En overraskende strømtyv!

Min hustru, som er gammel, pedantisk bogholder, havde hæftet sig ved, at vores gennemsnitlige strømforbrug var steget markant. 
Ved at udelukke diverse muligheder, især selvfølgelig først og fremmest mit væksted, hvor der var lukket for strøm i 2 døgn, kom hun frem til, at det var HENDES værksted, køkkenet, der var synderen. Det er vores induktionskogeplade, der har et standbye forbrug på 300 watt i timen, altså 7.2 Kw på et døgn.
Jeg har da også undret mig lidt over, hvorfor denne plade ofte var lidt lun. Her var så forklaringen.
Gad vide, hvor mange andre usynlige strømtyve, man nærer i sin installation?

Med venlig hilsen
ktm

Min hustru, som er gammel, pedantisk bogholder... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af ktm på 29 sep 2013 19:46
Det er en Gram, som er defekt, og de siger absolut intet. Den er ca 4 år gammel.
Jeg har overladt sagen til Hustru om at finde en anden, der kan passe ned i hullet på granitbordpladen!!

Hvis den ikke er ældre - kan din elskade-forsikring eller din indboforsikring så ikke dække reparationen ?

Havde det samme problem ( ikke samme fejl ) - og kunne ikke finde en ny, der passede i hullet - og få lavet hullet i min granitbordplade så det passede til den nye model kostede i omegnen af 3.000,- !!

Min var seks år gammel og jeg fik godt kr. 5.000,- af forsikringen ( en ny koster godt kr. 10.000,- det dækkede næsten reparationen ( det var elektronikken, der var feset af )

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej.
Eisoe - Jeg havde med stor glæde lavet det hul til for 2k

mvh

varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 29 sep 2013 21:49
Hej.
Eisoe - Jeg havde med stor glæde lavet det hul til for 2k

mvh

Blot til info så er det en planforsænket kogesektion jeg har - altså ikke bare et større hul - men også nedfræsning i kanten til pladen. Havde det bare været hullet ville det ikke koste 2k

El-skade forsikring? Sådan en tror jeg bestemt ikke, jeg har.
Det er ikke en pludselig opstået skade efter en eller anden bestemt begivenhed, så som ildsvåde og lignende vederstyggelighed. Det er vist bare et sløjt produkt, som jeg ikke skulle have haft købt.
Sidst vi havde en skade, forårsaget af et lynnedslag ude i andre menneskers telefonledninger, kostede anmeldelsen en forhøjelse af vores kasko på huset fra ca 4 til 10 tusinde p.a. Det orker jeg ikke rigtigt igen for en kogeplades skyld.

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
OK - min skade var forårsaget af overspænding på grund af lynnedslag/tordenvejr. Opdagede det efter en ferie. Det kostede nu ikke nogen forhøjelse af forsikringen - de tog den på indbo - så var der heller ikke nogen selvrisiko.

Jeg har så yderligere en større selvrisiko. Så det skal være en betydelig skade, før jeg ender med at få noget ud af en skadesanmeldelse. 
Den med overspændig har jeg også nydt, dengang vi havde luftledninger. Det skete ved at luftledningerne filtrede sammen i et stormvejr med nedfaldende grene. Det kunne jeg så ikke bevise, og måtte nyde cigaren med bonustab og selvrisiko. Især min transientbeskytter kunne ikke lide den behandling.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis