SAAB 9-3

Jeg er ved at blive skør!

Jeg har en SAAB 9-3, der for ca. 14 dage siden begyndte at hugge efter start om morgenen.

OKAY tænkte jeg: det er tid til nye tændrør, kabler, rotor og dæksel. Fint, det hjalp.
En tur til Düsseldorf og hjem igen uden problemer.
I denne uge begyndte den så igen. Starter fint, får på alle cyl. kører ud af garagen og stiger ud for at lukke porten, så går den istå.
Drejer nøglen igen, starter. Kommer ud på vejen og den hugger, men kører videre.

Har idag været i Horsens. Når den er kold hugger den. Prøvede at dreje varme op på max. og kunne se at udetemperaturen steg og så stopper huggeriet hele vejen til Horsens og hjem igen. Holdt derned i ca. 1 time. Startede og kørte uden problemer.
Den trækker stadig med samme kraft, som da den var "normal".

Bemærkede også, at ved start var aktionsradius på tank indholdet halveret når den er "kold". Når den så kører kommer aktionsradius op på normal igen.
Skal lige huske, at udetemperatur føler ved nummerpladen er defekt, så temperaturen har idag været 50 gr. udenfor?.

Den bruger ikke vand eller olie. Når dæksel til vandbeholder løsnes, kan jeg høre at der er tryk, der luftes ud.

Er der en her i dette forum, der har et godt råd til hvad det kan være.

På forhånd tak.

Johnny
Jeg er ved at blive skør! Jeg har en SAAB 9-3... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg står i dag med en Octavia 1,8 som hukker og går i stå kold og når den bliver varm går den fint. Men det kan også fungere omvendt. Så det kan der vist ikke laves nogen regel om. Jeg synes der skal en tester på så man kan se nogle fejlkoder hvis der er nogen.

Grossmann.

Så er det jo det samme, som her. Var det så krumtapsensor på Skoda'en?

Det vil jeg vente med at svare på til i morgen. Jeg nåede aldrig at få den monteret fordi et par af de andre biler har drillet i dag, men har haft scope på og den viser lidt uregelmæssigheder så jeg er næsten sikker. I får en melding i morgen, men jeg vil tilføje at en benzinpumpe kan drille rigtig meget. Det lyder bare mærkeligt det kun er når den er kold.

Hej Grossmann

Tak for dit svar. Jeg har senere idag prøvet at starte den og den går lidt og svinger i omdr. begynder at lyse i "motorlampe", og lygter af benzin. Når den går istå nu, kommer der en lyd fra bagenden som en forkølet høne.
Har dog ikke prøvet at køre den varm idag. Skal have den til Århus imorgen. Så prøver vi at skille relæ-kassen ad.

Johnny
Det undrer mig lidt tankmåleren ændrer sig når den er kold så jeg tænker lidt noget med dårlige ledninger måske. Kan du vippe bagsæderne så du kan se benzinpumpen i tanken og så kontroller stik og ledninger. I morgen finder jeg lige et diagram over din bil så kan jeg give et bedre bud på hvad den helt nøjagtig kunne fejle. Jeg synes den syge høne morer mig lidt

Annonce
Hvad med egr ventil ku den hænge lidt når bilen er kold og så når den bliver varmet op så lukker den bedre tæt . Men har selvfølgelig ikke noget med tank måler at gøre
Hej Makeit

Det er ikke tankmåleren, der ændrer sig. Det er aktionsradius i multipanelet

Hej igen

Glemte at det er en benzin model. Googlede lige: Der kommer kun TID modeller.
Det er klart at det er en benzin når du har skiftet tændrør hæ hæ.en krumtap sensor kan godt drille lidt det er bare mærkelig at den kun driller når bilen er kold og virker helt fint når bilen er varm uden det mindste og på sådan en lang tur.
Nå, den havde du luret thi. Kørte den til Århus først på formiddagen. De første 10 km. var noget være høhøøøøm, men derefter til møde adresse ingenting. Skulle køre 2 ture i Århus og udetemperaturen faldt fra de nævnte 50 gr. til 2 og så begyndte den igen.
Overnatter, så fejlkodeudlæser kan komme på imorgen tidlig. Der sidder en del temperaturfølere på ørnen, de kan drille alle.

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis