Næsten boligejer igen...

Så mangler der bare den sidste del af hushandlen, så er bliver undertegnet "næsten" boligejer igen, har jeg godt nok set frem til længe, at bo til leje i anden mands bolig, passer ikke lige undertegnet må jeg nok erkende.

Mistede jo det hele ved konkursen, og har forsøgt lige siden at finde en løsning på at få vores eget igen, det var dog ikke muligt i den forstand, men så faldt vi over HUSET her for et par uger siden, og det var sku svært bare at erkende vi ikke havde mulighed for at købe ejendommen, for første gang var vi begge enige om både husets placering, ejendommens indretning, børene adgang til skole osv.. men gennem et par møder med banker blev det dog klart at Heidi ikke ville kunne låne så længe vi bor sammen.

Men vi er begge godt trætte af nuværende lejemål, så noget skulle der ske på den front.

Mine forældre tilbød så deres hjælp i denne forbindelse, nemlig at købe huset og leje det ud til os, indtil vi selv har mulighed for at kunne købe huset af dem, forhåbentligt om en 4-5 år tid, når en gældssanering forhåbentligt er vel overstået.

Vi gav et bud på huset på en underskrevet købsaftale, med overtagelse allerede d. 1 nov. som sælger nu også har godtaget og skrevet under på også, nu ryger denne så videre til mine forældres bank, og vi får forhåbentligt et positivt svar, her i løbet af ugen.

Også så snart skøde er skrevet, skulle vi gerne få nøglerne overdraget også, da sælger alligevel bor på plejehjem, og ejendommen derfor har stået tomt i ca. ½ år.

Bliver befriende at bo i en ejendom hvor man igen kan gå og rode lidt, lave tingene som man har lyst til, og ikke skal spørge om lov at udføre forbedringer, samt tilladelse til at ændre ting som slet ikke virker i forbindelse med vores hverdag....
Så mangler der bare den sidste del af hushandlen... Vis hele indlægget
103 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af MLU på 14 okt 2013 21:15
Jamen der skal da lyde et stort tillykke herfra og jeg er da glad for, at du kan komme videre  

Takker...
Ja, det er da et stort skidt på vejen, du kender jo undertegnet lidt, og kan sikkert forestille dig at jeg ikke lige passer ind i et lille leje rækkehus, skal have lidt mellem hænderne, ellers keder jeg mig.

Og som vi har snakket om før, så er det squ utroligt at vi så mange gange i medierne skal høre om dårligere firmaer når der findes så mange dårlige private betaler der så koster gode firmaer livet... Ja squ utroligt...
Ja, man hører normalt ikke begge sider, men her de sidste par år, er der rigtigt mange firmaer der er bukket under, for dårlige betalere.... og ikke fordi det var dårlige håndværkere, som dem man kender fra klamphuggerne.

Men jeg håber I kommer godt videre og livet bliver lysere. Det syntes jeg du har fortjent René sådan som jeg har oplevet sig som person og ja i det hele taget hele din familie.
Takker, og resten af familien er også rigtigt glade og glæder sig til at undertegnet får fixet det vigtigste i huset, så vi forhåbentlig kan flytte ind inden jul....

Så til foråret kommer der er en hel del der skal fikses, hvilket jeg nok laver en arbejds "blog" over, som kan give grundlag for nogle gode step by step guides til jer herinde også.

Skrevet af Offshore-Tossen på 15 okt 2013 06:58
Tillykke med boligen!
Har fulgt lidt med på side linien her på forummet i lang tid, og har sku den dybeste respekt for dig Rene, at du har turdet tage springet som selvstændig
Takker, ja det var lidt af et spring, men når man elsker det man laver, så er det nok alligevel et rimeligt nemt valg.

Skrevet af Offshore-Tossen på 15 okt 2013 06:58

Står i den samme båd som dig, ikke en konkurs dog, men et lukket firma, en gæld efterfølgende, kunder og en bank der har røv rendt en
Op på hesten igen, livet går videre og fremtiden bliver lysere! 
Jep, banken kan også tage røven på en, det skal man ikke glemme i ens travle hverdag, men dårlige betalere er et stort problem her i landet, selvom man ikke hører så meget om det i medierne, så er det faktisk et større problem specielt for mindre virksomheder.

Men ja, livet går videre, og når man får det lidt på afstand, ser det også lidt lysere ud.


Jeg har aldrig selv troet jeg skulle komme på fode igen, men har nu fundet en fantastisk kæreste, skylder "kun" 200.000 og skal til at bygge hus sammen med hende.

Super, ja. 200.000,- kan jeg kun se frem til, det virker jo mere overkommeligt, og lidt "held" ens vej i form af kæreste, eller anden bolig som er tilfældet her, er jo med til at forsøde hverdagen lidt igen.

Bygge hus er jo aldrig dårligt, så tillykke med det herfra også.

  ligeledes kan vi nok begge tænke tilbage på en masse oplevelser og erfaringer man er blevet rigere, vi ikke har kunne købe for penge.. Hvor surt det så end er
God vind fremover, og endnu engang tillykke med hytten!
Enig, er blevet en del erfaringer rigere, og dermed også klogere i sine valg i fremtiden.

