Hvorfor kan jeg ikke få det til at??

Hej.
Har gået et stykke tid og prøvede at lave nogen små vandballon`s kanoner.
Ville lave dem med luft, og har selvfølgelig købt pvc rør til at opbevare luften i. 
Men jeg kan ikke få luften presset ind i pvc røret. Jeg har set nogen film på youtube, og det ser ud til at gå som smurt.
Så mit spørgsmål er? Hvad gør jeg galt?

Mvh. Lindegaard
Hej. Har gået et stykke tid og prøvede at lave... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal dog lige være klar over at den er ulovlig at bruge i Danmark.
Skrevet af Lindegaard18 på 17 okt 2013 22:53

"Nitter" selvfølgelig. Har dog også overvejet når nu jeg for købt en kompresser at prøve med noget aluminium`s rør. 
Sikkerhed er altid det vigtigste  
Alurør ville jeg nu ikke bruge. Almindelig vandrørsfittings er mere velegnet og kan snildt holde til de 8 ks's tryk som en billig Harald Skrald kompressor kan lave. Og brug den nu kun med kompressorluft og vand, ikk. Alt andet er hovedløs gerning.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Selvfølgelig.
Og viste ikke helt at den var ulovlig.

Mvh. Lindegaard
Jeg har købt sådan en fætter her hos jemogfix for nogle år siden:

http://www.jemogfix.dk/Butik/Vaerktoej/Oevrige_maskiner/Kompressorer__tilbehoer.aspx?pid=9019584&view=1

Ikke til professionelt brug men udmærket til hobby/LDS brug.
Den støjer en del - men med begrænset brug går det såmænd

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det er jo en såkaldt olie fri kompressor og de er enormt længe om at fylde tanken med luft da der ikke er et stempel men en lille membran der skal pumpe luften, den flytter omkring en cubic cm. ved hvert slag / omdrejning hvor den billigste stempel kompressor da flytter mindst 35 cc pr. omdrejning.
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 18 okt 2013 15:43
Det er jo en såkaldt olie fri kompressor og de er enormt længe om at fylde tanken med luft da der ikke er et stempel men en lille membran der skal pumpe luften, den flytter omkring en cubic cm. ved hvert slag / omdrejning hvor den billigste stempel kompressor da flytter mindst 35 cc pr. omdrejning.
Øh, monstro du ikke skulle læse på lektien en gang til, min gode håndværker. Eventuelt kig i brugsforvirringen, der er en snittegning over kompressoren. Den levere i øvrigt 240 liter/min ubelastet og det er ganske udmærket til hobbybrug når der ikke skal males eller sandblæses i større stil.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Håndværkeren på 18 okt 2013 15:43

For at få det rette perspektiv skylder du nok at fortælle hvor mange slag de laver i minuttet begge typer - eller hvor mange cm3 de laver hver især i minuttet.

Kun fordi jeg tvivler på at en stempelkompressor er 35 gange mere effektiv.

Jeg vil også gerne vide det - jeg ved det ikke.

Jeg har prøver at skille begge typer, en med bælg  i den bevægede bælgen sig ca. 5 mm op / ned ! På en stempel model sidder der et stempel næsten lige så stort som i en knallert og slaglængden der er ca. 50 mm.
Skrevet af Håndværkeren på 18 okt 2013 16:55
Jeg har prøver at skille begge typer, en med bælg  i den bevægede bælgen sig ca. 5 mm op / ned ! På en stempel model sidder der et stempel næsten lige så stort som i en knallert og slaglængden der er ca. 50 mm.

Det blev vi så ikke klogere af

Skrevet af EISOE på 18 okt 2013 16:58

Det blev vi så ikke klogere af
Du ved vel hvad en bælg er (tænk på blæsebælg ) I det her tilfælde er det et lille rundt stykke gummiplast der er monteret i et cylinder formet hul, så det sidder fast i siderne. I midten af sådan en bælg er der monteret to små skiver på en lille bolt/plejlstang så bælgen kan bevæges op og ned. Det gør den med en slaglængde på ca. 5 mm. over bælgen og cylinderen sidder der endnu en kort cylinder der er lukket i toppen og har en indsugnings ventil og en udblæsnings ventil der går via et rør til en lukke ventil og videre ned i tanken. Når Bælgen bevæges inde i den lille cylinder bliver der større plads og mindre plads i hulrummet og på den måde pumper den luft. Den bevæger sig så det ser ud som om den står stille men stik fingeren hen på bælger kan du mærke at der er bevægelse. På en stempel kompressor er det samme princip som på en hver standart forbrændnings motor, et stempel der bevæger sig i en given længde frem og tilbage ca. 40 mm. med en boring på ca. 45 mm. det vil af naturlige årsagerr give et større hulrum når stemplet er i bund og suger luft ind.

Nu skulle det så være bukket i neon !
Du bestemmer selv farven røret skal have

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også