Drivhus=1000 stykker glas og lidt spagetti profiler

Ja så røg drivhuset, 12,1 m2 juliana i mere end 1000 stykker og bøjede profiler,
heldigvis har jeg en drivhus forsikring og støbt sokkel, så der burde ikke være noget.
Men hvis de nu tilbyder et nyt hus, vil det så være en fordel at tage poly frem for glas, for der ligger godt nok meget glas rundt omkring
Og hvordan med demontage og montage, står forsikringen for det.
Ja så røg drivhuset, 12,1 m2 juliana i mere end... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, tror det næsten er lige meget hvad man gør ved et købe drivhus, for at få det til at stå når selve aluprofilerne er så kleine som de er. Har selv haft to af slagsen, der begge er blevet lagt ned af stærk vind. Det første med glas og andet med polikarbunatplader. I begge tilfælde er det ruderne/pladerne i vindsiden, der er gået/har løsnet sig først, der er skyld i havarierne. Det er udelukkende på grund af at profilerne giver sig for vindpresset. Hvis jeg igen finder på at ville have drivhus, bliver det et hjemmegjort af en kraftig trækonstruktion, så selve skelettet bliver stift. Derved formoder jeg at glasset/pladerne kan blive siddende så de meningsløse totalhavarier undgås.

PS. Husk lige det er forbundet med livsfare, at være i nærheden af et drivhus med glas der lægger sig ned, det grundet de utallige flyvende skarpe glasstumper det fyger med.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
PS. Husk lige det er forbundet med livsfare, at være i nærheden af et drivhus med glas der lægger sig ned, det grundet de utallige flyvende skarpe glasstumper det fyger med.


Af samme grund stod jeg også bare indenfor, kikkede ud af vinduet og konstaterede at nu røg drivhuset

Ikke så langt fra hvor jeg bor, er der en der har bygget sit eget drivhus af trapez plader der blot er bukket som et tunnel telt, sådan nogle plader kan jo fås temmelig lange. Det har stået nu under de sidste storme uden skår i glæden. Det er måske ikke kønt og smart, men sikkert effektivt.
Skrevet af jhjorsal på 05 jan 2014 10:51


Af samme grund stod jeg også bare indenfor, kikkede ud af vinduet og konstaterede at nu røg drivhuset

Ja, man kan kun stå og bande og lyne.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Håndværkeren på 05 jan 2014 11:06
Hjælper det på drivhuset ?

Nææææææææææææææææe, ikke det mindste.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg er nu heller ikke i tvivl om hvad jeg ville gøre.
Som nitter skriver, hjemmegjort og af træ.
Jeg er med i en togklub der holder til i et gammelt gartneri, der er de gamle af drivhusene lavet af H-profiler, med lægter på
hvorpå glasset er fastgjort.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Skrevet af Neubert på 05 jan 2014 11:44
Jeg er nu heller ikke i tvivl om hvad jeg ville gøre.
Som nitter skriver, hjemmegjort og af træ. 
Tja, undres også hvorfor der ikke er en fabrikant der har fundet på at lave et drivhus på den måde. Men det hænger vel sammen med det nok ikke skal fornyes hvert femte eller tiende år.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 05 jan 2014 12:27
Tja, undres også hvorfor der ikke er en fabrikant der har fundet på at lave et drivhus på den måde. Men det hænger vel sammen med det nok ikke skal fornyes hvert femte eller tiende år.



Det må være det der er årsagen ja, der er for lidt salg i ting der holder

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Mange af de gamle træ driv huse har mere end 25 år på kontoen 
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også