I lige måde...









LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Rene
Det glæder mig at det hele falder på plads for dig og din familie - har altid fulgt med i trådene når du skrev om byggeri, fordi du altid har været ærlig både med dit arbejde/priser samt hjælp til andre her på LDS - håber det hele flasker sig så vi har glæde af dig i mange år igen
Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Det har i helt sikkert, LDS er en del af hverdagen / min fritid, og kommer ikke til at ændre sig, det er jo hyggeligt her på forummet, så bliver der ikke mindre af i fremtiden.

Dette giver endda mulighed for et par gode guides, nu jeg alligevel selv skal i gang, og jo er glad for at tage billeder....

Bla. har mange spurgt om blotlægning af tagrender, hvilket bliver noget af det første udvendige der skal laves på huset, nu har jeg så en god muligheden for at vise det step  by step, så andre forhåbentligt også selv får lyst til at lave samme forbedring på deres hus.
Skrevet af Koludabyg på 15 okt 2013 21:36
Takker...
Ja, det er da et stort skidt på vejen, du kender jo undertegnet lidt, og kan sikkert forestille dig at jeg ikke lige passer ind i et lille leje rækkehus, skal have lidt mellem hænderne, ellers keder jeg mig.
 får fixet det vigtigste i huset, så vi forhåbentlig kan flytte ind inden jul....
.

Ha ha nej et lille rækkehus passer bestemt ikke til dig   Så "meget" kender jeg dig trods alt.. Men du har vel stadig alle dine flipper maskiner så der har du vel lidt at lave??

Bare sådan off topic.. Den billigste, men brugbare og 100% i orden flipper maskine, hvad står sådan en til i dag? 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Har kun et par enkelte maskiner tilbage, desværre ikke alle...
Vi skulle jo ud og finde ny bil, og penge til indskud her + materialer til at ordne lidt inden vi flyttede ind, så der måtte afsættes et par maskiner.

Det kommer helt an på hvor "gammel" den må være, vil man have display, dmd eller elektro mekanisk flipper.

Skal det være nemt at få dele til, og rimeligt simpelt at holde kørende, så skal man forvente af smide en 6-8000,- i en nyere maskine med display.

Kan man leve uden DMD display så en 4.500 - 6.500,-

Og elektro mekaniske kan faktisk fåes fra ca. 2500,- i virkende stand.

Der er faktisk et par samlere i Sønderborg, den ene kender du vist selv.
Også en lille update på hvordan der går med huskøbet, banken har nu også godkendt købet, og vi afventer så bare sidste svar fra totalkredit, som skal ud og vurdere ejendommen for optagelse af lån her i starten af næste uge, hvis ikke de nåede det allerede i fredags.
Skrevet af Koludabyg på 20 okt 2013 18:22
Har kun et par enkelte maskiner tilbage, desværre ikke alle...
Vi skulle jo ud og finde ny bil, og penge til indskud her + materialer til at ordne lidt inden vi flyttede ind, så der måtte afsættes et par maskiner.

Det kommer helt an på hvor "gammel" den må være, vil man have display, dmd eller elektro mekanisk flipper.

Skal det være nemt at få dele til, og rimeligt simpelt at holde kørende, så skal man forvente af smide en 6-8000,- i en nyere maskine med display.

Kan man leve uden DMD display så en 4.500 - 6.500,-

Og elektro mekaniske kan faktisk fåes fra ca. 2500,- i virkende stand.

Der er faktisk et par samlere i Sønderborg, den ene kender du vist selv.
Nå ja for den da, det havde jeg ikke lige i tankerne.. Sorry... Så håber jeg du fik en god pris 

Super tak for svar     Mere så man har lidt af forholde sig til.. Og ja kender den ene.. Han har også været håndværker på dette hus 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af Koludabyg på 20 okt 2013 18:23
Også en lille update på hvordan der går med huskøbet, banken har nu også godkendt købet, og vi afventer så bare sidste svar fra totalkredit, som skal ud og vurdere ejendommen for optagelse af lån her i starten af næste uge, hvis ikke de nåede det allerede i fredags.
Havde dette været Facebook havde du fået en "thumbs up" 

Men her skriver skriver man det så det lyder squ godt.. 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af MLU på 20 okt 2013 18:45

Nå ja for den da, det havde jeg ikke lige i tankerne.. Sorry... Så håber jeg du fik en god pris 

Rimelig pris, men skulle også af med dem rimeligt hurtigt jo, så røg nok billigere end de skulle, den ene røg til Sønderborg bla...

Skrevet af MLU på 20 okt 2013 18:45

Super tak for svar     Mere så man har lidt af forholde sig til.. Og ja kender den ene.. Han har også været håndværker på dette hus 

Jep, mødte ham sjovt nok nede hos dig også, og er flittig bruger på mit forum også.

Og på forummet kan man altid finde maskiner til salg i de fleste prislejder, uden af være urealistiske høje, som på feks. DBA.
Der er yderligere 83 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også