Næsten boligejer igen...

Så mangler der bare den sidste del af hushandlen, så er bliver undertegnet "næsten" boligejer igen, har jeg godt nok set frem til længe, at bo til leje i anden mands bolig, passer ikke lige undertegnet må jeg nok erkende.

Mistede jo det hele ved konkursen, og har forsøgt lige siden at finde en løsning på at få vores eget igen, det var dog ikke muligt i den forstand, men så faldt vi over HUSET her for et par uger siden, og det var sku svært bare at erkende vi ikke havde mulighed for at købe ejendommen, for første gang var vi begge enige om både husets placering, ejendommens indretning, børene adgang til skole osv.. men gennem et par møder med banker blev det dog klart at Heidi ikke ville kunne låne så længe vi bor sammen.

Men vi er begge godt trætte af nuværende lejemål, så noget skulle der ske på den front.

Mine forældre tilbød så deres hjælp i denne forbindelse, nemlig at købe huset og leje det ud til os, indtil vi selv har mulighed for at kunne købe huset af dem, forhåbentligt om en 4-5 år tid, når en gældssanering forhåbentligt er vel overstået.

Vi gav et bud på huset på en underskrevet købsaftale, med overtagelse allerede d. 1 nov. som sælger nu også har godtaget og skrevet under på også, nu ryger denne så videre til mine forældres bank, og vi får forhåbentligt et positivt svar, her i løbet af ugen.

Også så snart skøde er skrevet, skulle vi gerne få nøglerne overdraget også, da sælger alligevel bor på plejehjem, og ejendommen derfor har stået tomt i ca. ½ år.

Bliver befriende at bo i en ejendom hvor man igen kan gå og rode lidt, lave tingene som man har lyst til, og ikke skal spørge om lov at udføre forbedringer, samt tilladelse til at ændre ting som slet ikke virker i forbindelse med vores hverdag....
Så mangler der bare den sidste del af hushandlen... Vis hele indlægget
103 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af MLU på 20 okt 2013 18:46

Havde dette været Facebook havde du fået en "thumbs up" 

Men her skriver skriver man det så det lyder squ godt.. 

 he he ja, Facebook har et par features mere end forummet her, vi har ikke engang en thumbs up smilie her på forummet....

Håber på hurtigt svar i næste uge, så  får i lige en update igen, og et par billider og mere info om ejendommen...
Så skulle den være i HUS så at sige...

Totalkredit har vurderet ejendommen i går, og har i dag overført første depot af købesummen.

Så nu varer det ikke så længe, får man dårligt har "fritid" igen, men skal arbejde på huset, så vi forhåbentlig kan flytte ind inden jul.

Her lige oplysninger om ejendommen....

1 ejers ejendom, en mindre tømrermester som bygget eget hus i 1959 og har boet der lige siden.


Hovedhuset opført 1959

Grundplan 100 m2
Kælder 100m2
1 sal 67 m2
Overdækket terasse 24 m2



Værksted / tidligere tømrerværksted opført 1971

Værksted + 3 garager 275 m2
Spånkælder 25 m2


Ejendommen overtaget som den er, dvs. vi skal selv tømme huset for det ejer ikke skulle bruge selv på plejehjemmet, incl. værksted, skure osv..

Tømrerværkstedet er fyld bestykket med værktøj, dvs. bygningssav / pladesav, kapsav, båndsav, båndpudser, afretter, tykkelselsehøvl, kehlmaskine, limpresser, sugeanlæg osv... + lager af materialer og håndværktøjer der er på værksteder....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det lyder til at passe til dig som fod i hose.

Dejligt det falder på plads.
Til lykke med det!!!

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jep, huset er lige mig, at værkstedet lå ved siden af var jo bare et kæmpe plus, og da tilbuddet så kom med at få alt værktøj og maskiner, for selv at tømme resten af huset, og kører det affald væk der ligger på matriklen, blev det jo bare endnu bedre...
Skrevet af Koludabyg på 24 okt 2013 18:15
Jep, huset er lige mig, at værkstedet lå ved siden af var jo bare et kæmpe plus, og da tilbuddet så kom med at få alt værktøj og maskiner, for selv at tømme resten af huset, og kører det affald væk der ligger på matriklen, blev det jo bare endnu bedre...

Lyder som en ren Win-Win

Husker tydeligt alt det bøvl vi havde med min morfars gamle hus,da han døde - han havde tømrerværksted i kælderen - og hvad der ikke stod af ting og sager

Men..... Jeg reddede mig da hans gamle høvlebænk - en tung gammel sag

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja, for familien var det næste uoverskueligt at skulle tømme værkstedet helt, samt rydde op på ejendommen for gamle overskuds materialer osv.. men for undertegnet er det jo langt fra en sur tjans...
Tillykke med købet, det lyder da til at være en rigtig god deal 

Med venlig hilsen

Anders

Skrevet af Koludabyg på 24 okt 2013 19:26
Ja, for familien var det næste uoverskueligt at skulle tømme værkstedet helt, samt rydde op på ejendommen for gamle overskuds materialer osv.. men for undertegnet er det jo langt fra en sur tjans...

Ha ha nej så kan man som mand godt rytte op hvis det er sådan en gang "rod" 

Tillykke med det hele og dejligt at høre du er kommet godt videre...

Stort held og lykke herfra

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Jep, det "rod" skal jeg nok tage mig af.

Håber af hører fra mægler på mandag af jeg får nøglen torsdag, så har jeg hele weekenden til at kører den smule væk, samt det der skal rives ned, så tager jeg ferie ugen efter, så der kan komme lidt skub i at få ordnet det værste inden vi flytter ind...
Tillykke Rene, det glæder mig, at du dit eget igen, for at bo til leje er jo ikke "kost" for alle. Tror hellere jeg ville bo i et telt hele året, end bo til leje. Uafhængighed frem for alt.
Glæder mig til billeder af huset.

Sniffer  
Der er yderligere 73 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også