Hvorfor kan jeg ikke få det til at??

Hej.
Har gået et stykke tid og prøvede at lave nogen små vandballon`s kanoner.
Ville lave dem med luft, og har selvfølgelig købt pvc rør til at opbevare luften i. 
Men jeg kan ikke få luften presset ind i pvc røret. Jeg har set nogen film på youtube, og det ser ud til at gå som smurt.
Så mit spørgsmål er? Hvad gør jeg galt?

Mvh. Lindegaard
Hej. Har gået et stykke tid og prøvede at lave... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af EISOE på 18 okt 2013 16:47

For at få det rette perspektiv skylder du nok at fortælle hvor mange slag de laver i minuttet begge typer - eller hvor mange cm3 de laver hver især i minuttet.

Kun fordi jeg tvivler på at en stempelkompressor er 35 gange mere effektiv.

Jeg vil også gerne vide det - jeg ved det ikke.
Nej, jeg ved skam godt hvad en bælg er - men det jeg mangler svar på er denne.
Ikke en udredning af forskellen på bælg og cylinder.
Det, der betyder noget er forskellen i effektivitet - ikke hvor meget luft de flytter pr. slag/omdrejning.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 18 okt 2013 23:50
Nej, jeg ved skam godt hvad en bælg er - men det jeg mangler svar på er denne.
Ikke en udredning af forskellen på bælg og cylinder.
Det, der betyder noget er forskellen i effektivitet - ikke hvor meget luft de flytter pr. slag/omdrejning.

Nu hænger det ligesom sammen hvor meget de leverer i forhold til omdrejning, nok også ret indlysende at sådan en bælg ikke holder så længe som et stempel
 Og en stempel kompressor vil alle dage være den mest efektive, da den flytter væsentligt mere luft ad gangen.
  Og en stempel kompressor vil alle dage være den mest efektive, da den flytter væsentligt mere luft ad gangen.

Så er vi tilbage ved mit spørgsmål som du ikke kan svare på.

Lad os antage at en stempelkompressor flytter 35 l/omdr. og bælgkompressoren kun 1 l/omdr.

Antager vi så igen at bælgen bevæger sig 35 gange så hurtigt som stempelkompressoren er de nøjagtigt lige effektive.

Jeg betvivler ikke at stempelkompressoren er den mest holdbare - men til lejlighedsvis/begrænset LDS/hobbybrug er det knapt så væsentligt.

Skal det være helt godt kan du jo købe en skruekompresor - men så kan det være at banken brokker sig

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

SE det kan du have fuldstændig ret i EISOE, der er bar lige det at det er samme slags elmotor der sidder på begge modeller og der er ikke et gear imellem krumtap og motor aksel.
Og min erfaring med den bælg modellen var at den var dobbelt så længe om at fylde den 20 l. tank op den var monteret på som den jeg har nu med stempel.
Den bedste og mest lydløse jeg har haft var en hjemme bygget med to store fryseskabs kompressorer ned på en gammel bremselufts tank fra en stor lastbil. Den fik jeg fra min bror der havde brugt den på sit skomager værksted til en stor presse, han fik så til gengæld sådan en skrue kompressor. Hans problem var at han ikke måtte anbringe en kompressor udendørs, grundet støjen !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også