til DAM/A. Østergaard A/S.

Tændrør: BOSCH
Kabler: TRISCAN
ROTOR: BOSCH
DÆKSEL: FRIAM eller sådan noget. Men BOSCH nummer er støbt i.

Tændrør var forkerte, da grossisten mente, at det var unødvendigt at betalt kr. 129,00 pr. tændrør. Den har fået den samme type (de billige) een gang før. Uden problemer.

Johnny
Et godt bud også, men nu kører den jo, så venter jeg til fabrikken er helt oppe igen.

Johnny
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis